Szukaj
Znalazłem 145 takich materiałów
O śmierci Blocka poinformowało biuro szeryfa hrabstwa Wasatch w stanie Utah. Do wypadku z udziałem 55-latka doszło w poniedziałek 2 stycznia. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, około godziny 14:00 służby ratownicze otrzymały zgłoszenie o incydencie z udziałem skutera śnieżnego w rejonie Mill Hollow. Po dotarciu na miejsce okazało się, że kierowcą pojazdu był Ken Block.
"Amerykanin jechał skuterem śnieżnym po stromym zboczu. Pojazd nagle został podbity i po wylądowaniu spadł na kierowcę. Lekarz przybyły na miejsce wypadku stwierdził zgon Blocka. Przyczyną śmierci były obrażenia odniesione w wyniku przygniecenia przez pojazd"
Ken Block znany nam jest z kultowej serii Gymkhana oraz z brawurowego występu w Top Gear. Od roku 2005 zaczął przygodę z motorsportem. Najpierw ścigał się w amerykańskich mistrzostwach. Już w pierwszym sezonie zdobył tytuł debiutanta roku Rally America Championship. Później przeniósł się do mistrzostw świata i wystąpił w 25 rundach WRC. Nie ograniczał się tylko do rajdów. Zdobył również kilka medali rallycrossowych na X Games. W międzyczasie założył nawet własny zespół - Hoonigan Racing Division. Na profilu Hoonigan możemy przeczytać:
"Z wielkim żalem jesteśmy zmuszeni przekazać informację o śmierci Kena Blocka. Amerykanin zginął podczas przejażdżki skuterem śnieżnym. Ken był wizjonerem, pionierem i ikoną. A przede wszystkim był wspaniałym ojcem i mężem. Będzie go nam niesamowicie brakowało."
Kierowca pozostawił żonę i osierocił trójkę dzieci.
Płyn hamulcowy starzeje się i wraz z czasem traci swoje właściwości. Jest cieczą higroskopijną, czyli wchłania wilgoć w otoczenia. Na skutek tego jest temperatura wrzenia obniża się, a wrzący płyn hamulcowy z zawartością wody powoduje powstanie w układzie korków parowych, które obniżają skuteczność hamowania.
Dlatego konieczne jest regularne wymienianie płynu hamulcowego (co 2 lata) na płyn wysokiej jakości, choćby K2 DOT4 posiadający Certyfikat Zgodności Instytutu Transportu Samochodowego Warszawa.
K2 DOT4 to w pełni syntetyczny najwyższej jakości płyn hamulcowy stosowany w układach hamulcowych i sprzęgłowych samochodów bardzo mocno obciążonych. Spełnia wymagania normy obowiązującej w Polsce PN-C-40005:2002, a także norm amerykańskich FMVSS 116 DOT4, SAE J 1703 oraz posiada Certyfikat Zgodności ITS Warszawa. Jest neutralny dla uszczelnień i stopów metali stosowanych w układzie hamulcowym oraz chroni go przed korozją. Przeznaczony do wymiany we wszystkich typach samochodów gdzie instrukcja obsługi nakazuje stosowanie płynu DOT4 lub DOT3.