Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 196 takich materiałów
    1963 Dodge 330 –
    22 grudnia 2022, 20:01 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Rimac Concept One – Elektryczny hipersamochód produkowany przez chorwacką markę Rimac w latach 2013-2014. We wrześniu 2011 roku podczas wystawy samochodowej IAA w niemieckim Frankfurcie nad Menem powstałe dwa lata wcześniej przedsiębiorstwo Rimac Automobili przedstawiło swój pierwszy samodzielnie zbudowany od podstaw Concept One. Wyczynowy pojazd był pierwszym w historii hipersamochodem o napędzie w pełni elektrycznym, stanowiącym alternatywę dla produktów konkurencji, skoncentrowanej wówczas na konwencjonalnych, spalinowych napędach. Za projektem stylistycznym stoi austriacki stylista Adriano Mudri, który nadał pojazdowi charakterystyczne, muskularne proporcje z trójbryłowym nadwoziem o wysuniętym, szpiczastym przodzie. Napęd samochodu stanowi elektryczny układ charakteryzujący się silnikiem o mocy 1088 KM i momencie obrotowym 3796 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 305 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 2,8 sekundy. Napęd Concept One współtworzy akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy, który dzięki pojemności 82 kWh, według deklaracji producenta, ma pozwalać na przejechanie na jednym ładowaniu ok. 600 kilometrów, lecz według późniejszych pomiarów realny zasięg wynosi jednak 330 kilometrów.
    Elektryczny hipersamochód produkowany przez chorwacką markę Rimac w latach 2013-2014. We wrześniu 2011 roku podczas wystawy samochodowej IAA w niemieckim Frankfurcie nad Menem powstałe dwa lata wcześniej przedsiębiorstwo Rimac Automobili przedstawiło swój pierwszy samodzielnie zbudowany od podstaw Concept One. Wyczynowy pojazd był pierwszym w historii hipersamochodem o napędzie w pełni elektrycznym, stanowiącym alternatywę dla produktów konkurencji, skoncentrowanej wówczas na konwencjonalnych, spalinowych napędach. Za projektem stylistycznym stoi austriacki stylista Adriano Mudri, który nadał pojazdowi charakterystyczne, muskularne proporcje z trójbryłowym nadwoziem o wysuniętym, szpiczastym przodzie. Napęd samochodu stanowi elektryczny układ charakteryzujący się silnikiem o mocy 1088 KM i momencie obrotowym 3796 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 305 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 2,8 sekundy. Napęd Concept One współtworzy akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy, który dzięki pojemności 82 kWh, według deklaracji producenta, ma pozwalać na przejechanie na jednym ładowaniu ok. 600 kilometrów, lecz według późniejszych pomiarów realny zasięg wynosi jednak 330 kilometrów.
    31 sierpnia 2022, 20:31 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Porsche Carrera GT – Supersamochód produkowany przez niemiecką markę Porsche w latach 2004–2007. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy pod nazwą 980 podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji Porsche 911 GT 1 Evo. W prototypie użyto wolnossącego silniku widlastego V10 o pojemności 5,5 l i mocy 567 KM. Prototyp przyspieszał 0-100 km/h w 3,8 sekund i osiągał prędkość maksymalną 354 km/h. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik zwiększając jego pojemności do 5,7 l oraz moc do 612 KM. Moment obrotowy wyniósł 590 Nm. W wersji produkcyjne Carrera GT osiąga prędkość maksymalną 330 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,9 sekund. Niektóre testy pokazują, że samochód potrafi rozpędzić się do 346 km/h, a 100 km/h osiąga w 3,5 sekundy. Jednak nie są to oficjalne dane producenta, przyspieszenia mogą różnić się od siebie doborem opon, warunkiem nawierzchni i pogody.
    Supersamochód produkowany przez niemiecką markę Porsche w latach 2004–2007. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy pod nazwą 980 podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji Porsche 911 GT 1 Evo. W prototypie użyto wolnossącego silniku widlastego V10 o pojemności 5,5 l i mocy 567 KM. Prototyp przyspieszał 0-100 km/h w 3,8 sekund i osiągał prędkość maksymalną 354 km/h. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik zwiększając jego pojemności do 5,7 l oraz moc do 612 KM. Moment obrotowy wyniósł 590 Nm. W wersji produkcyjne Carrera GT osiąga prędkość maksymalną 330 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,9 sekund. Niektóre testy pokazują, że samochód potrafi rozpędzić się do 346 km/h, a 100 km/h osiąga w 3,5 sekundy. Jednak nie są to oficjalne dane producenta, przyspieszenia mogą różnić się od siebie doborem opon, warunkiem nawierzchni i pogody.
    20 sierpnia 2022, 18:51 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    McLaren – McLaren 765LT to lżejszy i mocniejszy odpowiednik 720s o niebagatelnych osiągach. 
Największą atrakcją 765 LT jest oczywiście napęd. 4-litrowe V8 zyskało kuty układ korbowo-tłokowy, nową pompę oleju i pompę paliwa oraz zmienione oprogramowanie silnika. Efekt to 765 KM mocy i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry w połączeniu z szybką, 7-stopniową przekładnią automatyczną pozwalają osiągać setkę w czasie 2,8 sekundy i rozpędzać się do 330 km/h.
Jeszcze większe wrażenie robi czas sprintu 0–200 km/h wynoszący 7,2 sekundy. Spora w tym zasługa nie tylko mocnego napędu, ale i masy własnej wynoszącej 1229 kg - to o ponad 50 kg mniej niż w przypadku 720S. Obydwa modele różnią się jednak nie tylko osiągami na prostej. Prawdziwą przewagę 765LT dostrzeżemy dopiero na torze.

    McLaren 765LT to lżejszy i mocniejszy odpowiednik 720s o niebagatelnych osiągach. 

    Największą atrakcją 765 LT jest oczywiście napęd. 4-litrowe V8 zyskało kuty układ korbowo-tłokowy, nową pompę oleju i pompę paliwa oraz zmienione oprogramowanie silnika. Efekt to 765 KM mocy i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry w połączeniu z szybką, 7-stopniową przekładnią automatyczną pozwalają osiągać setkę w czasie 2,8 sekundy i rozpędzać się do 330 km/h.

    Jeszcze większe wrażenie robi czas sprintu 0–200 km/h wynoszący 7,2 sekundy. Spora w tym zasługa nie tylko mocnego napędu, ale i masy własnej wynoszącej 1229 kg - to o ponad 50 kg mniej niż w przypadku 720S. Obydwa modele różnią się jednak nie tylko osiągami na prostej. Prawdziwą przewagę 765LT dostrzeżemy dopiero na torze.

    Maserati – MC12 został zbudowany z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcja została uruchomiona w 2004, powstało wówczas 30 egzemplarzy, z czego 25 zostało wystawionych na sprzedaż. Rok później zbudowano kolejne 25 sztuk. Cena jednego egzemplarza wynosiła 600 000 €
Maserati opracowało model MC12 na podwoziuFerrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów (zblokowany ze skrzynią biegów silnik, jest elementem nośnym). Powstały samochód był jednak znacznie większy od prekursora. MC12 było dłuższe, szersze i wyższe od Ferrari, które odznaczało się jednak lepszymi osiągami. Prędkość maksymalna jaką jest w stanie osiągnąć MC12 to 330 km/h, podczas gdy Ferrari jest w stanie pędzić o 25 km/h szybciej. 
Maserati stworzyło MC12 aby zasygnalizować, że po 37 latach przerwy ponownie zamierza wziąć udział w wyścigach samochodowych. Aby otrzymać homologację pozwalającą na udział w serii FIA GT, włoski producent musiał wyprodukować co najmniej 25 egzemplarzy w wersji drogowej. Nowy model zadebiutował pod koniec sezonu 2004, załoga nim kierująca zdobyła pierwsze miejsce podczas wyścigu na torze Zhuhai International Circuit. Wyścigowe wersje MC12 wzięły również udział w American Le Mans Series 2005, nie spełniały jednak wymagań dotyczących dopuszczalnych gabarytów, co poskutkowało nałożeniem nań kar.

    MC12 został zbudowany z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcja została uruchomiona w 2004, powstało wówczas 30 egzemplarzy, z czego 25 zostało wystawionych na sprzedaż. Rok później zbudowano kolejne 25 sztuk. Cena jednego egzemplarza wynosiła 600 000

    Maserati opracowało model MC12 na podwoziuFerrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów (zblokowany ze skrzynią biegów silnik, jest elementem nośnym). Powstały samochód był jednak znacznie większy od prekursora. MC12 było dłuższe, szersze i wyższe od Ferrari, które odznaczało się jednak lepszymi osiągami. Prędkość maksymalna jaką jest w stanie osiągnąć MC12 to 330 km/h, podczas gdy Ferrari jest w stanie pędzić o 25 km/h szybciej. 

    Maserati stworzyło MC12 aby zasygnalizować, że po 37 latach przerwy ponownie zamierza wziąć udział w wyścigach samochodowych. Aby otrzymać homologację pozwalającą na udział w serii FIA GT, włoski producent musiał wyprodukować co najmniej 25 egzemplarzy w wersji drogowej. Nowy model zadebiutował pod koniec sezonu 2004, załoga nim kierująca zdobyła pierwsze miejsce podczas wyścigu na torze Zhuhai International Circuit. Wyścigowe wersje MC12 wzięły również udział w American Le Mans Series 2005, nie spełniały jednak wymagań dotyczących dopuszczalnych gabarytów, co poskutkowało nałożeniem nań kar.

    BMW M1 – Supersportowe coupe produkowane przez niemiecką markę BMW w latach 1978-1981. Pierwszy model stworzony przez BMW Motorsport – specjalną komórkę zajmującą się sportowymi BMW. M1 to jedyny samochód produkcji BMW z centralnym silnikiem zamocowanym wzdłużnie, przeznaczony do ruchu po drogach publicznych. Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności 3,4 l  z dwoma wałkami rozrządu i wtryskiem wielopunktowym Kugelfischer generuje moc maksymalną 277 KM oraz moment obrotowy 330 Nm.  Turbodoładowane silniki wersji wyścigowych uzyskiwały nawet do 862 KM.  Nadwozie z kratownicową ramą przestrzenną ze stali oraz elementami z włókien szklanych zaprojektował Giugiaro. Montaż samochodu miał odbywać się w fabryce Lamborghini w Sant' Agata, lecz firma zbankrutowała po zbudowaniu kilku prototypów M1. Samochód osiąga prędkość maksymalną 260 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,9 sekund. Wyprodukowano 457 egzemplarzy M1, w tym 57 wyścigowych.
    Supersportowe coupe produkowane przez niemiecką markę BMW w latach 1978-1981. Pierwszy model stworzony przez BMW Motorsport – specjalną komórkę zajmującą się sportowymi BMW. M1 to jedyny samochód produkcji BMW z centralnym silnikiem zamocowanym wzdłużnie, przeznaczony do ruchu po drogach publicznych. Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności 3,4 l z dwoma wałkami rozrządu i wtryskiem wielopunktowym Kugelfischer generuje moc maksymalną 277 KM oraz moment obrotowy 330 Nm. Turbodoładowane silniki wersji wyścigowych uzyskiwały nawet do 862 KM. Nadwozie z kratownicową ramą przestrzenną ze stali oraz elementami z włókien szklanych zaprojektował Giugiaro. Montaż samochodu miał odbywać się w fabryce Lamborghini w Sant' Agata, lecz firma zbankrutowała po zbudowaniu kilku prototypów M1. Samochód osiąga prędkość maksymalną 260 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,9 sekund. Wyprodukowano 457 egzemplarzy M1, w tym 57 wyścigowych.
    30 lipca 2022, 20:10 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj