Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 196 takich materiałów
    Maserati MC12 – Hipersamochód produkowany przez włoską markę Maserati w latach 2004-2005. MC12 został zbudowany z myślą o udziale Maserati w serii FIA GT. Produkcję rozpoczęto w 2004 roku, powstało wówczas 30 egzemplarzy, z czego 25 zostało wystawionych na sprzedaż. Rok później zbudowano kolejne 25 sztuk. Cena jednego egzemplarza wynosiła 600,000 euro. Maserati opracowało model MC12 na podwoziu Ferrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik V12 o pojemności 6 l i mocy 632 KM oraz skrzynię biegów. Powstały samochód był jednak znacznie większy od prekursora. MC12 było dłuższe, szersze i wyższe od Ferrari, które odznaczało się jednak lepszymi osiągami. MC12 jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 330 km/h, podczas gdy Ferrari jest w stanie osiągnąć 25 km/h szybciej. W serii FIA GT samochód zadebiutował pod koniec sezonu 2004, załoga nim kierująca zdobyła pierwsze miejsce podczas wyścigu na torze Zhuhai International Circuit. Wyścigowe wersje MC12 wzięły również udział w American Le Mans Series 2005, nie spełniały jednak wymagań dotyczących dopuszczalnych gabarytów, co poskutkowało nałożeniem kar.
    Hipersamochód produkowany przez włoską markę Maserati w latach 2004-2005. MC12 został zbudowany z myślą o udziale Maserati w serii FIA GT. Produkcję rozpoczęto w 2004 roku, powstało wówczas 30 egzemplarzy, z czego 25 zostało wystawionych na sprzedaż. Rok później zbudowano kolejne 25 sztuk. Cena jednego egzemplarza wynosiła 600,000 euro. Maserati opracowało model MC12 na podwoziu Ferrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik V12 o pojemności 6 l i mocy 632 KM oraz skrzynię biegów. Powstały samochód był jednak znacznie większy od prekursora. MC12 było dłuższe, szersze i wyższe od Ferrari, które odznaczało się jednak lepszymi osiągami. MC12 jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 330 km/h, podczas gdy Ferrari jest w stanie osiągnąć 25 km/h szybciej. W serii FIA GT samochód zadebiutował pod koniec sezonu 2004, załoga nim kierująca zdobyła pierwsze miejsce podczas wyścigu na torze Zhuhai International Circuit. Wyścigowe wersje MC12 wzięły również udział w American Le Mans Series 2005, nie spełniały jednak wymagań dotyczących dopuszczalnych gabarytów, co poskutkowało nałożeniem kar.
    Peugeot 308 GTi – Samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany produkowany przez francuską markę Peugeot od 2007 roku. Druga generacja 308 zadebiutowała podczas wrześniowego Frankfurt Motor Show 2013. Jest to pierwszy Peugeot, który zapoczątkował nową politykę nazewniczą. Według niej, następcy poszczególnych modeli z końcówką nazwy '8' noszą już taką samą nazwę i zostają zwyczajnie następnymi generacjami dotychczasowych modeli. Samochód zbudowano w oparciu o najnowszą, modułową płytę podłogową EMP2. Wnętrze nowego modelu nawiązuje do rozwiązań zastosowanych w Peugeocie 208. W połowie 2015 roku oferta została poszerzona o wersję GTi. Ta sportowa odmiana napędzana jest wyłącznie benzynowym silnikiem R4 THP o pojemności 1,6 l, mocy 250 lub 270 KM i momencie obrotowym 330 Nm. Prędkość maksymalna z oboma silnikami wynosi 250 km/h, lecz przyspieszenie do 100 km/h z 250-konnym silnikiem trwa 6,2 sekundy, a z 270-konnym trwa 6 sekund. W 2017 roku samochód przeszedł facelifting. Zmieniono atrapę chłodnicy, przedni i tylny zderzak, kształt przednich reflektorów oraz tylne lampy. Przy okazji liftingu wprowadzono dwa nowe wysokoprężne silniki: 1,5 BlueHDI o mocy 130 KM, a także 2,0 BlueHDI o mocy 177 KM.
    Samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany produkowany przez francuską markę Peugeot od 2007 roku. Druga generacja 308 zadebiutowała podczas wrześniowego Frankfurt Motor Show 2013. Jest to pierwszy Peugeot, który zapoczątkował nową politykę nazewniczą. Według niej, następcy poszczególnych modeli z końcówką nazwy '8' noszą już taką samą nazwę i zostają zwyczajnie następnymi generacjami dotychczasowych modeli. Samochód zbudowano w oparciu o najnowszą, modułową płytę podłogową EMP2. Wnętrze nowego modelu nawiązuje do rozwiązań zastosowanych w Peugeocie 208. W połowie 2015 roku oferta została poszerzona o wersję GTi. Ta sportowa odmiana napędzana jest wyłącznie benzynowym silnikiem R4 THP o pojemności 1,6 l, mocy 250 lub 270 KM i momencie obrotowym 330 Nm. Prędkość maksymalna z oboma silnikami wynosi 250 km/h, lecz przyspieszenie do 100 km/h z 250-konnym silnikiem trwa 6,2 sekundy, a z 270-konnym trwa 6 sekund. W 2017 roku samochód przeszedł facelifting. Zmieniono atrapę chłodnicy, przedni i tylny zderzak, kształt przednich reflektorów oraz tylne lampy. Przy okazji liftingu wprowadzono dwa nowe wysokoprężne silniki: 1,5 BlueHDI o mocy 130 KM, a także 2,0 BlueHDI o mocy 177 KM.
    Porsche Carrera GT – Supersamochód niemieckiej marki Porsche produkowany w latach 2004–2007, zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku pod nazwą 980. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji 911 GT 1 Evo. Prototyp posiadał wolnossący silnik widlasty w układzie V10 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 68 stopni, pojemności 5,5 l i mocy 567 KM. Prototyp osiągał prędkość maksymalną 354 km/h i 100 km/h w 3,8 sekund. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik. Był to nadal motor V10, ale o zwiększonej pojemności do 5,7 l. Zwiększyła się także moc auta do 612 KM, a moment obrotowy wyniósł 590 Nm. Carrera GT osiąga prędkość maksymalną 330 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,9 sekund. Planowano wyprodukować 1500 egzemplarzy. Ostatecznie wyprodukowano 1270 egzemplarzy, z czego 604 trafiło do odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
    Supersamochód niemieckiej marki Porsche produkowany w latach 2004–2007, zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku pod nazwą 980. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji 911 GT 1 Evo. Prototyp posiadał wolnossący silnik widlasty w układzie V10 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 68 stopni, pojemności 5,5 l i mocy 567 KM. Prototyp osiągał prędkość maksymalną 354 km/h i 100 km/h w 3,8 sekund. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik. Był to nadal motor V10, ale o zwiększonej pojemności do 5,7 l. Zwiększyła się także moc auta do 612 KM, a moment obrotowy wyniósł 590 Nm. Carrera GT osiąga prędkość maksymalną 330 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,9 sekund. Planowano wyprodukować 1500 egzemplarzy. Ostatecznie wyprodukowano 1270 egzemplarzy, z czego 604 trafiło do odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
    Chevrolet Corvette C6 ZR1 – Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Chevrolet od 1953 roku. Szóstą generację Corvette zaprezentowano po raz pierwszy w 2004 roku. Podobnie jak poprzednik, szósta generacja Corvette przeszła ewolucyjny zakres zmian stylistycznych w porównaniu do modelu C5. Największą zmianą w stylistyce pojazdu był wygląd przedniej części nadwozia, gdzie po raz pierwszy od prezentacji modelu pierwszej generacji pojawiły się klasyczne, odsłonięte reflektory zamiast dotychczasowych, chowanych pod obrotowymi prostokątnymi kloszami. Samochód zachował jednak inne charakterystyczne cechy stylistyczne, jak podwójne okrągłe tylne lampy, szpiczasty, podłużny przód, czy panoramiczna, zakrzywiona szyba tylna. W latach 2009–2014 model Chevrolet Corvette C6 ZR1, posiadał 6,2-litrowy silnik V8 wytwarzający moc maksymalną 647 KM i 819 Nm momentu obrotowego, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 330 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 3,4 sekundy. W ciągu 9 lat produkcji wyprodukowano 215,123 egzemplarze C6.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Chevrolet od 1953 roku. Szóstą generację Corvette zaprezentowano po raz pierwszy w 2004 roku. Podobnie jak poprzednik, szósta generacja Corvette przeszła ewolucyjny zakres zmian stylistycznych w porównaniu do modelu C5. Największą zmianą w stylistyce pojazdu był wygląd przedniej części nadwozia, gdzie po raz pierwszy od prezentacji modelu pierwszej generacji pojawiły się klasyczne, odsłonięte reflektory zamiast dotychczasowych, chowanych pod obrotowymi prostokątnymi kloszami. Samochód zachował jednak inne charakterystyczne cechy stylistyczne, jak podwójne okrągłe tylne lampy, szpiczasty, podłużny przód, czy panoramiczna, zakrzywiona szyba tylna. W latach 2009–2014 model Chevrolet Corvette C6 ZR1, posiadał 6,2-litrowy silnik V8 wytwarzający moc maksymalną 647 KM i 819 Nm momentu obrotowego, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 330 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 3,4 sekundy. W ciągu 9 lat produkcji wyprodukowano 215,123 egzemplarze C6.
    2006 Ford GT – Supersamochód klasy wyższej produkowany przez amerykańską markę Ford w latach 2004–2006. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy w 2002 roku. Wzorcem dla projektantów modelu GT, był Ford GT40 z lat 60. Ford GT upamiętnia sukcesy wyścigowe GT40, lecz nie jest pierwszą próbą wskrzeszenia legendy. W latach dziewięćdziesiątych Ford zaprezentował prototyp samochodu Ford GT90 z silnikiem V12 z czterema sprężarkami o mocy 720 KM. Tamten model nie doczekał się produkcji nawet w krótkiej serii. Do napędu GT użyto 5,4-litrowego V8 doładowanym kompresorem, które generuje moc 551 KM i 678 Nm momentu obrotowego, który pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 330 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 3,9 sekund. Wnętrze posiada dużo elementów z perforowanego aluminium. Elementy takie jak elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja i zestaw audio znajdują się w wyposażeniu seryjnym. Samochód również posiadał manetki kierunkowskazów z Forda Focusa. Planowano produkcję 4500 egzemplarzy, jednak zakończono ją po wytworzeniu około 4000 sztuk.
    Supersamochód klasy wyższej produkowany przez amerykańską markę Ford w latach 2004–2006. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy w 2002 roku. Wzorcem dla projektantów modelu GT, był Ford GT40 z lat 60. Ford GT upamiętnia sukcesy wyścigowe GT40, lecz nie jest pierwszą próbą wskrzeszenia legendy. W latach dziewięćdziesiątych Ford zaprezentował prototyp samochodu Ford GT90 z silnikiem V12 z czterema sprężarkami o mocy 720 KM. Tamten model nie doczekał się produkcji nawet w krótkiej serii. Do napędu GT użyto 5,4-litrowego V8 doładowanym kompresorem, które generuje moc 551 KM i 678 Nm momentu obrotowego, który pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 330 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 3,9 sekund. Wnętrze posiada dużo elementów z perforowanego aluminium. Elementy takie jak elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja i zestaw audio znajdują się w wyposażeniu seryjnym. Samochód również posiadał manetki kierunkowskazów z Forda Focusa. Planowano produkcję 4500 egzemplarzy, jednak zakończono ją po wytworzeniu około 4000 sztuk.
    McLaren 675LT – McLaren przedstawił model 675LT na Geneva Motor Show w lutym 2015 roku. Jest topowym, wyczynowym wariantem McLarena 650S. Samochód zyskał dedykowany zestaw zderzaków, nakładek na progi, spojlerów oraz alufelg. Pod kątem technicznym samochód wyposażono w wzmocniony silnik V8 Twin-turbo o pojemności 3,8 l, który generuje moc maksymalną o 25 KM większą od standardowego 650S - 675 KM oraz maksymalny moment obrotowy o 20 Nm większy od 650S - 700 Nm. Samochód zyskał też 30% nowych komponentów o obniżonej masie, przekładając się za niższą wagę pojazdu, dzięki czemu prędkość maksymalna wynosi 330 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 2,9 sekund.
    McLaren przedstawił model 675LT na Geneva Motor Show w lutym 2015 roku. Jest topowym, wyczynowym wariantem McLarena 650S. Samochód zyskał dedykowany zestaw zderzaków, nakładek na progi, spojlerów oraz alufelg. Pod kątem technicznym samochód wyposażono w wzmocniony silnik V8 Twin-turbo o pojemności 3,8 l, który generuje moc maksymalną o 25 KM większą od standardowego 650S - 675 KM oraz maksymalny moment obrotowy o 20 Nm większy od 650S - 700 Nm. Samochód zyskał też 30% nowych komponentów o obniżonej masie, przekładając się za niższą wagę pojazdu, dzięki czemu prędkość maksymalna wynosi 330 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 2,9 sekund.
    Ferrari 488 GTB – Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską marką Ferrari w latach 2015-2019. Samochód zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 2015 roku. Model ten jest następcą Ferrari 458 Italia. Nazwa odnosi się do pojemności każdego z cylindrów - 488 cm³ oraz do modelu Ferrari 308 GTB. Silnik 488 to czterosuwowa jednostka V8 o kącie rozwarcia 90° i pojemności 3,9 l. Silnik generuje moc maksymalną 670 KM i moment obrotowy 760 Nm. Jednostka ta produkuje 171 KM oraz 195 Nm z litra pojemności, co jest rekordem dla silników Ferrari. Jedyną dostępną skrzynią biegów dla modelu 488 jest półautomatyczna, dwusprzęgłowa, 7-biegowa jednostka oparta o technologie F1, wyprodukowana przez firmę Getrag. Przyspieszenie 0-100 km/h w 488 GTB trwa 3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. W 488 wykorzystano ulepszone węglowo-ceramiczne tarcze z Ferrari LaFerrari. Pozwalają one szybciej osiągnąć optymalną temperaturę pracy. Średnica tarcz to 398 mm z przodu oraz 360 mm z tyłu. Zostały one wyprodukowane przez firmę Brembo.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską marką Ferrari w latach 2015-2019. Samochód zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 2015 roku. Model ten jest następcą Ferrari 458 Italia. Nazwa odnosi się do pojemności każdego z cylindrów - 488 cm³ oraz do modelu Ferrari 308 GTB. Silnik 488 to czterosuwowa jednostka V8 o kącie rozwarcia 90° i pojemności 3,9 l. Silnik generuje moc maksymalną 670 KM i moment obrotowy 760 Nm. Jednostka ta produkuje 171 KM oraz 195 Nm z litra pojemności, co jest rekordem dla silników Ferrari. Jedyną dostępną skrzynią biegów dla modelu 488 jest półautomatyczna, dwusprzęgłowa, 7-biegowa jednostka oparta o technologie F1, wyprodukowana przez firmę Getrag. Przyspieszenie 0-100 km/h w 488 GTB trwa 3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. W 488 wykorzystano ulepszone węglowo-ceramiczne tarcze z Ferrari LaFerrari. Pozwalają one szybciej osiągnąć optymalną temperaturę pracy. Średnica tarcz to 398 mm z przodu oraz 360 mm z tyłu. Zostały one wyprodukowane przez firmę Brembo.
    19 kwietnia 2022, 22:57 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Aston Martin V12 Vantage S – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin od 2005 roku. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. Pierwsza generacja została przedstawiona po raz pierwszy w 2005 roku. Studyjną zapowiedzią był przedstawiony w 2003 roku na Detroit Motor Show prototyp Aston Martin AMV8 Vantage. Model produkcyjny został zaprezentowany w marcu 2005 na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Na salonie samochodowym w Genewie w 2009 roku przedstawiono topową odmianę V12 Vantage. Wyposażony w benzynowy, wolnossący, widlasty, silnik V12 o pojemności 5,9 l i mocy 517 KM. 28 maja 2013 roku Aston Martin ogłosił sportową wersję samochodu - V12 Vantage S. Samochód posiada silnik V12 AM28 o pojemności 5,9 l, który generuje moc 565 KM. Moc przekazywana jest na tylne koła za pomocą nowej 7-biegowej automatycznej manualnej skrzyni biegów. V12 Vantage S waży 1665 kg i jest lżejszy od standardowego V12 Vantage. Pojazd osiąga prędkość maksymalną 330 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,9 sekundy, co czyni go najszybszym produkowanym Astonem Martinem w tamtym czasie, wraz z One-77.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin od 2005 roku. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. Pierwsza generacja została przedstawiona po raz pierwszy w 2005 roku. Studyjną zapowiedzią był przedstawiony w 2003 roku na Detroit Motor Show prototyp Aston Martin AMV8 Vantage. Model produkcyjny został zaprezentowany w marcu 2005 na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Na salonie samochodowym w Genewie w 2009 roku przedstawiono topową odmianę V12 Vantage. Wyposażony w benzynowy, wolnossący, widlasty, silnik V12 o pojemności 5,9 l i mocy 517 KM. 28 maja 2013 roku Aston Martin ogłosił sportową wersję samochodu - V12 Vantage S. Samochód posiada silnik V12 AM28 o pojemności 5,9 l, który generuje moc 565 KM. Moc przekazywana jest na tylne koła za pomocą nowej 7-biegowej automatycznej manualnej skrzyni biegów. V12 Vantage S waży 1665 kg i jest lżejszy od standardowego V12 Vantage. Pojazd osiąga prędkość maksymalną 330 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,9 sekundy, co czyni go najszybszym produkowanym Astonem Martinem w tamtym czasie, wraz z One-77.