Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 7 takich materiałów
    W 1897 roku najlepiej sprzedającym się samochodem w Stanach Zjednoczonych był… elektryk. W 1899 roku największym producentem aut w tym kraju był producent samochodów elektrycznych… Electric Vehicle Company. Na początku XX wieku „elektryki” były taksówkami w Nowym Jorku i Londynie. Oraz wozami strażackimi w Berlinie. Wieszczono, że zdominują rynek. Co poszło nie tak?
    6 lutego 2024, 23:13 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jak nazywał się pierwszy produkowany seryjnie samochód? – Curved Dash. Oldsmobile Curved Dash – samochód osobowy wyprodukowany przez amerykańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Oldsmobile w roku 1899.  Wbrew powszechnej opinii, to właśnie ten samochód stał się pierwszym masowo produkowanym samochodem, montowanym na taśmie produkcyjnej.  Samochód Ford Model T nie był  pierwszym samochodem wytwarzanym na taśmie montażowej. Powstał w 1908 roku.
    Curved Dash. Oldsmobile Curved Dash – samochód osobowy wyprodukowany przez amerykańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Oldsmobile w roku 1899. Wbrew powszechnej opinii, to właśnie ten samochód stał się pierwszym masowo produkowanym samochodem, montowanym na taśmie produkcyjnej. Samochód Ford Model T nie był pierwszym samochodem wytwarzanym na taśmie montażowej. Powstał w 1908 roku.
    Fiat z 1899 r. – Znajduje się on w Museo dell’Automobile w Turynie.
    Znajduje się on w Museo dell’Automobile w Turynie.
    Pierwszy model Fiata – Fiat 4 HP (nazywany także 3 ½ CV) - pierwszy model firmy Fiat, produkowany w latach 1899-1900.
    Fiat 4 HP (nazywany także 3 ½ CV) - pierwszy model firmy Fiat, produkowany w latach 1899-1900.
    14 lutego 2014, 22:53 przez karol1994 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.wikipedia.pl

    Człowiek Legenda – Herbert James "Burt" Munro (ur. 25 marca 1899, zm. 6 stycznia 1978) – konstruktor, kierowca i motocyklowy rekordzista prędkości.

Urodził się w Invercargill w Nowej Zelandii i przez wiele lat zajmował się modyfikacją motocykla Indian, pobił rekord świata prędkości w klasie poniżej 1000 cm³ w 1967 r. na gładkiej powierzchni wyschniętego dna jeziora Bonneville. W momencie ustanowienia rekordu Munro był w wieku 68 lat, a motocykl liczył sobie 47 lat. Rekord prędkości do dziś nie został pobity.[1] Munro przygotowywał swój motocykl Indian Scout z 1920 r. w warunkach domowych przez szereg lat, stopniowo modyfikując silnik z początkowych 600 cm³ do 950 cm³. Produkował przy tym własnoręcznie elementy silnika takie jak tłoki, zawory, modyfikował też głowicę silnika, przenosząc zawory z boku cylindrów.[2] Motocykl Indian nosił nr 627, Munro był jego właścicielem od nowości, w momencie wypuszczenia z fabryki jego konstrukcja pozwalała na osiągnięcie prędkości maksymalnej zaledwie 89 km/h (55 mph).[3]


Powstał nawet o nim film :)
    Herbert James "Burt" Munro (ur. 25 marca 1899, zm. 6 stycznia 1978) – konstruktor, kierowca i motocyklowy rekordzista prędkości.

    Urodził się w Invercargill w Nowej Zelandii i przez wiele lat zajmował się modyfikacją motocykla Indian, pobił rekord świata prędkości w klasie poniżej 1000 cm³ w 1967 r. na gładkiej powierzchni wyschniętego dna jeziora Bonneville. W momencie ustanowienia rekordu Munro był w wieku 68 lat, a motocykl liczył sobie 47 lat. Rekord prędkości do dziś nie został pobity.[1] Munro przygotowywał swój motocykl Indian Scout z 1920 r. w warunkach domowych przez szereg lat, stopniowo modyfikując silnik z początkowych 600 cm³ do 950 cm³. Produkował przy tym własnoręcznie elementy silnika takie jak tłoki, zawory, modyfikował też głowicę silnika, przenosząc zawory z boku cylindrów.[2] Motocykl Indian nosił nr 627, Munro był jego właścicielem od nowości, w momencie wypuszczenia z fabryki jego konstrukcja pozwalała na osiągnięcie prędkości maksymalnej zaledwie 89 km/h (55 mph).[3]


    Powstał nawet o nim film :)
    7 lutego 2014, 19:27 przez KubsonBDG (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Niemieckie Audi – Historia Audi jest na trwałe związana z historią motoryzacji na świecie, którą to tworzy od samych początków. U korzeni tej niemieckiej firmy stoi wybitny inżynier August Horch, który to w roku 1899 założył w Kolonii przedsiębiorstwo Horch. W 1909 roku Horch odszedł ze spółki z powodów finansowych i innych problemach nękających zarząd. Rozpoczął nowe przedsiębiorstwo, które finalnie nazwano Audi (ponieważ jego nazwisko figurowało w nazwie poprzedniej firmy, nie mógł się nim posłużyć kolejny raz, zatem nazwa Audi jest przetłumaczeniem jego nazwiska na język łaciński, co oznacza „nasłuchiwać”). W roku 1932 doszło do połączenia czterech niezależnych producentów samochodowych: Audi, DKW, Horch oraz Wanderem. Te właśnie firmy stworzyły spółkę Auto Union. Firma Audi od tego czasu używa jako swojego Logo czterech przeplatających się pierścieni symbolizujących czterech udziałowców spółki.

W 1969 roku, po przyłączeniu się dodatkowo marki NSU, firmy te stanowią do dziś fundament spółki AUDI AG. Po wojnie koncern Volkswagen kupił zakład Audi Union w Ingolstadt co pomogło wrócić marce na rynek samochodowy. W 1965 roku na rynek zostaje wypuszczony pierwszy samochód pod marką Audi, następca DKW F102. Pierwsze modele Audi były oznaczane liczbami koni mechanicznych (na przykład Audi 60, Audi Super 90). Wówczas samochody te wyposażane były w silniki średnioprężne. W 1980 roku firma wypuściła nowy model sportowego Audi zwany Quattro. Samochód osobowy z napędem na cztery koła wzbudził sensację i był postrzegany dość kontrowersyjnie. Do tamtej chwili napęd taki stosowali jedynie producenci samochodów ciężarowych czy terenowych. Pomysł ten zaowocował ogromnymi sukcesami Audi Quattro na arenie sportowej na całym świecie. W miarę upływu czasu firma powiększała się o nowych członków fuzji oraz kolejne zakłady.
    Historia Audi jest na trwałe związana z historią motoryzacji na świecie, którą to tworzy od samych początków. U korzeni tej niemieckiej firmy stoi wybitny inżynier August Horch, który to w roku 1899 założył w Kolonii przedsiębiorstwo Horch. W 1909 roku Horch odszedł ze spółki z powodów finansowych i innych problemach nękających zarząd. Rozpoczął nowe przedsiębiorstwo, które finalnie nazwano Audi (ponieważ jego nazwisko figurowało w nazwie poprzedniej firmy, nie mógł się nim posłużyć kolejny raz, zatem nazwa Audi jest przetłumaczeniem jego nazwiska na język łaciński, co oznacza „nasłuchiwać”). W roku 1932 doszło do połączenia czterech niezależnych producentów samochodowych: Audi, DKW, Horch oraz Wanderem. Te właśnie firmy stworzyły spółkę Auto Union. Firma Audi od tego czasu używa jako swojego Logo czterech przeplatających się pierścieni symbolizujących czterech udziałowców spółki.

    W 1969 roku, po przyłączeniu się dodatkowo marki NSU, firmy te stanowią do dziś fundament spółki AUDI AG. Po wojnie koncern Volkswagen kupił zakład Audi Union w Ingolstadt co pomogło wrócić marce na rynek samochodowy. W 1965 roku na rynek zostaje wypuszczony pierwszy samochód pod marką Audi, następca DKW F102. Pierwsze modele Audi były oznaczane liczbami koni mechanicznych (na przykład Audi 60, Audi Super 90). Wówczas samochody te wyposażane były w silniki średnioprężne. W 1980 roku firma wypuściła nowy model sportowego Audi zwany Quattro. Samochód osobowy z napędem na cztery koła wzbudził sensację i był postrzegany dość kontrowersyjnie. Do tamtej chwili napęd taki stosowali jedynie producenci samochodów ciężarowych czy terenowych. Pomysł ten zaowocował ogromnymi sukcesami Audi Quattro na arenie sportowej na całym świecie. W miarę upływu czasu firma powiększała się o nowych członków fuzji oraz kolejne zakłady.
    15 lutego 2013, 18:24 przez kibol555 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ciekawostka o historii prawa jazdy – Pierwszym posiadaczem samochodowego prawa jazdy był Karl Friedrich Benz. Twórca późniejszego koncernu motoryzacyjnego Daimler-Benz. Otrzymał on pierwsze w historii prawo jazdy 1 sierpnia 1888 roku. Jako powszechny dokument prawo jazdy zostało poraz pierwszy wprowadzone we Francji w roku 1893 każdy kierowca w Paryżu musiał je posiadać a od roku 1899 już w całym kraju. W Polsce prawo jazdy zostało wprowadzone dopiero w roku 1918, a przepisy dotyczące kierowców zostały uporządkowane dopiero w 1921 roku. W tym samym momencie wyodrębnion o kategorię praw jazdy i zostało ustalone minimum wiekowe 18 lat. Przez pierwszy okrez prawo jazdy było wydawane na trzy lata i obowiązywało one wszystkich, którzy kierowali pojazdami, które przekraczały prędkość 10km/h. Posiadanie prawa jazdy było dość rzadkim zjawiskiem, ponieważ zarówno egzamin jak i kurs były stosunkowo trudne. Przez ostrą selekcję uprawnienia do prowadzenia samochodów uzyskiwało tylko około 20% kandydatów.
    Pierwszym posiadaczem samochodowego prawa jazdy był Karl Friedrich Benz. Twórca późniejszego koncernu motoryzacyjnego Daimler-Benz. Otrzymał on pierwsze w historii prawo jazdy 1 sierpnia 1888 roku. Jako powszechny dokument prawo jazdy zostało poraz pierwszy wprowadzone we Francji w roku 1893 każdy kierowca w Paryżu musiał je posiadać a od roku 1899 już w całym kraju. W Polsce prawo jazdy zostało wprowadzone dopiero w roku 1918, a przepisy dotyczące kierowców zostały uporządkowane dopiero w 1921 roku. W tym samym momencie wyodrębnion o kategorię praw jazdy i zostało ustalone minimum wiekowe 18 lat. Przez pierwszy okrez prawo jazdy było wydawane na trzy lata i obowiązywało one wszystkich, którzy kierowali pojazdami, które przekraczały prędkość 10km/h. Posiadanie prawa jazdy było dość rzadkim zjawiskiem, ponieważ zarówno egzamin jak i kurs były stosunkowo trudne. Przez ostrą selekcję uprawnienia do prowadzenia samochodów uzyskiwało tylko około 20% kandydatów.
    10 lutego 2013, 23:33 przez Mlodye36 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)

    1