Profil użytkownika
szo
Kierowca
Zamieszcza materiały od: | 8 kwietnia 2012 - 13:51 |
Ostatnio: | 6 grudnia 2016 - 19:23 |
- Materiałów na głównej: 7 z 7
- Punktów za materiały: 422
- Komentarzy: 31
- Punktów za komentarze: 23
„Polska Na Kołach” w Busku – Zdroju
Arkadiusz i Wojciech Łukasik
Podgaje 9
28-100 Busko-Zdrój
Woj. Świętokrzyskie
Najlepszy dotychczas symulator jazdy TIRem, ciekawe przejazdy, wąskie uliczki, urozmaicone zadania. Polecam zapaleńcom
Prace nad motocyklem rozpoczęto w 1940 r. w moskiewskiej fabryce "Iskra". Do końca roku prototyp przeszedł wszystkie próby, a w 1941 r. rozpoczęto produkcję pojazdu w fabryce rowerów w Moskwie oraz Charkowie. Produkcję M-72 uruchomiono także w Gorkim w fabryce "Krasnaja Etna". Po ewakuacji fabryki z Moskwy do Irbitu w tym mieście powstała fabryka motocykli, która w 1942 r. dostarczyła wojsku 1587 motocykli M-72. Były one używane przez cały okres wojny w jednostkach Armii Radzieckiej. W wyposażeniu polskiej 1 Dywizji Piechoty motocykle M-72 znalazły się od początku jej formowania. Używane były w dwóch wariantach: z wózkiem bocznym (na którym często montowano rkm DP ) lub bez wózka. Stosowane były do transportu, łączności, w pododdziałach regulacji ruchu, a także przez oficerów łącznikowych. W pododdziałach rozpoznawczych np. w 1 sbrozp. (samodzielny batalion rozpoznawczy) 1 Armii WP, oraz w 2 bmot. (batalion motocyklowy) 2 Armii WP stosowane były również, jako pojazdy bojowe. W służbie przetrwały do czasów powojennych.
Na zdjęciu przedstawiona maszyna z 1955r. 746 cm³. Moc 22–23KM
1
« poprzednia 1 następna »