Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    Babcia_Irenka

    Kierowca
    Zamieszcza materiały od: 19 lipca 2013 - 15:34
    Ostatnio: 5 września 2014 - 16:11
    • Materiałów na głównej: 6 z 8 (2 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 234
    • Komentarzy: 62
    • Punktów za komentarze: 51
     
    Seria motocykle i motorowery PRL: #4 MZ ETZ 250 – Producent: MZ - Motorradwerk Zschopau, obecnie Motorenwerke Zschopau

Miejsce produkcji: Zschopau, Niemiecka Republika Demokratyczna

Lata produkcji: 1981-1989

Informacje o silniku:
 
Silnik EM250 to dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym chłodzony powietrzem. Wadą silników EM250 jest niski moment obrotowy w zakresie do 3000 obrotów i jego szybki przyrost powyżej tej wartości. Sam przebieg momentu obrotowego wykazuje dwa szczyty, jeden dla obrotów 3500 i drugi dla 5200 obr/min. Jest to tzw. podwójna biegunowa, często występująca w silnikach dwusuwowych o sporym wysileniu, z rozrządem tłokowym. W praktyce objawia się to tym, iż motocykl rozpędza się dość ospale z niskich obrotów, aby energicznie przyśpieszać, gdy obroty silnika osiągają poziom powyżej 3000-3500. Jednak cecha ta występowała we wszystkich ówcześnie produkowanych motocyklach z silnikiem dwusuwowym o takim samym rozrządzie i zbliżonym wysileniu.

Ciekawostką konstrukcji silnika jest umieszczenie sprzęgła na wale korbowym. Zapewnia to w przypadku jednocylindrowca spokojniejszą pracę na biegu jałowym i na wolnych obrotach dzięki większej masie wirującej. Moment obrotowy silnika przenoszony jest poprzez przekładnię zębatą na precyzyjną 5 biegową skrzynię biegów, a dalej łańcuchem rolkowym w osłonie na tylne koło.

-Maks. moc przy ok. 5500 obr/min : 21 KM (15,5 kW)
-Maks. moment obrotowy przy ok. 5200 obr/min : 27,4 Nm (2,8 kGm).
-Silnik powinien być smarowany mieszanką paliwa z olejem o proporcji 50 : 1.

Przy poprawnym użytkowaniu, silnik wytrzymuje przebieg 30 – 40 tysięcy kilometrów. Po takim przebiegu konieczna jest wymiana tłoka, łożysk na wale oraz regeneracja (a najlepiej wymiana na nowy) wału korbowego i szlifowanie cylindra. Trwałości sprzyja stosowanie dobrej jakości oleju w mieszance paliwa z olejem oraz unikanie wysokich obrotów przy zimnym silniku. Jak większość dwusuwów także silnik 250-tki jest wrażliwy na jazdę na zbyt niskich obrotach przyśpieszającą zużycie łożyska wału korbowego, oraz na przegrzanie (piłowanie w miejscu, palenia gumy itd). Takie postępowanie w skrajnych przypadkach prowadzić może do uszkodzenia tłoka i cylindra.

Historia modelu:

-1981 – wprowadzenie na rynek modelu ETZ 250
-1982 – hamulec tarczowy z przodu (duża zaleta), rzadko spotykane w tych rocznikach
-1983 – wyłącznik światła hamowania w kole przednim
-1983 – gumowe mieszki faliste na przednich widelcach (spotykane również wcześniej)
-1985 – nieco zmieniony obrotomierz (brak skali czerwonej)
-1985 – inne gumy na licznikach
-1985 – akumulator 12V 5Ah,
poprzednio 9Ah
-1987 – elektroniczny zapłon w 250E
-1987 – nowy tłumik dla ETZ 250
-1987 – automatyczny dozownik oleju (pompa Mikuni)
-1987 – nowy gaźnik 30N3-1 dla ETZ 250 (później w 251)
-1987 – reflektor halogenowy z żarówką H4
-1988 – nowy przełącznik świateł z jedną wiązką przewodów
-1989 – zakończenie produkcji ETZ 250
    Producent: MZ - Motorradwerk Zschopau, obecnie Motorenwerke Zschopau

    Miejsce produkcji: Zschopau, Niemiecka Republika Demokratyczna

    Lata produkcji: 1981-1989

    Informacje o silniku:

    Silnik EM250 to dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym chłodzony powietrzem. Wadą silników EM250 jest niski moment obrotowy w zakresie do 3000 obrotów i jego szybki przyrost powyżej tej wartości. Sam przebieg momentu obrotowego wykazuje dwa szczyty, jeden dla obrotów 3500 i drugi dla 5200 obr/min. Jest to tzw. podwójna biegunowa, często występująca w silnikach dwusuwowych o sporym wysileniu, z rozrządem tłokowym. W praktyce objawia się to tym, iż motocykl rozpędza się dość ospale z niskich obrotów, aby energicznie przyśpieszać, gdy obroty silnika osiągają poziom powyżej 3000-3500. Jednak cecha ta występowała we wszystkich ówcześnie produkowanych motocyklach z silnikiem dwusuwowym o takim samym rozrządzie i zbliżonym wysileniu.

    Ciekawostką konstrukcji silnika jest umieszczenie sprzęgła na wale korbowym. Zapewnia to w przypadku jednocylindrowca spokojniejszą pracę na biegu jałowym i na wolnych obrotach dzięki większej masie wirującej. Moment obrotowy silnika przenoszony jest poprzez przekładnię zębatą na precyzyjną 5 biegową skrzynię biegów, a dalej łańcuchem rolkowym w osłonie na tylne koło.

    -Maks. moc przy ok. 5500 obr/min : 21 KM (15,5 kW)
    -Maks. moment obrotowy przy ok. 5200 obr/min : 27,4 Nm (2,8 kGm).
    -Silnik powinien być smarowany mieszanką paliwa z olejem o proporcji 50 : 1.

    Przy poprawnym użytkowaniu, silnik wytrzymuje przebieg 30 – 40 tysięcy kilometrów. Po takim przebiegu konieczna jest wymiana tłoka, łożysk na wale oraz regeneracja (a najlepiej wymiana na nowy) wału korbowego i szlifowanie cylindra. Trwałości sprzyja stosowanie dobrej jakości oleju w mieszance paliwa z olejem oraz unikanie wysokich obrotów przy zimnym silniku. Jak większość dwusuwów także silnik 250-tki jest wrażliwy na jazdę na zbyt niskich obrotach przyśpieszającą zużycie łożyska wału korbowego, oraz na przegrzanie (piłowanie w miejscu, palenia gumy itd). Takie postępowanie w skrajnych przypadkach prowadzić może do uszkodzenia tłoka i cylindra.

    Historia modelu:

    -1981 – wprowadzenie na rynek modelu ETZ 250
    -1982 – hamulec tarczowy z przodu (duża zaleta), rzadko spotykane w tych rocznikach
    -1983 – wyłącznik światła hamowania w kole przednim
    -1983 – gumowe mieszki faliste na przednich widelcach (spotykane również wcześniej)
    -1985 – nieco zmieniony obrotomierz (brak skali czerwonej)
    -1985 – inne gumy na licznikach
    -1985 – akumulator 12V 5Ah,
    poprzednio 9Ah
    -1987 – elektroniczny zapłon w 250E
    -1987 – nowy tłumik dla ETZ 250
    -1987 – automatyczny dozownik oleju (pompa Mikuni)
    -1987 – nowy gaźnik 30N3-1 dla ETZ 250 (później w 251)
    -1987 – reflektor halogenowy z żarówką H4
    -1988 – nowy przełącznik świateł z jedną wiązką przewodów
    -1989 – zakończenie produkcji ETZ 250
    20 kwietnia 2014, 20:14 przez Babcia_Irenka (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Seria motocykle i motorowery PRL: #3 Romet Ogar 200 – Producent: Zakłady Rowerowe Predom-Romet

Miejsce produkcji: Bydgoszcz, Polska

Lata produkcji: 1983-1990

Ogar 200 - dane techniczne
-Silnik - dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
-Typ silnika - Jawa 223
-Pojemność - 49,9 cm³
-Moc nominalna - 2 KM / 1,4 kW przy 4500 obr./min
-Stopień sprężania - 1:9,5
-Gaźnik - JIKOV 2917 PSb
-Skrzynia biegów - trójstopniowa, w kąpieli olejowej
-Sprzęgło - tarczowe, w kąpieli olejowej
-Instalacja elektryczna - 6V - 20W
-Świeca zapłonowa - F80 Iskra
-Masa w stanie suchym - 60 kg
-Zużycie paliwa - 3 l/100 km (przy prędkości maksymalnej)
-Pojemność zbiornika - 9 l
-Rezerwa - 2l
-Prędkość maksymalna - 50 km/h
    Producent: Zakłady Rowerowe Predom-Romet

    Miejsce produkcji: Bydgoszcz, Polska

    Lata produkcji: 1983-1990

    Ogar 200 - dane techniczne
    -Silnik - dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
    -Typ silnika - Jawa 223
    -Pojemność - 49,9 cm³
    -Moc nominalna - 2 KM / 1,4 kW przy 4500 obr./min
    -Stopień sprężania - 1:9,5
    -Gaźnik - JIKOV 2917 PSb
    -Skrzynia biegów - trójstopniowa, w kąpieli olejowej
    -Sprzęgło - tarczowe, w kąpieli olejowej
    -Instalacja elektryczna - 6V - 20W
    -Świeca zapłonowa - F80 Iskra
    -Masa w stanie suchym - 60 kg
    -Zużycie paliwa - 3 l/100 km (przy prędkości maksymalnej)
    -Pojemność zbiornika - 9 l
    -Rezerwa - 2l
    -Prędkość maksymalna - 50 km/h
    19 kwietnia 2014, 19:39 przez Babcia_Irenka (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Seria motocykle i motorowery PRL: #2 WSK 125 – Producent: Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego "PZL Świdnik"
Lata produkcji: 1955\1985
Miejsce produkcji: Polska, Świdnik
Silniki:
• Typ: dwusuwowy S01-Z, chłodzony powietrzem
· liczba cylindrów: 1
· Pojemność skokowa 123 ccm
· Stopień sprężania: 1 : 6,9
· Moc maksymalna 6,2 KM
· Zasilanie: gaźnik G 20M

• Silnik – dwusuwowy S01-Z3A (051) , chłodzony powietrzem
-Pojemność skokowa: 123 cm³
-Średnica cylindra: 52 mm
-Skok tłoka: 58 mm
-Stopień sprężania: 7,8
-Moc – 7,3 KM (5,4 kW) przy 5300 obr./min
-Maksymalny moment obrotowy: 9,8 Nm (1 kGm) przy 4200 obr./min
-Gaźnik – G20M2A
    Producent: Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego "PZL Świdnik"
    Lata produkcji: 1955\1985
    Miejsce produkcji: Polska, Świdnik
    Silniki:
    • Typ: dwusuwowy S01-Z, chłodzony powietrzem
    · liczba cylindrów: 1
    · Pojemność skokowa 123 ccm
    · Stopień sprężania: 1 : 6,9
    · Moc maksymalna 6,2 KM
    · Zasilanie: gaźnik G 20M

    • Silnik – dwusuwowy S01-Z3A (051) , chłodzony powietrzem
    -Pojemność skokowa: 123 cm³
    -Średnica cylindra: 52 mm
    -Skok tłoka: 58 mm
    -Stopień sprężania: 7,8
    -Moc – 7,3 KM (5,4 kW) przy 5300 obr./min
    -Maksymalny moment obrotowy: 9,8 Nm (1 kGm) przy 4200 obr./min
    -Gaźnik – G20M2A
    18 kwietnia 2014, 19:56 przez Babcia_Irenka (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Seria motocykle i motorowery PRL: #1 Romet Pony – Producent: Romet
Lata produkcji: 1974 do 1994
Miejsce produkcji: Bydgoszcz Polska
Silniki:
• Dezamet 022, 49,8 cm³
1,25kW/1,7KM/4800obr
• Dezamet 023, 49,8 cm³
1,25kW/1,7KM/4800obr
• Dezamet 025, 49,8 cm³
1,03kW/1,4KM/4000obr
    Producent: Romet
    Lata produkcji: 1974 do 1994
    Miejsce produkcji: Bydgoszcz Polska
    Silniki:
    • Dezamet 022, 49,8 cm³
    1,25kW/1,7KM/4800obr
    • Dezamet 023, 49,8 cm³
    1,25kW/1,7KM/4800obr
    • Dezamet 025, 49,8 cm³
    1,03kW/1,4KM/4000obr
    17 kwietnia 2014, 12:04 przez Babcia_Irenka (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Golf 3 Jahre ABF 2.0 DOHC – Volkswagen Golf III GTI XX Jahre ABF 2.0 16v 150km
    Volkswagen Golf III GTI XX Jahre ABF 2.0 16v 150km
    BMW E30 –
    22 września 2013, 20:27 przez Babcia_Irenka (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Romet Wigry – Jeszcze nigdy nie widziałem tutaj roweru
Jeden z lepszych "składaków"
    Jeszcze nigdy nie widziałem tutaj roweru
    Jeden z lepszych "składaków"
    19 lipca 2013, 15:48 przez Babcia_Irenka (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)

    1