Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 14 takich materiałów
    20.06.2023 na morzem Bałtyckim turyści ze zdziwieniem obserwowali wojskowe pojazdy gąsienicowe przemieszczające się pomiędzy plażowiczami.
    PTS-y ( Pływające Transportery Samobieżne ) przejechały przez plażę w Dziwnowie. Widać było na nich żołnierzy w pełnym umundurowaniu, a ich maszyny manewrowały wśród wypoczywających.
    20 czerwca 2023, 23:56 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    19.06.2021 na autostradzie A6. W wypadku brały dział dwa czołgi T-72 transportowane na niskopodłogowych lawetach. Pojazdy 34. Brygady Kawalerii Pancernej wracały z ćwiczeń na poligonie drawskim. Według wstępnych ustaleń, przyczyną pożaru było zderzenie pojazdów przewożących czołgi. Z kolei do tego miało dojść na skutek tego, że pierwsza z lawet zatrzymała się, ponieważ wojskowi chcieli udzielić pomocy rodzinie podróżującej samochodem, który uderzył w bariery energochłonne. W lawetę zaczęły wjeżdżać kolejne pojazdy wojskowe, wybuchł pożar, który objął dwa auta transportujące czołgi oraz same czołgi. Pobliscy mieszkańcy słyszeli wybuchy, jednak wojsko informuję, że czołgi nie były uzbrojone a huk który pojawiał się z pojazdów to dźwięk wybuchu opon. Straż pożarna szybko opanowała ogień, nikt nie ucierpiał. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że autostrada jest już przejezdna.

    posiadasz film lub zdjęcie które chcesz udostępnić?
    Wyślij go do nas:
    19asz88@gmail.com
    lub przez konto na FB:
    www.facebook.com/AutemSzanujeZasady
    Również możesz wrzucić go na https://wetransfer.com
    (nie potrzeba tam zakładać konta) i podesłać do nas link.
    Dysk google też sobie poradzi z materiałem który chcecie wysłać.
    Za każde zaangażowanie bardzo mocno dziękujemy. ASz

    -Bardzo dziękuję za obejrzenie filmu i odwiedzenie mojego profilu. Nie zapomnij za subskrybować mojego kanału oraz koniecznie zostaw łapkę w górę i komentarz-

    #AutemSzanujeZasady
    #ASz
    www.youtube.com/AutemSzanujeZasady
    20 czerwca 2021, 10:21 przez AutemSzanujeZasady (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    AutemSzanujeZasady

    Vento khaki – Wojskowe Vento z Przemyśla
    Wojskowe Vento z Przemyśla
    30 kwietnia 2018, 13:59 przez ~MEFISTO11 | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Prywatne

    Centralne Warsztaty Samochodowe - CWS – Po odzyskaniu niepodległości Polski w 1918r. pojazdy przejęte po likwidowanych jednostkach armii niemieckiej i austriackiej bardzo wyeksploatowane, i zróżnicowanych marek powoli zaczęto zastępować zakupionymi w demobilu francuskim i amerykańskim, od rządu Włoch itd. Jako ciekawostkę należy dodać, że w kraju znajdowało się wtedy ok. 350 marek i typów pojazdów z czego w samej armii polskiej aż 40 typów. Powołano wtedy do życia Centralne Warsztaty Samochodowe Departamentu Samochodowego Ministerstwa Spraw Wojskowych. Jak sama nazwa wskazuje, były tam naprawiane pojazdy użytkowane przez Wojsko Polskie. Warsztaty ulokowano w dawnej fabryce armatur gazowych, w której podczas I wojny światowej mieściły się niemieckie warsztaty wojskowe. CWS było rozlokowane z początku przy ul. Terespolskiej 34 później także 36. Warsztaty miały ciężki orzech do zgryzienia, z racji zróżnicowania taboru samochodowego, i trwających walk z bolszewikami. Spowodowało to odcięcie Rzeczypospolitej od dostępu do części zamiennych i konieczność produkowania własnych, w dodatku oczywiste było zapotrzebowanie sprzętu na froncie, dlatego podjęto działania w celu stworzenia działów pozwalających na produkcję części we własnym zakresie. Nawał pracy był tak wielki, że w kulminacyjnym momencie na naprawę czekało aż 500 samochodów. Konieczna była modernizacja zakładów, zwiększono ilość obrabiarek na początku w 1918 r. z 16 do 83 w dwa lata później. Zastosowano system premii godzinnych dla wydajnych pracowników. Efekty były wyraźne: w 1919 r. wykonywano w CWS średnio 24 remonty samochodów, w rok później już 99 remontów, a w sierpniu 1920 r. osiągnięto rekordową liczbę 174 remontów. Nowe pomieszczenia fabryczne uzyskano remontując już nieczynne zakłady „Just” przy ul. Mińskiej, lecz nie na długo, ponieważ po 3 miesiącach ulokował się tam zmilitaryzowany producent, zakłady „Pocisk” S.A. a CWS musiało przenieść się do nieczynnej fabryki „Kemnitz” na narożniku ul. Mińskiej i Terespolskiej, w których urządzono oddział motocyklowy i rowerowy. Zaadoptowano też zakłady „Drzewiecki i Jeziorański” na ul. Terespolskiej które jednak z rozkazu MSW trzeba było oddać Amerykańskiemu Czerwonemu Krzyżowi. Wyremontowano magazyny położone na terenie Fortu Kamionkowskiego. Centralne Warsztaty Samochodowe musiały także przejąć remonty czołgów, w tym celu zagospodarowano opuszczoną fabrykę „J. Szmidt” na ul.Terespolskiej 40 w której prócz remontów czołgów urządzono tapicernie i lakiernie. Zakłady w szczytowym okresie rozwoju zajmowały 230 000 metrów kwadratowych. W 1928 r. zakłady przemianowano na Państwowe Zakłady Inżynierii, w następstwie czego powstało wiele ciekawych pojazdów rodzimej konstrukcji i tych licencyjnych, o których napiszę wkrótce.
    Po odzyskaniu niepodległości Polski w 1918r. pojazdy przejęte po likwidowanych jednostkach armii niemieckiej i austriackiej bardzo wyeksploatowane, i zróżnicowanych marek powoli zaczęto zastępować zakupionymi w demobilu francuskim i amerykańskim, od rządu Włoch itd. Jako ciekawostkę należy dodać, że w kraju znajdowało się wtedy ok. 350 marek i typów pojazdów z czego w samej armii polskiej aż 40 typów. Powołano wtedy do życia Centralne Warsztaty Samochodowe Departamentu Samochodowego Ministerstwa Spraw Wojskowych. Jak sama nazwa wskazuje, były tam naprawiane pojazdy użytkowane przez Wojsko Polskie. Warsztaty ulokowano w dawnej fabryce armatur gazowych, w której podczas I wojny światowej mieściły się niemieckie warsztaty wojskowe. CWS było rozlokowane z początku przy ul. Terespolskiej 34 później także 36. Warsztaty miały ciężki orzech do zgryzienia, z racji zróżnicowania taboru samochodowego, i trwających walk z bolszewikami. Spowodowało to odcięcie Rzeczypospolitej od dostępu do części zamiennych i konieczność produkowania własnych, w dodatku oczywiste było zapotrzebowanie sprzętu na froncie, dlatego podjęto działania w celu stworzenia działów pozwalających na produkcję części we własnym zakresie. Nawał pracy był tak wielki, że w kulminacyjnym momencie na naprawę czekało aż 500 samochodów. Konieczna była modernizacja zakładów, zwiększono ilość obrabiarek na początku w 1918 r. z 16 do 83 w dwa lata później. Zastosowano system premii godzinnych dla wydajnych pracowników. Efekty były wyraźne: w 1919 r. wykonywano w CWS średnio 24 remonty samochodów, w rok później już 99 remontów, a w sierpniu 1920 r. osiągnięto rekordową liczbę 174 remontów. Nowe pomieszczenia fabryczne uzyskano remontując już nieczynne zakłady „Just” przy ul. Mińskiej, lecz nie na długo, ponieważ po 3 miesiącach ulokował się tam zmilitaryzowany producent, zakłady „Pocisk” S.A. a CWS musiało przenieść się do nieczynnej fabryki „Kemnitz” na narożniku ul. Mińskiej i Terespolskiej, w których urządzono oddział motocyklowy i rowerowy. Zaadoptowano też zakłady „Drzewiecki i Jeziorański” na ul. Terespolskiej które jednak z rozkazu MSW trzeba było oddać Amerykańskiemu Czerwonemu Krzyżowi. Wyremontowano magazyny położone na terenie Fortu Kamionkowskiego. Centralne Warsztaty Samochodowe musiały także przejąć remonty czołgów, w tym celu zagospodarowano opuszczoną fabrykę „J. Szmidt” na ul.Terespolskiej 40 w której prócz remontów czołgów urządzono tapicernie i lakiernie. Zakłady w szczytowym okresie rozwoju zajmowały 230 000 metrów kwadratowych. W 1928 r. zakłady przemianowano na Państwowe Zakłady Inżynierii, w następstwie czego powstało wiele ciekawych pojazdów rodzimej konstrukcji i tych licencyjnych, o których napiszę wkrótce.
    Fotka z wycieczki, czyli nasze maszyny wojskowe –
    28 września 2014, 20:10 przez concertocar (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Amz   Wydra – Podstawowe parametry:
-Załoga: 3 osoby
-DMC 15 t
-Długość: 8 135 mm
-Szerokość: 2 620 mm
-Wysokość: 3 260 mm
-Ładowność: do 3 t
-Prędkość na wodzie około 10 km/h
http://www.militaryrok.pl/index.php/pojazdy-wojskowe/1048-wydra.html
    Podstawowe parametry:
    -Załoga: 3 osoby
    -DMC 15 t
    -Długość: 8 135 mm
    -Szerokość: 2 620 mm
    -Wysokość: 3 260 mm
    -Ładowność: do 3 t
    -Prędkość na wodzie około 10 km/h
    http://www.militaryrok.pl/index.php/pojazdy-wojskowe/1048-wydra.html
    30 grudnia 2013, 11:52 przez radzioqtno (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Ryś-MED – polski, średni kołowy transporter opancerzony, produkowany przez Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne Nr 5 w Poznaniu. Pojazd ten powstał w wyniku głębokiej modernizacji transportera opancerzonego OT-64 SKOT. Służy jako wóz sanitarny w polskim wojsku.
    Polski, średni kołowy transporter opancerzony, produkowany przez Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne Nr 5 w Poznaniu. Pojazd ten powstał w wyniku głębokiej modernizacji transportera opancerzonego OT-64 SKOT. Służy jako wóz sanitarny w polskim wojsku.
    8 listopada 2013, 20:32 przez Norbi97 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj