Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 84 takie materiały
    Zaufany serwis Volkswagen w Krakowie - dlaczego warto wybrać oficjalnego dealera? – Regularne serwisowanie pojazdów marki Volkswagen to jeden z kluczowych aspektów zachowania ich w optymalnym stanie przez wiele lat. Jednocześnie, Volkswagen to auto bazujące na szeregu nowoczesnych podzespołów i systemów, które pozwalają na regularną poprawę komfortu, dynamiki i bezpieczeństwa jazdy. Nowoczesne modele powinny być serwisowane wyłącznie w zaufanych punktach jak chociażby Volkswagen serwis Kraków. Dlaczego warto więc wybrać oficjalnego dealera?
Volkswagen serwis Kraków - oficjalny dealer marki i punkt serwisowy
Volkswagen to niemiecka marka, która zyskała sobie szerokie grono zwolenników na całym świecie. Nie da się ukryć, że to właśnie te samochody gwarantują pełną niezawodność i wyjątkowe wrażenia z jazdy. Marka ta od wielu lat słynie z tego, że wykorzystuje najwyższej jakości komponenty, a także autorskie rozwiązania w zakresie skrupulatnie opracowanych systemów i technologii. W tym wypadku, jedynie autoryzowany salon i serwis Volkswagen Porsche Zakopiańska, będzie w stanie wykonać szereg prac, przywracających pierwotne parametry pojazdu. Wspomniany już punkt serwisowy od wielu lat oferuje kierowcom usługi jakości premium, a także kompleksową pomoc w zakresie diagnozy i naprawy aut Volkswagen.
Salon i serwis Volkswagen Porsche Zakopiańska - wieloletni lider w branży
Jedynie serwis utożsamiający się z głównymi wartościami niemieckiej marki z logiem VW, będzie w stanie dokładnie zrozumieć, czego potrzebuje konkretny model Volkswagena. Autoryzowany dealer, który od wielu lat pozostaje liderem w branży, cieszy się nie tylko pozytywnymi opiniami większości klientów, ale także wykonuje swoje usługi na najwyższym poziomie. Muszą one być utrzymane w standardzie premium, by dorównać wartościom marki.
Zaufany dealer Volkswagena w Krakowie - kompleksowa oferta dla wymagających
Jeśli kierowcy dalej zastanawiają się, dlaczego o wiele lepszym rozwiązaniem jest wybór zaufanego dealera, niż zwykłego punktu serwisowego, to warto spojrzeć na kompleksowość samej oferty. Jest ona skomponowana w taki sposób, by każdy z posiadaczy Volkswagena znalazł w niej to, czego najbardziej potrzebuje jego samochód. Volkswagen serwis Kraków oferuje między innymi:
- wymianę opon;
- sprawdzenie kondycji akumulatora i jego ewentualną wymianę;
- dezynfekcję klimatyzacji;
- wymianę oleju silnikowego i oleju skrzyni biegów;
- wymianę hamulców i innych podzespołów, które ulegają intensywnemu zużywaniu się.
Co więcej, salon i serwis Volkswagen Porsche Zakopiańska dysponuje szeregiem nowoczesnych narzędzi, które umożliwiają wykonanie pełnej diagnostyki i wyeliminowanie problemów elektronicznych. Wszystko odbywa się szybko i sprawnie, aby kierowca nie musiał zbyt długo czekać na swoje auto.
Volkswagen serwis Kraków - pakiety dla aut nowych i używanych
Autoryzowany Volkswagen serwis w Krakowie doskonale wie, że nie tylko nowe modele potrzebują pełnego przeglądu i serwisu. Właśnie dlatego przygotowana została oferta specjalna, która zawiera w sobie pakiety serwisowe. Jest ona skierowana zarówno do posiadaczy najnowszych pojazdów od marki VW, ale także i do tych kierowców, którzy na co dzień korzystają z samochodów używanych. W ten sposób można zaplanować kolejne serwisowania, co z kolei pozwoli utrzymać pojazd w doskonałym stanie, przez wiele lat.
Wizyta w serwisie Volkswagena w Krakowie - elastyczne terminy i wygoda kierowców
Umówienie się na wizytę w Volkswagen serwis Kraków nie wymaga od kierowcy zbyt wiele czasu. Zaufany dealer marki dba o to, by doświadczenia klientów były maksymalnie pozytywne. Wystarczy zarezerwować spotkanie na oficjalnej stronie serwisu, wybierając dogodną datę i godzinę. Kierowcy nie muszą się martwić, gdyż autoryzowany punkt serwisowy posiada wyjątkowo elastyczny grafik i zawsze stara się dopasować do potrzeb posiadaczy pojazdów. Nie trzeba dzwonić ani pisać maili, wystarczy wypełnienie formularza, a następnie stawienie się na wizytę w punkcie serwisowym. Tak niewiele potrzeba, by posiadacze aut Volkswagen, mogli o nie zadbać w kompleksowy sposób.

    Regularne serwisowanie pojazdów marki Volkswagen to jeden z kluczowych aspektów zachowania ich w optymalnym stanie przez wiele lat. Jednocześnie, Volkswagen to auto bazujące na szeregu nowoczesnych podzespołów i systemów, które pozwalają na regularną poprawę komfortu, dynamiki i bezpieczeństwa jazdy. Nowoczesne modele powinny być serwisowane wyłącznie w zaufanych punktach jak chociażby Volkswagen serwis Kraków. Dlaczego warto więc wybrać oficjalnego dealera?

    Volkswagen serwis Kraków - oficjalny dealer marki i punkt serwisowy

    Volkswagen to niemiecka marka, która zyskała sobie szerokie grono zwolenników na całym świecie. Nie da się ukryć, że to właśnie te samochody gwarantują pełną niezawodność i wyjątkowe wrażenia z jazdy. Marka ta od wielu lat słynie z tego, że wykorzystuje najwyższej jakości komponenty, a także autorskie rozwiązania w zakresie skrupulatnie opracowanych systemów i technologii. W tym wypadku, jedynie autoryzowany salon i serwis Volkswagen Porsche Zakopiańska, będzie w stanie wykonać szereg prac, przywracających pierwotne parametry pojazdu. Wspomniany już punkt serwisowy od wielu lat oferuje kierowcom usługi jakości premium, a także kompleksową pomoc w zakresie diagnozy i naprawy aut Volkswagen.

    Salon i serwis Volkswagen Porsche Zakopiańska - wieloletni lider w branży

    Jedynie serwis utożsamiający się z głównymi wartościami niemieckiej marki z logiem VW, będzie w stanie dokładnie zrozumieć, czego potrzebuje konkretny model Volkswagena. Autoryzowany dealer, który od wielu lat pozostaje liderem w branży, cieszy się nie tylko pozytywnymi opiniami większości klientów, ale także wykonuje swoje usługi na najwyższym poziomie. Muszą one być utrzymane w standardzie premium, by dorównać wartościom marki.

    Zaufany dealer Volkswagena w Krakowie - kompleksowa oferta dla wymagających

    Jeśli kierowcy dalej zastanawiają się, dlaczego o wiele lepszym rozwiązaniem jest wybór zaufanego dealera, niż zwykłego punktu serwisowego, to warto spojrzeć na kompleksowość samej oferty. Jest ona skomponowana w taki sposób, by każdy z posiadaczy Volkswagena znalazł w niej to, czego najbardziej potrzebuje jego samochód. Volkswagen serwis Kraków oferuje między innymi:

    - wymianę opon;

    - sprawdzenie kondycji akumulatora i jego ewentualną wymianę;

    - dezynfekcję klimatyzacji;

    - wymianę oleju silnikowego i oleju skrzyni biegów;

    - wymianę hamulców i innych podzespołów, które ulegają intensywnemu zużywaniu się.

    Co więcej, salon i serwis Volkswagen Porsche Zakopiańska dysponuje szeregiem nowoczesnych narzędzi, które umożliwiają wykonanie pełnej diagnostyki i wyeliminowanie problemów elektronicznych. Wszystko odbywa się szybko i sprawnie, aby kierowca nie musiał zbyt długo czekać na swoje auto.

    Volkswagen serwis Kraków - pakiety dla aut nowych i używanych

    Autoryzowany Volkswagen serwis w Krakowie doskonale wie, że nie tylko nowe modele potrzebują pełnego przeglądu i serwisu. Właśnie dlatego przygotowana została oferta specjalna, która zawiera w sobie pakiety serwisowe. Jest ona skierowana zarówno do posiadaczy najnowszych pojazdów od marki VW, ale także i do tych kierowców, którzy na co dzień korzystają z samochodów używanych. W ten sposób można zaplanować kolejne serwisowania, co z kolei pozwoli utrzymać pojazd w doskonałym stanie, przez wiele lat.

    Wizyta w serwisie Volkswagena w Krakowie - elastyczne terminy i wygoda kierowców

    Umówienie się na wizytę w Volkswagen serwis Kraków nie wymaga od kierowcy zbyt wiele czasu. Zaufany dealer marki dba o to, by doświadczenia klientów były maksymalnie pozytywne. Wystarczy zarezerwować spotkanie na oficjalnej stronie serwisu, wybierając dogodną datę i godzinę. Kierowcy nie muszą się martwić, gdyż autoryzowany punkt serwisowy posiada wyjątkowo elastyczny grafik i zawsze stara się dopasować do potrzeb posiadaczy pojazdów. Nie trzeba dzwonić ani pisać maili, wystarczy wypełnienie formularza, a następnie stawienie się na wizytę w punkcie serwisowym. Tak niewiele potrzeba, by posiadacze aut Volkswagen, mogli o nie zadbać w kompleksowy sposób.

    29 grudnia 2023, 3:29 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Hybrydowe SUVy Toyoty, dlaczego warto je wybrać? – Toyota słynie z innowacji takich jak napędy hybrydowe, które sprawiają, że jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku motoryzacyjnym. Duże zainteresowanie tą technologią przyczyniło się nie tylko do rozwoju aut kompaktowych, ale także pojawienia się hybrydowych SUV-ów. Jeśli ciekawi Cię, jak prezentuje się tego typu połączenie i czy warto dać mu szansę, sprawdź nasz artykuł!
Nowa Toyota RAV4
SUV-y to wszechstronne auta, na których można polegać w każdej sytuacji. Nie inaczej ma się sprawa z nowymi hybrydami produkcji Toyoty. Model RAV4 to jeden z najpopularniejszych modeli tego producenta, który sprawdza się zarówno w środowisku miejskim, jak i na długich trasach.
Nowa Toyota RAV4 jest wyposażona w nowoczesny napęd hybrydowy o mocy maksymalnej 222 KM, a także zautomatyzowany system 4x4, który automatycznie dostosowuje ustawienia do warunków panujących na drodze.
Duży zbiornik paliwowy i bardzo pojemna bateria pozwalają na wykorzystanie jego możliwości w pełni nawet na bardzo długich trasach. Zwłaszcza dzięki systemom umożliwiającym odzyskanie części energii kinetycznej z hamowania i zwalniania, by ponownie zasilić nią napęd.
Nowa Toyota RAV4 to również minimalistyczny, ale bardzo nowoczesny i elegancki design, który zdecydowanie zwraca na siebie uwagę. Stanowi idealne wyważenie między funkcjonalnością i stylem, dając kierowcy i jego pasażerom to, co najlepsze.
Nowa Toyota Highlander
Highlander, podobnie jak RAV4 to SUV, który zadowoli nawet najbardziej wymagających klientów. Tak jak wcześniej omawiany model, jest naszpikowany nowoczesną technologią zwiększającą komfort i bezpieczeństwo jazdy. Wśród jego funkcji można wymienić między innymi układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, system monitorowania martwego pola w lusterkach czy monitoring obejmujący kamery 360 stopni.
Nowa Toyota Highlander jest przy tym nieco większa rozmiarami niż RAV4 i oferuje jeszcze potężniejszą moc, wynoszącą aż 248 KM. Dzięki temu podróżowanie w każdych warunkach staje się proste i przyjemne. Zwłaszcza przy tym standardzie wykończenia, które oferuje pełen komfort i przestrzeń nawet dla 7 pasażerów naraz. I to w standardowej wersji.
Co istotne, nowa Toyota Highlander to także małe centrum multimedialne naszpikowane najnowocześniejszymi udogodnieniami dla kierowcy. 12,3 calowy ekran pozwala na dostosowanie deski rozdzielczej do indywidualnych preferencji, a dzięki możliwości sparowania telefonu z wyświetlaczem auta, można pozostać w łączności ze światem w bezpieczny sposób.
Toyota Poznań Ukleja - gdzie kupić SUV-a?
Wybór odpowiedniego modelu SUV-a to tylko część udanego zakupu. Ważne jest także to, by nabyć dane auto na korzystnych warunkach. Najlepszej jakości obsługę i wsparcie znajdziesz w autoryzowanych salonach, takich jak Toyota Poznań Ukleja. Pracujący tam specjaliści będą w stanie zapewnić Ci profesjonalne doradztwo na każdym etapie zakupu i w pełni dopasować wybrany samochód do Twoich potrzeb.
Co istotne, zakupy SUV-a w autoryzowanym salonie pozwolą Ci także na pełne wykorzystanie wsparcia posprzedażowego i łatwiejsze rozwiązywanie ewentualnych problemów, które mogą pojawić się w późniejszych etapach użytkowania auta. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź salon Toyota Poznań Ukleja i skorzystaj z pomocy fachowców!

    Toyota słynie z innowacji takich jak napędy hybrydowe, które sprawiają, że jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku motoryzacyjnym. Duże zainteresowanie tą technologią przyczyniło się nie tylko do rozwoju aut kompaktowych, ale także pojawienia się hybrydowych SUV-ów. Jeśli ciekawi Cię, jak prezentuje się tego typu połączenie i czy warto dać mu szansę, sprawdź nasz artykuł!

    Nowa Toyota RAV4

    SUV-y to wszechstronne auta, na których można polegać w każdej sytuacji. Nie inaczej ma się sprawa z nowymi hybrydami produkcji Toyoty. Model RAV4 to jeden z najpopularniejszych modeli tego producenta, który sprawdza się zarówno w środowisku miejskim, jak i na długich trasach.

    Nowa Toyota RAV4 jest wyposażona w nowoczesny napęd hybrydowy o mocy maksymalnej 222 KM, a także zautomatyzowany system 4x4, który automatycznie dostosowuje ustawienia do warunków panujących na drodze.

    Duży zbiornik paliwowy i bardzo pojemna bateria pozwalają na wykorzystanie jego możliwości w pełni nawet na bardzo długich trasach. Zwłaszcza dzięki systemom umożliwiającym odzyskanie części energii kinetycznej z hamowania i zwalniania, by ponownie zasilić nią napęd.

    Nowa Toyota RAV4 to również minimalistyczny, ale bardzo nowoczesny i elegancki design, który zdecydowanie zwraca na siebie uwagę. Stanowi idealne wyważenie między funkcjonalnością i stylem, dając kierowcy i jego pasażerom to, co najlepsze.

    Nowa Toyota Highlander

    Highlander, podobnie jak RAV4 to SUV, który zadowoli nawet najbardziej wymagających klientów. Tak jak wcześniej omawiany model, jest naszpikowany nowoczesną technologią zwiększającą komfort i bezpieczeństwo jazdy. Wśród jego funkcji można wymienić między innymi układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, system monitorowania martwego pola w lusterkach czy monitoring obejmujący kamery 360 stopni.

    Nowa Toyota Highlander jest przy tym nieco większa rozmiarami niż RAV4 i oferuje jeszcze potężniejszą moc, wynoszącą aż 248 KM. Dzięki temu podróżowanie w każdych warunkach staje się proste i przyjemne. Zwłaszcza przy tym standardzie wykończenia, które oferuje pełen komfort i przestrzeń nawet dla 7 pasażerów naraz. I to w standardowej wersji.

    Co istotne, nowa Toyota Highlander to także małe centrum multimedialne naszpikowane najnowocześniejszymi udogodnieniami dla kierowcy. 12,3 calowy ekran pozwala na dostosowanie deski rozdzielczej do indywidualnych preferencji, a dzięki możliwości sparowania telefonu z wyświetlaczem auta, można pozostać w łączności ze światem w bezpieczny sposób.

    Toyota Poznań Ukleja - gdzie kupić SUV-a?

    Wybór odpowiedniego modelu SUV-a to tylko część udanego zakupu. Ważne jest także to, by nabyć dane auto na korzystnych warunkach. Najlepszej jakości obsługę i wsparcie znajdziesz w autoryzowanych salonach, takich jak Toyota Poznań Ukleja. Pracujący tam specjaliści będą w stanie zapewnić Ci profesjonalne doradztwo na każdym etapie zakupu i w pełni dopasować wybrany samochód do Twoich potrzeb.

    Co istotne, zakupy SUV-a w autoryzowanym salonie pozwolą Ci także na pełne wykorzystanie wsparcia posprzedażowego i łatwiejsze rozwiązywanie ewentualnych problemów, które mogą pojawić się w późniejszych etapach użytkowania auta. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź salon Toyota Poznań Ukleja i skorzystaj z pomocy fachowców!

    20 października 2023, 3:37 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    08.09.2022 r. około godziny 16:30 policjanci z Bełżyc zostali poinformowani o agresywnym mężczyźnie, który na stacji paliw w Kozubszczyźnie groził pozbawieniem życia jednemu z klientów. Następnie uderzył 58-latka powodując u niego obrażenia ciała. Sprawca odjechał ze stacji samochodem marki Volkswagen Golf i podjechał pod znajdujący się obok salon fryzjerski. Tam po awanturze uszkodził dwie pary drzwi i odjechał. Na miejsce natychmiast pojechali policjanci z Komisariatu Policji w Bełżycach. W pobliżu drogi ekspresowej S-19 zauważyli opisywany pojazd i podjęli próbę zatrzymania go do kontroli drogowej. Kierujący jednak zignorował sygnały dawane przez mundurowych i zaczął uciekać. Policjanci podjęli pościg za autem, które poruszało się z dużą prędkością i wjechało na ekspresówkę. Następnie skręciło w al. Spółdzielczości Pracy w Lublinie. Do pościgu dołączyli policjanci z lubelskiej drogówki. Uciekający łamał przepisy ruchu drogowego, m.in. jazda pod prąd, wyprzedzanie na przejściu dla pieszych oraz niezastosowanie się do sygnalizacji świetlnej. Przez co stworzył zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Volkswagen został zatrzymany na al. Tysiąclecia w pobliżu dworca PKS.

    Funkcjonariusze zatrzymali mężczyznę, którym okazał się 37-latek z gminy Konopnica. Badanie alkomatem wykazało, że mężczyzna był trzeźwy. Z uwagi na jego agresywne zachowanie została od niego pobrana krew do badań na zawartość substancji odurzających. W jego aucie policjanci znaleźli i zabezpieczyli nóż.
    37-latek trafił do policyjnego aresztu. W przeszłości był notowany za przestępstwa przeciwko mieniu, życiu i zdrowiu oraz wolności, a także za uprawę konopi. Jutro z mężczyzną będą wykonywane dalsze czynności procesowe.

    Zgodnie z przepisami, za nie zatrzymanie się do kontroli drogowej grozi kara nawet do 5 lat pozbawienia wolności. Mężczyzna będzie też odpowiadał za groźby i uszkodzenie ciała, zniszczenie mienia, a także za popełnione wykroczenia drogowe.

    młodszy aspirant Kamil Karbowniczek
    Źródło: KMP Lublin
    9 września 2022, 23:16 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Aston Martin Vantage – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin od 2005 roku. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. Studyjną zapowiedzią był przedstawiony w 2003 roku na Detroit Motor Show prototyp Aston Martin AMV8 Vantage. Model produkcyjny został zaprezentowany w marcu 2005 na Salon International de l'Auto w Genewie. V8 Vantage jest drugim samochodem wykorzystującym technologię spiekania ramy VH Platform. Drugą generację Astona Martina Vantage zaprezentowano po raz pierwszy jesienią 2017 roku. Druga generacja została utrzymana w zupełnie nowym języku stylistycznym marki i dzieli wiele wspólnych części z większym modelem DB11. Nadwozie zyskało bardziej awangardowe kształty, którą zdobią łuki i charakterystyczna "lotka" w tylnej części nadwozia. Atrapa chłodnicy została ulokowana niżej, logo producenta umieszczono nad nią, a reflektory zyskały bardziej strzelisty, wąski kształt. Do napędu modelu został użyty silnik V8 o pojemności 4 litrów, który wytwarza moc 510 KM i moment obrotowy 685 Nm. Silnik ten jest konstrukcji Mercedesa-AMG i współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Samochód osiąga prędkość maksymalną 313 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekundy.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin od 2005 roku. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. Studyjną zapowiedzią był przedstawiony w 2003 roku na Detroit Motor Show prototyp Aston Martin AMV8 Vantage. Model produkcyjny został zaprezentowany w marcu 2005 na Salon International de l'Auto w Genewie. V8 Vantage jest drugim samochodem wykorzystującym technologię spiekania ramy VH Platform. Drugą generację Astona Martina Vantage zaprezentowano po raz pierwszy jesienią 2017 roku. Druga generacja została utrzymana w zupełnie nowym języku stylistycznym marki i dzieli wiele wspólnych części z większym modelem DB11. Nadwozie zyskało bardziej awangardowe kształty, którą zdobią łuki i charakterystyczna "lotka" w tylnej części nadwozia. Atrapa chłodnicy została ulokowana niżej, logo producenta umieszczono nad nią, a reflektory zyskały bardziej strzelisty, wąski kształt. Do napędu modelu został użyty silnik V8 o pojemności 4 litrów, który wytwarza moc 510 KM i moment obrotowy 685 Nm. Silnik ten jest konstrukcji Mercedesa-AMG i współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Samochód osiąga prędkość maksymalną 313 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekundy.
    Renault Sport Spider – Roadster produkowany przez francuską markę Renault w latach 1995–1999. Pojazd był przeznaczony do pełnienia dwóch funkcji – samochodu drogowego, a także wyścigowego. Koncepcja Renault Spidera została sformułowana we wczesnych latach 90.: Renault chciał wyprodukować samochód, który wypromowałby go jako markę sportową. Nadwozie Spidera zostało złożone z aluminium. Pierwsze prototypy Spidera zostały stworzone w 1994, a wersja koncepcyjna zaprezentowana została na Salon International de l'Auto w 1995. Miała ona kilka różnic w stosunku do wersji ostatecznej, m.in. drzwi "skrzydło mewy". Spider był pierwszym w historii samochodem drogowym oznaczonym jako Renault Sport, a nazwa marki była następnie używana dla wszystkich samochodów Renault o wysokich osiągach, które są opracowywane przez oddział Renault Sport. Samochód napędzany był czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2 l, który generuje moc 146 KM. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 215 km/h. Do 1999 roku wyprodukowano około 1800 egzemplarzy.
    Roadster produkowany przez francuską markę Renault w latach 1995–1999. Pojazd był przeznaczony do pełnienia dwóch funkcji – samochodu drogowego, a także wyścigowego. Koncepcja Renault Spidera została sformułowana we wczesnych latach 90.: Renault chciał wyprodukować samochód, który wypromowałby go jako markę sportową. Nadwozie Spidera zostało złożone z aluminium. Pierwsze prototypy Spidera zostały stworzone w 1994, a wersja koncepcyjna zaprezentowana została na Salon International de l'Auto w 1995. Miała ona kilka różnic w stosunku do wersji ostatecznej, m.in. drzwi "skrzydło mewy". Spider był pierwszym w historii samochodem drogowym oznaczonym jako Renault Sport, a nazwa marki była następnie używana dla wszystkich samochodów Renault o wysokich osiągach, które są opracowywane przez oddział Renault Sport. Samochód napędzany był czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2 l, który generuje moc 146 KM. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 215 km/h. Do 1999 roku wyprodukowano około 1800 egzemplarzy.
    29 czerwca 2022, 22:03 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    7 maja 2022, 12:12 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari 365 GTB/4 Daytona – Ferrari Daytona, oficjalnie nazwany Ferrari 365 GTB/4 to dwumiejscowy grand tourer produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1968-1973, oraz w latach 1971-1973 w wersji GTS/4. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy na Paris Auto Salon w 1968 roku jako zastępcę modelu 275 GTB/4. Samochód zaprojektował projektant Pininfariny Leonardo Fioravanti, który wcześniej pracował nad stylizacją Ferrari Dino. Wczesne Daytony były wyposażone w stałe reflektory za osłoną ze szkła akrylowego. Nowe amerykańskie przepisy bezpieczeństwa zakazujące używania reflektorów za osłonami zaowocowały wysuwanymi podwójnymi reflektorami w 1971 roku. W przeciwieństwie do ówczesnego Lamborghini Miura z centralnie umieszczonym silnikiem silnik Daytony umieszczono z przodu, a samochód posiadał napęd na tył. Silnik Daytony to 4,4-litrowe V12 wytwarzające moc maksymalną 352 KM i moment obrotowy 431 Nm, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 280 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 5,4 sekundy. Łącznie powstało 1284 egzemplarzy 365 GTB/4 oraz 122 egzemplarze 365 GTS/4.
    Ferrari Daytona, oficjalnie nazwany Ferrari 365 GTB/4 to dwumiejscowy grand tourer produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1968-1973, oraz w latach 1971-1973 w wersji GTS/4. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy na Paris Auto Salon w 1968 roku jako zastępcę modelu 275 GTB/4. Samochód zaprojektował projektant Pininfariny Leonardo Fioravanti, który wcześniej pracował nad stylizacją Ferrari Dino. Wczesne Daytony były wyposażone w stałe reflektory za osłoną ze szkła akrylowego. Nowe amerykańskie przepisy bezpieczeństwa zakazujące używania reflektorów za osłonami zaowocowały wysuwanymi podwójnymi reflektorami w 1971 roku. W przeciwieństwie do ówczesnego Lamborghini Miura z centralnie umieszczonym silnikiem silnik Daytony umieszczono z przodu, a samochód posiadał napęd na tył. Silnik Daytony to 4,4-litrowe V12 wytwarzające moc maksymalną 352 KM i moment obrotowy 431 Nm, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 280 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 5,4 sekundy. Łącznie powstało 1284 egzemplarzy 365 GTB/4 oraz 122 egzemplarze 365 GTS/4.
    Mercedes-Benz 540K Spezial Roadster W29 [1936] – W 1933 przedstawiono usportowiony model Mercedesa 380. Miał on zmniejszyć lukę powstałą między 6-cylindrowym modelem 290 a masywnym 770 Grosser. Nowy 380 był pierwszym autem tego typu z niezależnym zawieszeniem – wahaczami z przodu i przegubowym mostem z tyłu. Nowy 8-cylindrowy motor miał korzenie w rzędowej szóstce z 290-tki i dostępny był w wersji wolnossącej, jak i doładowanej kompresorem. Żadna z tych opcji nie miała na tyle mocy, aby to jeździło. Ciężar Mercedesa nie był wprawiany w ruch z dostateczną gracją, więc model się nie sprzedał.

Problem zaadresowano w roku 1934 z pokazaniem modelu 500 K. Nazwa zdradzała, że luksusowe auto sportowe napędzane jest z ośmiu cylindrów o łącznej pojemności 5 litrów. Kompresor był w standardzie. Gdy się załączał, to nominalne 100 koni zwiększało się do 160. Żelazny silnik połączony z 4- lub 5-biegową skrzynią umieszczono w specjalnej ramie. Zawieszenie było niezależne – tak jak u poprzedniczki – a siłę hamowania zapewniały sterowane hydraulicznie hamulce bębnowe.

To nie była wtedy norma – często wręcz odwrotnie, jeśli na to spojrzeć – ale Mercedes autentycznie wykonał kompletne egzemplarze tego modelu samodzielnie a nie oddawał pustą ramę do podwykonawców, aby nakładali na nią karoserię. Chciano zadowolić wszystkich klientów i oddano im do dyspozycji szerokie spektrum nadwozi – wszystkie powstałe w fabryce w Sindelfingen. Nie będziemy sobie zawracać dupy jakimiś płotkami a przejdziemy od razu do dwuosobowego Spezial Roadster – najbardziej ekskluzywnej wersji tego auta i bardzo łatwo rozpoznawalnej po łamanej przedniej szybie. To była tylko jedna z wielu wersji. Było też multum aut z zamkniętym dachem – z których najbardziej chyba gustownym był Autobahnkurier.

Niemcy ogłosili gotowość na 1934 Berlin Motorshow – a jak Niemcy w latach ’30 ogłaszają gotowość, to wiedz, że coś się dzieje. W stolicy był największy rynek zbytu dla Mercedesa a wielu ministrów w rządzie wybierało na swoje parady auta właśnie ośmiocylindrowe. Były one też niezwykle popularne wśród sław i ludzi bogatych. 500K to żaden wyścig, bo żeby ruszyć taki wóz z węglem, to trzeba kapkę więcej niż 160 koni mocy. Auto było dość szybkie ale rozpędzało się do setki w bity miesiąc.

500 K klepano w fabryce przez 2 lata aż zastąpił go 540 K z większym silnikiem. Pokazano go we Francji na Paris Salon pod koniec 1936. Nazwa znów sugerowała litraż i dodatkowe 0.4 litra skutkowało 15 końmi mocy ekstra – a 20 z włączonym kompresorem. Nadwozia pozostały w praktyce bez zmian, ale nie można nie zauważyć, że na wizytę Niemców w latach ’30 we Francji powstała też wersja pancerna… nie… n… nie wiem, czy muszę tłumaczyć aluzję… Tuż przed wojną silniki urosły do 5.8 ale powstało tylko parę egzemplarzy w tej konfiguracji (580K).

Typ 500 – jak się określa wszystkie auta z tej rodziny – sprzedał się co prawda lepiej niż poprzednik, ale dalej było to tylko 342 (500 K) i 319 (540 K) sztuk powstałych przez 6 lat produkcji. Powiedzieć, że auto było ciężkie, to jak nic nie powiedzieć – a i raczej powolne – ale teraz takie ośmiocylindrowe krążowniki szos są rozchwytywane i niezwykle poważane. Mogą dziś zachwycać szczególnie na imprezach jak Concours d’Elegance, gdzie osiągi raczej nie mają znaczenia a liczy się forma. Niezwykle ważny fragment niemieckiej motoryzacji i istotny kawał historii marki Mercedes – Typ 500 – jest dzisiaj bardzo… BARDZO drogi a już Spezial Roadster to ma ceny w ośmiocyfrowych zakresach.
    W 1933 przedstawiono usportowiony model Mercedesa 380. Miał on zmniejszyć lukę powstałą między 6-cylindrowym modelem 290 a masywnym 770 Grosser. Nowy 380 był pierwszym autem tego typu z niezależnym zawieszeniem – wahaczami z przodu i przegubowym mostem z tyłu. Nowy 8-cylindrowy motor miał korzenie w rzędowej szóstce z 290-tki i dostępny był w wersji wolnossącej, jak i doładowanej kompresorem. Żadna z tych opcji nie miała na tyle mocy, aby to jeździło. Ciężar Mercedesa nie był wprawiany w ruch z dostateczną gracją, więc model się nie sprzedał.

    Problem zaadresowano w roku 1934 z pokazaniem modelu 500 K. Nazwa zdradzała, że luksusowe auto sportowe napędzane jest z ośmiu cylindrów o łącznej pojemności 5 litrów. Kompresor był w standardzie. Gdy się załączał, to nominalne 100 koni zwiększało się do 160. Żelazny silnik połączony z 4- lub 5-biegową skrzynią umieszczono w specjalnej ramie. Zawieszenie było niezależne – tak jak u poprzedniczki – a siłę hamowania zapewniały sterowane hydraulicznie hamulce bębnowe.

    To nie była wtedy norma – często wręcz odwrotnie, jeśli na to spojrzeć – ale Mercedes autentycznie wykonał kompletne egzemplarze tego modelu samodzielnie a nie oddawał pustą ramę do podwykonawców, aby nakładali na nią karoserię. Chciano zadowolić wszystkich klientów i oddano im do dyspozycji szerokie spektrum nadwozi – wszystkie powstałe w fabryce w Sindelfingen. Nie będziemy sobie zawracać dupy jakimiś płotkami a przejdziemy od razu do dwuosobowego Spezial Roadster – najbardziej ekskluzywnej wersji tego auta i bardzo łatwo rozpoznawalnej po łamanej przedniej szybie. To była tylko jedna z wielu wersji. Było też multum aut z zamkniętym dachem – z których najbardziej chyba gustownym był Autobahnkurier.

    Niemcy ogłosili gotowość na 1934 Berlin Motorshow – a jak Niemcy w latach ’30 ogłaszają gotowość, to wiedz, że coś się dzieje. W stolicy był największy rynek zbytu dla Mercedesa a wielu ministrów w rządzie wybierało na swoje parady auta właśnie ośmiocylindrowe. Były one też niezwykle popularne wśród sław i ludzi bogatych. 500K to żaden wyścig, bo żeby ruszyć taki wóz z węglem, to trzeba kapkę więcej niż 160 koni mocy. Auto było dość szybkie ale rozpędzało się do setki w bity miesiąc.

    500 K klepano w fabryce przez 2 lata aż zastąpił go 540 K z większym silnikiem. Pokazano go we Francji na Paris Salon pod koniec 1936. Nazwa znów sugerowała litraż i dodatkowe 0.4 litra skutkowało 15 końmi mocy ekstra – a 20 z włączonym kompresorem. Nadwozia pozostały w praktyce bez zmian, ale nie można nie zauważyć, że na wizytę Niemców w latach ’30 we Francji powstała też wersja pancerna… nie… n… nie wiem, czy muszę tłumaczyć aluzję… Tuż przed wojną silniki urosły do 5.8 ale powstało tylko parę egzemplarzy w tej konfiguracji (580K).

    Typ 500 – jak się określa wszystkie auta z tej rodziny – sprzedał się co prawda lepiej niż poprzednik, ale dalej było to tylko 342 (500 K) i 319 (540 K) sztuk powstałych przez 6 lat produkcji. Powiedzieć, że auto było ciężkie, to jak nic nie powiedzieć – a i raczej powolne – ale teraz takie ośmiocylindrowe krążowniki szos są rozchwytywane i niezwykle poważane. Mogą dziś zachwycać szczególnie na imprezach jak Concours d’Elegance, gdzie osiągi raczej nie mają znaczenia a liczy się forma. Niezwykle ważny fragment niemieckiej motoryzacji i istotny kawał historii marki Mercedes – Typ 500 – jest dzisiaj bardzo… BARDZO drogi a już Spezial Roadster to ma ceny w ośmiocyfrowych zakresach.
    11 maja 2022, 0:45 przez witkacy_sracy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    wheelsage.org

    25 kwietnia 2022, 10:52 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Renault Sport Spider – Samochód typu roadster, produkowany przez francuskie Renault w latach 1995–1999. Pojazd był przeznaczony do pełnienia dwóch funkcji – samochodu drogowego, a także wyścigowego. Koncepcja Renault Spidera została sformułowana we wczesnych latach 90.: Renault chciał wyprodukować samochód, który wypromowałby go jako markę sportową. Nadwozie Spidera zostało złożone z aluminium. Pierwsze prototypy Spidera zostały stworzone w 1994, a wersja koncepcyjna zaprezentowana została na Salon International de l'Auto w 1995. Miała ona kilka różnic w stosunku do wersji ostatecznej, m.in. drzwi otwierane do góry. Spider był pierwszym w historii samochodem drogowym oznaczonym jako Renault Sport, a nazwa marki była następnie używana dla wszystkich samochodów Renault o wysokich osiągach, które są opracowywane przez oddział Renault Sport. Samochód napędzany był dwulitrowym silnikiem R4 wytwarzającym moc 146 KM. Spider osiągał prędkość maksymalną 215 km/h i 100 km/h osiągał w 6,5 sekundy. Do 1999 roku wyprodukowano około 1800 egzemplarzy.
    Samochód typu roadster, produkowany przez francuskie Renault w latach 1995–1999. Pojazd był przeznaczony do pełnienia dwóch funkcji – samochodu drogowego, a także wyścigowego. Koncepcja Renault Spidera została sformułowana we wczesnych latach 90.: Renault chciał wyprodukować samochód, który wypromowałby go jako markę sportową. Nadwozie Spidera zostało złożone z aluminium. Pierwsze prototypy Spidera zostały stworzone w 1994, a wersja koncepcyjna zaprezentowana została na Salon International de l'Auto w 1995. Miała ona kilka różnic w stosunku do wersji ostatecznej, m.in. drzwi otwierane do góry. Spider był pierwszym w historii samochodem drogowym oznaczonym jako Renault Sport, a nazwa marki była następnie używana dla wszystkich samochodów Renault o wysokich osiągach, które są opracowywane przez oddział Renault Sport. Samochód napędzany był dwulitrowym silnikiem R4 wytwarzającym moc 146 KM. Spider osiągał prędkość maksymalną 215 km/h i 100 km/h osiągał w 6,5 sekundy. Do 1999 roku wyprodukowano około 1800 egzemplarzy.
    10 kwietnia 2022, 18:45 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj