Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 1000 takich materiałów
    McLaren Speedtail – Hybrydowy hipersamochód wyprodukowany przez brytyjską marką McLaren od 2020 roku. Speedtail został zaprezentowany po raz pierwszy pod koniec października 2018 roku jako pierwszy, pełnowymiarowy i topowy supersamochód McLarena od czasu zakończenia produkcji P1 w 2015 roku. Wygląd i proporcje nadwozia modelu podporządkowano parametrom technicznym modelu - kabina pasażerska otoczona jest przez specjalnie wyprofilowane nadwozie, a tył zyskał wydłużony kształt wzbogacony spojlerem. Na przednich kołach zamontowano specjalne kołpaki z włókna węglowego, których rolą jest zmniejszenie zawirowań powietrza podczas szybkiej jazdy. McLaren Speedtail jest samochodem trzyosobowym z centralnie umieszczonym fotelem kierowcy. Rozwiązanie to zaczerpnięto z protoplasty - F1 z 1995 roku. Samochód napędza hybrydowy układ z silnikiem elektrycznym o mocy 308 KM, który współtworzy podwójnie doładowane V8 o pojemności 4 l o mocy 1050 KM, co pozwala na osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego 1150 Nm. Speedtail osiąga prędkość maksymalną 403 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3 sekundy, za to do 300 km/h w 13 sekund.
    Hybrydowy hipersamochód wyprodukowany przez brytyjską marką McLaren od 2020 roku. Speedtail został zaprezentowany po raz pierwszy pod koniec października 2018 roku jako pierwszy, pełnowymiarowy i topowy supersamochód McLarena od czasu zakończenia produkcji P1 w 2015 roku. Wygląd i proporcje nadwozia modelu podporządkowano parametrom technicznym modelu - kabina pasażerska otoczona jest przez specjalnie wyprofilowane nadwozie, a tył zyskał wydłużony kształt wzbogacony spojlerem. Na przednich kołach zamontowano specjalne kołpaki z włókna węglowego, których rolą jest zmniejszenie zawirowań powietrza podczas szybkiej jazdy. McLaren Speedtail jest samochodem trzyosobowym z centralnie umieszczonym fotelem kierowcy. Rozwiązanie to zaczerpnięto z protoplasty - F1 z 1995 roku. Samochód napędza hybrydowy układ z silnikiem elektrycznym o mocy 308 KM, który współtworzy podwójnie doładowane V8 o pojemności 4 l o mocy 1050 KM, co pozwala na osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego 1150 Nm. Speedtail osiąga prędkość maksymalną 403 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3 sekundy, za to do 300 km/h w 13 sekund.
    18 kwietnia 2022, 20:30 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Bentley Continental GT V8 – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany pod brytyjską marką Bentley od 2003 roku. Trzecia i najnowsza generacja modelu została zaprezentowana po raz pierwszy w 2017 roku. Continental GT trzeciej generacji został zaprezentowany 7 lat po premierze dotychczasowego wcielenia, w sierpniu 2017 roku. W porównaniu do poprzednika, samochód zyskał bardziej awangardową sylwetkę, zdobioną jeszcze większą ilością chromu i wyraźnie zaakcentowanych przetłoczeń. Pojawiły się większe przednie reflektory, szersze nadkola i zupełnie inaczej wyglądający tył. Odtąd, zdobią go wąskie, owalnopodobne lampy, zrywające z wizerunkiem dotychczasowych dwóch wcieleń. Choć Continental GT III jest dłuższy, szerszy i ma większy rozstaw osi, to konstruktorom Bentleya udało się obniżyć masę całkowitą do nieco ponad 2,2 tony. Continental GT V8 tak jak mówi nazwa posiada ośmiocylindrowy silnik Twin-turbo o pojemności 4 l, który wytwarza moc 542 KM i moment obrotowy 770 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 319 km/h i przyspiesza 0-60 mil na godzinę w 3,9 s.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany pod brytyjską marką Bentley od 2003 roku. Trzecia i najnowsza generacja modelu została zaprezentowana po raz pierwszy w 2017 roku. Continental GT trzeciej generacji został zaprezentowany 7 lat po premierze dotychczasowego wcielenia, w sierpniu 2017 roku. W porównaniu do poprzednika, samochód zyskał bardziej awangardową sylwetkę, zdobioną jeszcze większą ilością chromu i wyraźnie zaakcentowanych przetłoczeń. Pojawiły się większe przednie reflektory, szersze nadkola i zupełnie inaczej wyglądający tył. Odtąd, zdobią go wąskie, owalnopodobne lampy, zrywające z wizerunkiem dotychczasowych dwóch wcieleń. Choć Continental GT III jest dłuższy, szerszy i ma większy rozstaw osi, to konstruktorom Bentleya udało się obniżyć masę całkowitą do nieco ponad 2,2 tony. Continental GT V8 tak jak mówi nazwa posiada ośmiocylindrowy silnik Twin-turbo o pojemności 4 l, który wytwarza moc 542 KM i moment obrotowy 770 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 319 km/h i przyspiesza 0-60 mil na godzinę w 3,9 s.
    18 kwietnia 2022, 20:13 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jaguar XJ220 – Supersamochód skonstruowany i produkowany przez brytyjską firmę Jaguar w latach 1992-1994. XJ220 zbudowano z jednego powodu. Mianowicie chodziło o prędkość, Jaguar chciał się liczyć w superszybkim światku, dominujących od lat Ferrari i Lamborghini. W roku 1984 po prezentacji Ferrari 288 GTO zaczęto prowadzić pracę nad super-szybkim Jaguarem, którego nazwano roboczo "220", gdyż prędkość w milach jaką zakładano, że osiągnie będzie równa 220 mili na godzinę, czyli 352 km/h. Nad samochodem pracowano w weekendy i nazwano go później projekt "Sobota". XJ220 miał 3,5-litrowy 24-zaworowy silnik V6 Twin-turbo zaprojektowany przez firmę TWR, który generował moc maksymalną 542 KM i moment obrotowy 645 Nm. XJ220 był najszybszym samochodem na świecie. W 1992 roku na owalnym torze o długości 12,5 km w Nardo we Włoszech kierowca wyścigowy Formuły 1 Martin Brundle, prowadząc XJ220, rozpędził się do 341,7 km/h. Ustanowił on tym nowy rekord prędkości dla najszybszego seryjnego samochodu świata. Auto zaopatrzone było w katalizatory, które skutecznie redukowały moc maksymalną silnika o około 60 KM. Gdy pozbyto się katalizatorów, aby osiągnąć jeszcze większą prędkość, zwiększono maksymalne obroty silnika z 7200 do 7900 obrotów na minutę, Brundle wsiadł jeszcze raz, aby osiągnąć maksymalną prędkość 347,4 km/h i przekłada się na prędkość na prostej drodze równą ok. 357 km/h. Jesienią 1993 roku na tym samym torze pobił go, także angielski, McLaren F1, osiągając 371,4 km/h. Wyprodukowano zaledwie 281 z planowej produkcji 350 egzemplarzy tego modelu.
    Supersamochód skonstruowany i produkowany przez brytyjską firmę Jaguar w latach 1992-1994. XJ220 zbudowano z jednego powodu. Mianowicie chodziło o prędkość, Jaguar chciał się liczyć w superszybkim światku, dominujących od lat Ferrari i Lamborghini. W roku 1984 po prezentacji Ferrari 288 GTO zaczęto prowadzić pracę nad super-szybkim Jaguarem, którego nazwano roboczo "220", gdyż prędkość w milach jaką zakładano, że osiągnie będzie równa 220 mili na godzinę, czyli 352 km/h. Nad samochodem pracowano w weekendy i nazwano go później projekt "Sobota". XJ220 miał 3,5-litrowy 24-zaworowy silnik V6 Twin-turbo zaprojektowany przez firmę TWR, który generował moc maksymalną 542 KM i moment obrotowy 645 Nm. XJ220 był najszybszym samochodem na świecie. W 1992 roku na owalnym torze o długości 12,5 km w Nardo we Włoszech kierowca wyścigowy Formuły 1 Martin Brundle, prowadząc XJ220, rozpędził się do 341,7 km/h. Ustanowił on tym nowy rekord prędkości dla najszybszego seryjnego samochodu świata. Auto zaopatrzone było w katalizatory, które skutecznie redukowały moc maksymalną silnika o około 60 KM. Gdy pozbyto się katalizatorów, aby osiągnąć jeszcze większą prędkość, zwiększono maksymalne obroty silnika z 7200 do 7900 obrotów na minutę, Brundle wsiadł jeszcze raz, aby osiągnąć maksymalną prędkość 347,4 km/h i przekłada się na prędkość na prostej drodze równą ok. 357 km/h. Jesienią 1993 roku na tym samym torze pobił go, także angielski, McLaren F1, osiągając 371,4 km/h. Wyprodukowano zaledwie 281 z planowej produkcji 350 egzemplarzy tego modelu.
    18 kwietnia 2022, 19:43 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Aston Martin DB4 GT Zagato – Sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Aston Martin w latach 1959–1963, dostępny jako 2-drzwiowe coupe. Zaprezentowany po raz pierwszy na London Motor Show w październiku 1960 roku. Był to DB4 GT tylko lżejszy i zmodyfikowany przez włoską fabrykę Zagato. Początkowo planowano stworzenie 25 egzemplarzy, lecz popyt nie był tak duży jak oczekiwano więc produkcję ograniczono do 20 egzemplarzy. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 3,7 l, który wytwarzał moc maksymalną 272 KM i moment obrotowy 377 Nm. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. DB4 GT Zagato przyspiesza 0-100 km/h w 6,1 s i osiąga prędkość maksymalną 244 km/h. Samochód został zastąpiony w późniejszym czasie przez model V8 Zagato.
    Sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Aston Martin w latach 1959–1963, dostępny jako 2-drzwiowe coupe. Zaprezentowany po raz pierwszy na London Motor Show w październiku 1960 roku. Był to DB4 GT tylko lżejszy i zmodyfikowany przez włoską fabrykę Zagato. Początkowo planowano stworzenie 25 egzemplarzy, lecz popyt nie był tak duży jak oczekiwano więc produkcję ograniczono do 20 egzemplarzy. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 3,7 l, który wytwarzał moc maksymalną 272 KM i moment obrotowy 377 Nm. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. DB4 GT Zagato przyspiesza 0-100 km/h w 6,1 s i osiąga prędkość maksymalną 244 km/h. Samochód został zastąpiony w późniejszym czasie przez model V8 Zagato.
    Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe – Samochód osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany pod brytyjską marką Rolls-Royce w latach 1925–1991 oraz ponownie od 2003 roku. Od 2017 roku produkowana jest najnowsza ósma generacja modelu. Siódma generacja Phantoma została zaprezentowana po raz pierwszy wiosną 2003 roku po najdłuższej w historii modelu, 13-letniej przerwie w produkcji modelu. Phantom siódmej generacji to pierwszy model wprowadzony na rynek po przejęciu firmy Rolls-Royce przez koncern BMW. W styczniu 2007 roku Drophead Coupe to 2-drzwiowy kabriolet, który jest rozwinięciem siódmej generacji modelu Phantom. Został z niego zapożyczony silnik V12 o pojemności 6,75 l, który generuje moc 460 KM i moment obrotowy 720 Nm. Moc ta przenoszona jest na koła tylne poprzez 6-biegową automatyczną skrzynię biegów. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.
    Samochód osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany pod brytyjską marką Rolls-Royce w latach 1925–1991 oraz ponownie od 2003 roku. Od 2017 roku produkowana jest najnowsza ósma generacja modelu. Siódma generacja Phantoma została zaprezentowana po raz pierwszy wiosną 2003 roku po najdłuższej w historii modelu, 13-letniej przerwie w produkcji modelu. Phantom siódmej generacji to pierwszy model wprowadzony na rynek po przejęciu firmy Rolls-Royce przez koncern BMW. W styczniu 2007 roku Drophead Coupe to 2-drzwiowy kabriolet, który jest rozwinięciem siódmej generacji modelu Phantom. Został z niego zapożyczony silnik V12 o pojemności 6,75 l, który generuje moc 460 KM i moment obrotowy 720 Nm. Moc ta przenoszona jest na koła tylne poprzez 6-biegową automatyczną skrzynię biegów. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.
    18 kwietnia 2022, 20:00 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Volvo P1800 – Samochód sportowy produkowany przez szwedzką firmę Volvo. Pracę nad autem rozpoczęto w roku 1957 aby nadrobić zaległości na rynku samochodów sportowych spowodowane nieudanym modelem Volvo P1900, którego sprzedano jedynie 68 sztuk. Opiekunem nowego projektu został Helmer Petterson, który w latach 40. był odpowiedzialny za Volvo PV444. Auto wykonał jego syn Pelle Petterson. P1800 wyposażony jest w rzędowy czterocylindrowy silnik B18 o pojemności 1,8 l i mocy 100 KM, produkowany przez koncern Volvo i montowany w modelach Volvo PV544, Volvo 120 oraz Volvo 140. W miarę rozwoju produkcji silniki udoskonalano, stosując między innymi silniki B18 oraz B20. Po przeniesieniu produkcji do Göteborga zaczęto usprawniać jednostkę napędową. Najwyższą moc, bo aż 130 KM, osiągał silnik B20E o pojemności 2 l. Najwyższa osiągnięta przez samochód prędkość to 190 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h wynosiło 9,5 s. Irv Gordon do 2013 roku przejechał swoim zakupionym w 1966 roku Volvo P1800S ponad 3 miliony mili czyli 4,8 mln km. Jest to oficjalny rekord świata w odległości, przejechanej jednym samochodem przez tego samego kierowcę w celach niekomercyjnych wpisany w 2014 roku do księgi rekordów Guinnessa. Gordon zmarł w 2018 roku, przejeżdżając swoim Volvo 3,2 mln mil (5,15 mln km) w ciągu 52 lat.
    Samochód sportowy produkowany przez szwedzką firmę Volvo. Pracę nad autem rozpoczęto w roku 1957 aby nadrobić zaległości na rynku samochodów sportowych spowodowane nieudanym modelem Volvo P1900, którego sprzedano jedynie 68 sztuk. Opiekunem nowego projektu został Helmer Petterson, który w latach 40. był odpowiedzialny za Volvo PV444. Auto wykonał jego syn Pelle Petterson. P1800 wyposażony jest w rzędowy czterocylindrowy silnik B18 o pojemności 1,8 l i mocy 100 KM, produkowany przez koncern Volvo i montowany w modelach Volvo PV544, Volvo 120 oraz Volvo 140. W miarę rozwoju produkcji silniki udoskonalano, stosując między innymi silniki B18 oraz B20. Po przeniesieniu produkcji do Göteborga zaczęto usprawniać jednostkę napędową. Najwyższą moc, bo aż 130 KM, osiągał silnik B20E o pojemności 2 l. Najwyższa osiągnięta przez samochód prędkość to 190 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h wynosiło 9,5 s. Irv Gordon do 2013 roku przejechał swoim zakupionym w 1966 roku Volvo P1800S ponad 3 miliony mili czyli 4,8 mln km. Jest to oficjalny rekord świata w odległości, przejechanej jednym samochodem przez tego samego kierowcę w celach niekomercyjnych wpisany w 2014 roku do księgi rekordów Guinnessa. Gordon zmarł w 2018 roku, przejeżdżając swoim Volvo 3,2 mln mil (5,15 mln km) w ciągu 52 lat.
    17 kwietnia 2022, 21:10 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW M3 E92 GTS – M3 to sportowa wersja samochodów BMW oparta na serii 3. Pierwsze BMW M3 pojawiło się w 1985 roku. Obecnie istnieje już sześć generacji M3. M3 E92 został zaprezentowany po raz pierwszy na Geneva Motor Show 2007 i produkowany w latach 2007-2013. Ostatni egzemplarz M3 coupe opuścił fabrykę w lipcu 2013, natomiast zakończenie produkcji M3 Convertible miało miejsce we wrześniu 2013 roku. Jednocześnie niemiecki koncern podjął decyzję, że nie będzie kolejnej generacji M3 w wersji coupe oraz cabrio. Wersje te zostały zastąpione przez BMW M4 coupe oraz M4 cabrio. BMW zaprezentowało M3 GTS w listopadzie 2009. Samochód napędzany jest 4,4-litrowym silnikiem V8 w oparciu o 4,0-litrowy silnik montowany standardowym M3, który osiąga maksymalnie 450 KM. W tej wersji samochód osiąga prędkość maksymalną 305 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,4 s. W sumie wyprodukowanych zostało tylko 99 sztuk.
    M3 to sportowa wersja samochodów BMW oparta na serii 3. Pierwsze BMW M3 pojawiło się w 1985 roku. Obecnie istnieje już sześć generacji M3. M3 E92 został zaprezentowany po raz pierwszy na Geneva Motor Show 2007 i produkowany w latach 2007-2013. Ostatni egzemplarz M3 coupe opuścił fabrykę w lipcu 2013, natomiast zakończenie produkcji M3 Convertible miało miejsce we wrześniu 2013 roku. Jednocześnie niemiecki koncern podjął decyzję, że nie będzie kolejnej generacji M3 w wersji coupe oraz cabrio. Wersje te zostały zastąpione przez BMW M4 coupe oraz M4 cabrio. BMW zaprezentowało M3 GTS w listopadzie 2009. Samochód napędzany jest 4,4-litrowym silnikiem V8 w oparciu o 4,0-litrowy silnik montowany standardowym M3, który osiąga maksymalnie 450 KM. W tej wersji samochód osiąga prędkość maksymalną 305 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,4 s. W sumie wyprodukowanych zostało tylko 99 sztuk.
    17 kwietnia 2022, 20:11 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-Benz SLK 55 AMG – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką markę Mercedes-Benz w latach 1996-2015 oraz pod nazwą SLC w latach 2015-2019. Trzecia i ostatnia generacja SLK została zaprezentowana po raz pierwszy w styczniu 2011 roku. Samochód otrzymał kod fabryczny R172. Na tle poprzednich wcieleń, samochód ponownie stał się większy i znów podążył innym kierunkiem stylistycznym. Styliści marki nadali SLK bardziej kanciaste proporcje, nawiązując zarazem do estetyki takich modeli, jak Klasa B czy CLS. Konstruktorom Mercedesa udało się też osiągnąć niższy współczynnik oporu powietrza, który wynosił 0,30, a także uczynić niewielkie nadwozie jeszcze sztywniejszym. Karoseria i budujące ją elementy zostały ukształtowane tak, by pojazd generował mniejszy hałas w kabinie podczas jazdy z otwartym dachem. SLK 55 AMG wyposażony jest w 5,5-litrowy silnik V8 o mocy 421 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,6 s. Moc przenoszona jest na tylną oś poprzez 7-biegową automatyczną skrzynię biegów. W marcu 2019 roku Mercedes ogłosił, że po 23 latach produkcji swojego kompaktowego roadstera, 8 latach jego trzeciej generacji i 3 latach funkcjonowania pod nazwą SLC, zakończy się produkcja tego modelu bez przewidzianego następcy. Aby zaakcentować to wydarzenie, na Geneva Motor Show 2019 przedstawiono limitowaną edycję SLC Final Edition.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką markę Mercedes-Benz w latach 1996-2015 oraz pod nazwą SLC w latach 2015-2019. Trzecia i ostatnia generacja SLK została zaprezentowana po raz pierwszy w styczniu 2011 roku. Samochód otrzymał kod fabryczny R172. Na tle poprzednich wcieleń, samochód ponownie stał się większy i znów podążył innym kierunkiem stylistycznym. Styliści marki nadali SLK bardziej kanciaste proporcje, nawiązując zarazem do estetyki takich modeli, jak Klasa B czy CLS. Konstruktorom Mercedesa udało się też osiągnąć niższy współczynnik oporu powietrza, który wynosił 0,30, a także uczynić niewielkie nadwozie jeszcze sztywniejszym. Karoseria i budujące ją elementy zostały ukształtowane tak, by pojazd generował mniejszy hałas w kabinie podczas jazdy z otwartym dachem. SLK 55 AMG wyposażony jest w 5,5-litrowy silnik V8 o mocy 421 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,6 s. Moc przenoszona jest na tylną oś poprzez 7-biegową automatyczną skrzynię biegów. W marcu 2019 roku Mercedes ogłosił, że po 23 latach produkcji swojego kompaktowego roadstera, 8 latach jego trzeciej generacji i 3 latach funkcjonowania pod nazwą SLC, zakończy się produkcja tego modelu bez przewidzianego następcy. Aby zaakcentować to wydarzenie, na Geneva Motor Show 2019 przedstawiono limitowaną edycję SLC Final Edition.
    Mercedes-AMG E63 S – Klasa E to samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez niemiecką Mercedes-Benz od 1993 roku. Piąta i najnowsza generacja modelu zadebiutowała po raz pierwszy w styczniu 2016 roku na Detroit Auto Show. Wersja sedan otrzymała kod fabryczny W213, odmiana kombi S213, a podwyższona All Terrain V213. Stylistycznie nawiązuje on w dużym stopniu do droższego modelu W222. Rozpoczęcie sprzedaży miało miejsce wiosną 2016 roku. Według Mercedesa cały proces opracowania auta zajął ponad 48 miesięcy. W tym czasie zostało wyprodukowane 1200 prototypów które przejechały ponad 12 milionów kilometrów w najcięższych warunkach pogodowych, poczynając od temperatur poniżej zera i w śniegu, aż po najgorętsze pustynie świata. Prototypy samochodu przeszły przez ponad 10 tysięcy testów autonomicznego hamowania oraz 5 tysięcy zmian pasa ruchu bez udziału kierowcy. Nad nową E klasą pracowało zaś ponad 1200 inżynierów z całego świata. Na szczycie oferty znajduje się wersja E63 AMG S z ośmiocylindrowym Twin-turbo o mocy 612 KM i momentem obrotowym 850 Nm. W tej wersji samochód osiąga ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,4 s.
    Klasa E to samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez niemiecką Mercedes-Benz od 1993 roku. Piąta i najnowsza generacja modelu zadebiutowała po raz pierwszy w styczniu 2016 roku na Detroit Auto Show. Wersja sedan otrzymała kod fabryczny W213, odmiana kombi S213, a podwyższona All Terrain V213. Stylistycznie nawiązuje on w dużym stopniu do droższego modelu W222. Rozpoczęcie sprzedaży miało miejsce wiosną 2016 roku. Według Mercedesa cały proces opracowania auta zajął ponad 48 miesięcy. W tym czasie zostało wyprodukowane 1200 prototypów które przejechały ponad 12 milionów kilometrów w najcięższych warunkach pogodowych, poczynając od temperatur poniżej zera i w śniegu, aż po najgorętsze pustynie świata. Prototypy samochodu przeszły przez ponad 10 tysięcy testów autonomicznego hamowania oraz 5 tysięcy zmian pasa ruchu bez udziału kierowcy. Nad nową E klasą pracowało zaś ponad 1200 inżynierów z całego świata. Na szczycie oferty znajduje się wersja E63 AMG S z ośmiocylindrowym Twin-turbo o mocy 612 KM i momentem obrotowym 850 Nm. W tej wersji samochód osiąga ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,4 s.