Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 1000 takich materiałów
    BMW X5 M Competition – Samochód osobowy typu SUV klasy wyższej produkowany pod niemiecką marką BMW od 1999 roku. Czwarta i najnowsza generacja X5 zadebiutowała w połowie 2018 roku, , zastępując dotychczasowy model już po 5 latach produkcji. Model otrzymał kod fabryczny G05. Czwarta generacja to część ofensywy modelowej BMW z 2018 roku, w ramach której przedstawiono aż 6 nowych modeli w ciągu 12 miesięcy. Pierwsze informacje ujawniono 6 czerwca 2018 roku. Samochód na tle poprzednika wyraźnie urósł, będąc jednocześnie niższym i lżejszym. Stylistycznie zaszła ewolucja - sylwetka pozostała ta sama, jednocześnie dodając typowe dla nowych modeli marki elementy stylistyczne typu podłużne tylne lampy, mniejsze reflektory i wielki, podwójny grill. W październiku 2020 BMW zaprezentowało najmocniejszą odmianę BMW X5 - M Competition dostępną w limitowanej do 250 sztuk First Edition. W standardzie korzysta z lekkich felg aluminiowych w rozmiarze 21 cali z przodu i 22 cali z tyłu. Wyróżnikiem tej edycji są elementy z włókna węglowego: pokrywa silnika, osłony lusterek bocznych i tylny spojler. W każdym egzemplarzu widnieje napis z unikatowym numerem serii. Silnik pozostał nietknięty – podwójnie doładowane, 4,4-litrowe V8 generuje moc 625 KM i moment obrotowy 750 Nm. X5 M osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s.
    Samochód osobowy typu SUV klasy wyższej produkowany pod niemiecką marką BMW od 1999 roku. Czwarta i najnowsza generacja X5 zadebiutowała w połowie 2018 roku, , zastępując dotychczasowy model już po 5 latach produkcji. Model otrzymał kod fabryczny G05. Czwarta generacja to część ofensywy modelowej BMW z 2018 roku, w ramach której przedstawiono aż 6 nowych modeli w ciągu 12 miesięcy. Pierwsze informacje ujawniono 6 czerwca 2018 roku. Samochód na tle poprzednika wyraźnie urósł, będąc jednocześnie niższym i lżejszym. Stylistycznie zaszła ewolucja - sylwetka pozostała ta sama, jednocześnie dodając typowe dla nowych modeli marki elementy stylistyczne typu podłużne tylne lampy, mniejsze reflektory i wielki, podwójny grill. W październiku 2020 BMW zaprezentowało najmocniejszą odmianę BMW X5 - M Competition dostępną w limitowanej do 250 sztuk First Edition. W standardzie korzysta z lekkich felg aluminiowych w rozmiarze 21 cali z przodu i 22 cali z tyłu. Wyróżnikiem tej edycji są elementy z włókna węglowego: pokrywa silnika, osłony lusterek bocznych i tylny spojler. W każdym egzemplarzu widnieje napis z unikatowym numerem serii. Silnik pozostał nietknięty – podwójnie doładowane, 4,4-litrowe V8 generuje moc 625 KM i moment obrotowy 750 Nm. X5 M osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s.
    17 kwietnia 2022, 20:28 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Audi A7 Sportback – Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez niemiecką markę Audi od 2010 roku. Pierwsza generacja A7 została zaprezentowana po raz pierwszy 26 lipca 2010 roku. Druga generacja została po raz pierwszy zaprezentowana 19 października 2017 roku. Druga generacja Audi A7 Sportback pod względem stylistycznym przywodzi na myśl koncept o nazwie Prologue Coupe, a także czwartą generację Audi A8. Samochód napędzany jest silnikiem V6 o pojemności 3 l, który generuje moc maksymalną 340 KM i moment obrotowy 500 Nm. Silnik współpracuje z automatyczną, dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnią S tronic oraz napędem Quattro. W takiej konfiguracji A7 Sportback jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 5,3 s, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
    Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez niemiecką markę Audi od 2010 roku. Pierwsza generacja A7 została zaprezentowana po raz pierwszy 26 lipca 2010 roku. Druga generacja została po raz pierwszy zaprezentowana 19 października 2017 roku. Druga generacja Audi A7 Sportback pod względem stylistycznym przywodzi na myśl koncept o nazwie Prologue Coupe, a także czwartą generację Audi A8. Samochód napędzany jest silnikiem V6 o pojemności 3 l, który generuje moc maksymalną 340 KM i moment obrotowy 500 Nm. Silnik współpracuje z automatyczną, dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnią S tronic oraz napędem Quattro. W takiej konfiguracji A7 Sportback jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 5,3 s, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
    17 kwietnia 2022, 20:53 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Pininfarina Battista – Elektryczny hipersamochód produkowany przez niemieckie przedsiębiorstwo Automobili Pininfarina od 2020 roku. Podczas salonu samochodowego Geneva Motor Show w marcu 2019 roku nowo powstałe przed rokiem przedsiębiorstwo Automobili Pininfarina przedstawiło swój pierwszy pojazd w postaci supersamochodu o w pełni elektrycznym napędzie. Nazwany Pininfarina Battista, jest przez to hołdem dla założyciela studia projektowego Pininfarina, żyjącego w latach 1893–1966 Battisy Pininfariny. Zespół stylistów Pininfariny, któremu dowodził Luca Borgogno, odpowiedzialny był również za projekt nadwozia pojazdu, wyróżniając się smukłą sylwetką łączącą kontrastowe barwy nadwozia z malowanym na czarno dachem oraz licznymi przetłoczeniami płynnie połączonymi z wlotami powietrza. Pas przedni przyozdobiła charakterystyczna, świetlista listwa z diod LED. Kabina pasażerska Battisty zyskała luksusowy i zarazem cyfrowy charakter, wyróżniając się dwoma ekranami dotykowymi okalającymi kierowcę, a także kołem kierownicym w formie zaokrąglonego, wyprofilowanego sześciokąta. W momencie debiutu samochód został określony najszybszym produkcyjnym samochodem w historii włoskiej motoryzacji oraz najszybszym samochodem elektrycznym na rynku. Podczas prac nad pojazdem zaangażowano inżynierów z bogatym doświadczeniem w pracach nad supersamochodami, działającymi wcześniej dla m.in. Bugatti, McLarena czy Porsche. Pod kątem technicznym samochód zapożyczył podzespoły od chorwackiej firmy Rimac. W ten sposób, układ napędowy Battisty tworzą cztery silniki elektryczne umieszczone przy każdym z kół, które rozwijają łączną moc 1900 KM i maksymalny moment obrotowy 2300 Nm. Dzięki temu Battista osiąga prędkość maksymalną 350 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w mniej niż 2 sekundy.
    Elektryczny hipersamochód produkowany przez niemieckie przedsiębiorstwo Automobili Pininfarina od 2020 roku. Podczas salonu samochodowego Geneva Motor Show w marcu 2019 roku nowo powstałe przed rokiem przedsiębiorstwo Automobili Pininfarina przedstawiło swój pierwszy pojazd w postaci supersamochodu o w pełni elektrycznym napędzie. Nazwany Pininfarina Battista, jest przez to hołdem dla założyciela studia projektowego Pininfarina, żyjącego w latach 1893–1966 Battisy Pininfariny. Zespół stylistów Pininfariny, któremu dowodził Luca Borgogno, odpowiedzialny był również za projekt nadwozia pojazdu, wyróżniając się smukłą sylwetką łączącą kontrastowe barwy nadwozia z malowanym na czarno dachem oraz licznymi przetłoczeniami płynnie połączonymi z wlotami powietrza. Pas przedni przyozdobiła charakterystyczna, świetlista listwa z diod LED. Kabina pasażerska Battisty zyskała luksusowy i zarazem cyfrowy charakter, wyróżniając się dwoma ekranami dotykowymi okalającymi kierowcę, a także kołem kierownicym w formie zaokrąglonego, wyprofilowanego sześciokąta. W momencie debiutu samochód został określony najszybszym produkcyjnym samochodem w historii włoskiej motoryzacji oraz najszybszym samochodem elektrycznym na rynku. Podczas prac nad pojazdem zaangażowano inżynierów z bogatym doświadczeniem w pracach nad supersamochodami, działającymi wcześniej dla m.in. Bugatti, McLarena czy Porsche. Pod kątem technicznym samochód zapożyczył podzespoły od chorwackiej firmy Rimac. W ten sposób, układ napędowy Battisty tworzą cztery silniki elektryczne umieszczone przy każdym z kół, które rozwijają łączną moc 1900 KM i maksymalny moment obrotowy 2300 Nm. Dzięki temu Battista osiąga prędkość maksymalną 350 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w mniej niż 2 sekundy.
    Renault Caravelle – Mały samochód osobowy produkowany przez francuską firmę Renault w latach 1958–1968, dostępny jako 2-drzwiowy kabriolet lub 2-drzwiowe coupe. Samochód zaprojektował Pietro Frua z Carrozzeria Ghia z wykorzystaniem podłogi i silnika Renault Dauphine. Silnikiem tym był R4 o pojemności 1,1 l, który wytwarzał moc 50 KM. Poza Ameryką Północną i Wielką Brytanią do 1962 roku samochód sprzedawany był pod nazwą Renault Floride. Wraz z sukcesem Volkswagena w Ameryce Północnej Renault szukało sposobów w jakie mogą im dorównać ich Renault Dauphine. Na zjeździe dystrybutorów w Ameryce Północnej, która odbyła się na Florydzie amerykańscy dealerzy Renault wezwali do stworzenia wersji coupe/kabrioletu Dauphine, który poprawiłby wizerunek Renault na rynku amerykańskim. Prezes Renault - Pierre Dreyfus a ponieważ koncepcja narodziła się na konwencji na Florydzie, samochód natychmiast stał się znany w firmie jako Renault Floride. Jednak nazwa Floride została uznana za nieodpowiednią na rynek amerykański, ponieważ mogła sugerować brak szacunku dla stanów innych niż Floryda. Dlatego wybrano alternatywną nazwę Caravelle. Samochód osiągał prędkość maksymalną 143 km/h a przyspieszenie 0-100 km/h trwało 17,8 sekundy.
    Mały samochód osobowy produkowany przez francuską firmę Renault w latach 1958–1968, dostępny jako 2-drzwiowy kabriolet lub 2-drzwiowe coupe. Samochód zaprojektował Pietro Frua z Carrozzeria Ghia z wykorzystaniem podłogi i silnika Renault Dauphine. Silnikiem tym był R4 o pojemności 1,1 l, który wytwarzał moc 50 KM. Poza Ameryką Północną i Wielką Brytanią do 1962 roku samochód sprzedawany był pod nazwą Renault Floride. Wraz z sukcesem Volkswagena w Ameryce Północnej Renault szukało sposobów w jakie mogą im dorównać ich Renault Dauphine. Na zjeździe dystrybutorów w Ameryce Północnej, która odbyła się na Florydzie amerykańscy dealerzy Renault wezwali do stworzenia wersji coupe/kabrioletu Dauphine, który poprawiłby wizerunek Renault na rynku amerykańskim. Prezes Renault - Pierre Dreyfus a ponieważ koncepcja narodziła się na konwencji na Florydzie, samochód natychmiast stał się znany w firmie jako Renault Floride. Jednak nazwa Floride została uznana za nieodpowiednią na rynek amerykański, ponieważ mogła sugerować brak szacunku dla stanów innych niż Floryda. Dlatego wybrano alternatywną nazwę Caravelle. Samochód osiągał prędkość maksymalną 143 km/h a przyspieszenie 0-100 km/h trwało 17,8 sekundy.
    16 kwietnia 2022, 19:15 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Peugeot 908 HDi FAP – Prototypowy samochód wyścigowy przygotowany specjalnie do uczestnictwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans przez francuską markę Peugeot. W ramach nowych zasad ogłoszonych przez Automobile Club de l'Ouest 16 czerwca 2006 roku, które zachęcały do ​​tworzenia prototypów Le Mans z zamkniętym kokpitem, Peugeot zaprezentował 908 z zamkniętym kokpitem, pierwszy prototyp Le Mans z takim designem, który brał by udział w wyścigu od czasów Bentleya Speed 8. 908 HDi FAP napędza jednostka wysokoprężna, dwunastocylindrowa w układzie V. Silnik generuje moc 700 KM i moment obrotowy 1200 Nm. Prędkość maksymalna i przyspieszenie nie są znane. Samochód wygrał 19 z 28 wyścigów, w których brał udział w latach 2007-2010, w tym 24h Le Mans w 2009 roku.
    Prototypowy samochód wyścigowy przygotowany specjalnie do uczestnictwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans przez francuską markę Peugeot. W ramach nowych zasad ogłoszonych przez Automobile Club de l'Ouest 16 czerwca 2006 roku, które zachęcały do ​​tworzenia prototypów Le Mans z zamkniętym kokpitem, Peugeot zaprezentował 908 z zamkniętym kokpitem, pierwszy prototyp Le Mans z takim designem, który brał by udział w wyścigu od czasów Bentleya Speed 8. 908 HDi FAP napędza jednostka wysokoprężna, dwunastocylindrowa w układzie V. Silnik generuje moc 700 KM i moment obrotowy 1200 Nm. Prędkość maksymalna i przyspieszenie nie są znane. Samochód wygrał 19 z 28 wyścigów, w których brał udział w latach 2007-2010, w tym 24h Le Mans w 2009 roku.
    16 kwietnia 2022, 19:50 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mazda 6 MPS – Samochód produkowany przez japońską firmę Mazda przez okres około 2 lat - od początku 2006 roku do końca 2007 roku. Samochód został wyposażony w doładowany turbosprężarką 2,3-litrowy silnik osiągający maksymalną moc 260 KM (rynek europejski) lub 270-278 KM (rynek północnoamerykański). Maksymalny moment obrotowy to 380 Nm. Różnice w mocy wynikają m.in. z norm emisji spalin innych w Europie i Ameryce Północnej. Mazda obiecuje prędkość maksymalną 240 km/h oraz przyspieszenie do 100 km/h w 6,6 sekund. Według użytkowników i dziennikarzy motoryzacyjnych przy dobrej przyczepności i odrobinie wprawy udaje się uzyskać wynik poniżej 6 sekund do 100 km/h. Mazda 6 MPS posiada 6-biegową skrzynię ręczną oraz napęd AWD na obie osie.
    Samochód produkowany przez japońską firmę Mazda przez okres około 2 lat - od początku 2006 roku do końca 2007 roku. Samochód został wyposażony w doładowany turbosprężarką 2,3-litrowy silnik osiągający maksymalną moc 260 KM (rynek europejski) lub 270-278 KM (rynek północnoamerykański). Maksymalny moment obrotowy to 380 Nm. Różnice w mocy wynikają m.in. z norm emisji spalin innych w Europie i Ameryce Północnej. Mazda obiecuje prędkość maksymalną 240 km/h oraz przyspieszenie do 100 km/h w 6,6 sekund. Według użytkowników i dziennikarzy motoryzacyjnych przy dobrej przyczepności i odrobinie wprawy udaje się uzyskać wynik poniżej 6 sekund do 100 km/h. Mazda 6 MPS posiada 6-biegową skrzynię ręczną oraz napęd AWD na obie osie.
    15 kwietnia 2022, 20:26 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Subaru BRZ – Samochód sportowy o nadwoziu coupe produkowany przez japońską markę Subaru od 16 marca 2012 roku do 2020 roku. W sierpniu 2013 roku wprowadzono do sprzedaży w Japonii BRZ w wersji tS (Tuned by STI). Samochód opracowany został przez fabrycznego tunera Subaru, czyli STI. Silnik pozostał bez zmian, poprawiono natomiast zawieszenie i aerodynamikę. Samochód ten stanowi jednocześnie zapowiedź mocniejszej wersji, która będzie nazywać się BRZ STI. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2013 wraz z Toyotą GT86 model zajął 2. pozycję za siódmą generacją Volkswagena Golfa. BRZ posiada dwulitrowy silnik R4 16V o mocy 200 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 230 km/h i osiąga przyspieszenie do 100 km/h w z manualną skrzynią biegów w 7,6 sekund, a z automatyczną w 8,2 sekundy.
    Samochód sportowy o nadwoziu coupe produkowany przez japońską markę Subaru od 16 marca 2012 roku do 2020 roku. W sierpniu 2013 roku wprowadzono do sprzedaży w Japonii BRZ w wersji tS (Tuned by STI). Samochód opracowany został przez fabrycznego tunera Subaru, czyli STI. Silnik pozostał bez zmian, poprawiono natomiast zawieszenie i aerodynamikę. Samochód ten stanowi jednocześnie zapowiedź mocniejszej wersji, która będzie nazywać się BRZ STI. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2013 wraz z Toyotą GT86 model zajął 2. pozycję za siódmą generacją Volkswagena Golfa. BRZ posiada dwulitrowy silnik R4 16V o mocy 200 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 230 km/h i osiąga przyspieszenie do 100 km/h w z manualną skrzynią biegów w 7,6 sekund, a z automatyczną w 8,2 sekundy.
    15 kwietnia 2022, 20:33 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari F40 – Supersamochód klasy średniej wyprodukowany przez włoskie Ferrari w latach 1987-1992. Samochód zadebiutował w 1987 roku, w którym firma Ferrari obchodziła swoje 40-lecie. Kompozytowe panele nadwozia wykonane zostały z wzajemnie ze sobą posklejanych włókien węglowych. Pod nadwoziem zamontowano rurową ramę przestrzenną, do której zamocowano silnik. Silnik to zmodyfikowana jednostka pochodząca od poprzednika - 288 GTO. Ulokowana centralnie jednostka V8 była montowana ręcznie. Moc silnika zwiększały dwie turbosprężarki japońskiej firmy IHI. Silnik wytwarzał moc maksymalną 478 KM. F40 osiąga prędkość maksymalną 325 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,5 sekundy. Napęd przekazywany był na oś tylną. Wyprodukowanych zostało 1310 egzemplarzy.
    Supersamochód klasy średniej wyprodukowany przez włoskie Ferrari w latach 1987-1992. Samochód zadebiutował w 1987 roku, w którym firma Ferrari obchodziła swoje 40-lecie. Kompozytowe panele nadwozia wykonane zostały z wzajemnie ze sobą posklejanych włókien węglowych. Pod nadwoziem zamontowano rurową ramę przestrzenną, do której zamocowano silnik. Silnik to zmodyfikowana jednostka pochodząca od poprzednika - 288 GTO. Ulokowana centralnie jednostka V8 była montowana ręcznie. Moc silnika zwiększały dwie turbosprężarki japońskiej firmy IHI. Silnik wytwarzał moc maksymalną 478 KM. F40 osiąga prędkość maksymalną 325 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,5 sekundy. Napęd przekazywany był na oś tylną. Wyprodukowanych zostało 1310 egzemplarzy.
    14 kwietnia 2022, 21:04 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Maserati GranTurismo S – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 2007–2019. Pojazd po raz pierwszy zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2007 roku. Nadwozie pojazdu zostało zaprojektowane przez Pininfarine pod przewodnictwem Jasona Castrioty. GranTurismo dzieli wiele podzespołów z Ferrari 599 GTB Fiorano. Od 2010 roku produkowana jest także wersja kabriolet pod nazwą GranCabrio. Wzmocniona wersja GranTurismo o oznaczeniu S została zaprezentowana podczas Geneva Motor Show 2008. Napędzana jest nowym silnikiem V8 o pojemności 4,7 l. Silnik ten wytwarza moc 440 KM i osiąga prędkość maksymalną 295 km/h Użyto także sekwencyjnej skrzyni MC-Shift oraz układu transaxle.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 2007–2019. Pojazd po raz pierwszy zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2007 roku. Nadwozie pojazdu zostało zaprojektowane przez Pininfarine pod przewodnictwem Jasona Castrioty. GranTurismo dzieli wiele podzespołów z Ferrari 599 GTB Fiorano. Od 2010 roku produkowana jest także wersja kabriolet pod nazwą GranCabrio. Wzmocniona wersja GranTurismo o oznaczeniu S została zaprezentowana podczas Geneva Motor Show 2008. Napędzana jest nowym silnikiem V8 o pojemności 4,7 l. Silnik ten wytwarza moc 440 KM i osiąga prędkość maksymalną 295 km/h Użyto także sekwencyjnej skrzyni MC-Shift oraz układu transaxle.
    14 kwietnia 2022, 22:03 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Pagani Zonda R – Supersamochód skonstruowany w 2009 roku i produkowany przez 2 lata do 2011 roku przez włoską firmę Pagani Automobili S.p.A. Do napędu użyto sześciolitrowego V12 generującego moc maksymalną 750 KM. Maksymalny Moment obrotowy wynosi 710 Nm. Zonda R osiąga prędkość maksymalną 370 km/h, a przyspieszenie do setki trwa 2,7 sekundy. Według niepotwierdzonych informacji, może osiągnąć prędkość aż 400 km/h. Jest to najszybsza wersja modelu Zonda i nie jest dopuszczalna do ruchu drogowego. Samochód kosztuje 1,4 mln euro.
    Supersamochód skonstruowany w 2009 roku i produkowany przez 2 lata do 2011 roku przez włoską firmę Pagani Automobili S.p.A. Do napędu użyto sześciolitrowego V12 generującego moc maksymalną 750 KM. Maksymalny Moment obrotowy wynosi 710 Nm. Zonda R osiąga prędkość maksymalną 370 km/h, a przyspieszenie do setki trwa 2,7 sekundy. Według niepotwierdzonych informacji, może osiągnąć prędkość aż 400 km/h. Jest to najszybsza wersja modelu Zonda i nie jest dopuszczalna do ruchu drogowego. Samochód kosztuje 1,4 mln euro.
    14 kwietnia 2022, 22:26 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj