Szukaj
Tak wiem- minęła masa czasu, ale obowiązki domowe, rodzinne oraz przeprowadzka mocno zajęły mi moce przerobowe
Fotografia: wirestock/Freepik
Są takie samochody, obok których absolutnie nie przechodzi się obojętnie. Jednym z nich jest BMW M5, a więc auto marzeń dla kierowców w każdym wieku. Jest ono dostępne w trzech podstawowych wersjach: M5, M5 Competition oraz M550i xDrive Limuzyna. Co warto o nich wiedzieć i dlaczego warto stać się posiadaczem takiego samochodu?
BMW M5 - podstawowe dane techniczne
Wypadałoby rozpocząć od poznania podstawowych danych technicznych samochodu BMW M5, w każdej z omawianych wyżej wersji. Oto kluczowe informacje dla osób, które zastanawiają się nad tego typu inwestycją:
- M5 Competition - aktywny mechanizm różnicowy M, 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z Drivelogic, 625 KM, 750 Nm, osiągnięcie 100 km/h w 3,3 sekundy, 8-cylindowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo,
- M5 - aktywny mechanizm różnicowy M xDrive, 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z Drivelogic, 600 KM, 750 Nm, osiągnięcie 100 km/h w 3,4 sekundy, 8-cylindrowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo,
- M550i xDrive Limuzyna - BMW xDrive, 530 KM, 750 NM, osiągnięcie 100 km/h w 3,8 sekundy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, silnik benzynowy M TwinPower Turbo.
To najważniejsze informacje, które po prostu trzeba znać, jeśli ktoś marzy o tym, aby w niedalekiej przyszłości znaleźć się za kierownicą BMW M5. Każdy jest w stanie wybrać dla siebie idealną propozycję, zależnie od swoich indywidualnych preferencji oraz potrzeb.
BMW M5 - jak prezentuje się stylistyka?
Najwyższa pora, aby zabrać się za stylistykę BMW M5, a jest o czym opowiadać. Auto jest niezwykle komfortowe w prowadzeniu (nawet na dłuższych trasach), a jednocześnie gwarantuje kierowcom wysoki poziom elegancji. To wyjątkowy, wygodny, porywający i zwinny samochód dla kierowców, którzy dobrze wiedzą, jakich aut poszukują na współczesnym rynku. Co zasługuje w nim na szczególne wyróżnienie? Przede wszystkim:
- swobodne dobranie tapicerki (skóra Merino o zaawansowanym zakresie) i listew (z aluminium ze strukturą karbonu - ciemne lub perłowy chrom),
- atrapa chłodnicy M - wraz z jednoczęściowym obramowaniem i trójwymiarowymi podwójnymi listwami,
- skrzela M - świadczące o dynamice i perfekcji auta,
- światła laserowe,
- lusterka zewnętrzne M (odpowiadające za sportowy charakter samochodu) i spojler tylny M (zwiększenie przyczepności),
- podwójne końcówki rur wydechowych i tylny pas M w czarnym kolorze.
Biorąc pod lupę wnętrze BMW M5 nie można zapominać m.in. o fotelach wielofunkcyjnych M, kierownicy skórzanej M, czerwonym przycisku Start/Stop, dźwigni biegów M, zestawie wskaźników M czy też nietuzinkowych listwach progowych.
BMW M5 - kilka słów na temat wymiarów
Jeśli chodzi o kluczowe wymiary BMW M5, trzeba mieć pełną świadomość tego, że M5 Sedan charakteryzuje się następującymi wymiarami: 498.3 cm długości, 190.3 cm szerokości (212.6 cm z lusterkami) oraz 147.3 cm wysokości. Z kolei M550i xDrive Sedan ma 497.2 cm długości, 186.8 cm szerokości (212.6 cm z lusterkami) oraz 146.7 cm wysokości. Masa własna w pierwszym przypadku wynosi wynosi 1970 kilogramów, natomiast w drugim 1990 kilogramów. Ostateczna decyzja za każdym razem należy do kierowcy.
BMW M5 - co jeszcze może przekonać potencjalnych inwestorów?
BMW M5 to wyjątkowe, komfortowe w prowadzeniu oraz eleganckie auto dla odważnych i pewnych siebie kierowców z zamiłowaniem do sportowego charakteru samochodu. W przypadku jakichkolwiek problemów zawsze można odwiedzić autoryzowany serwis BMW Kraków, w którym kierowcy mogą liczyć na fachową pomoc, likwidację szkód i wysokiej jakości naprawy. Serwis BMW Kraków zatrudnia w swoich szeregach jedynie wykwalifikowanych i doświadczonych fachowców.
Ogromną ciekawostką są też funkcje rozrywkowe i biznesowe zawarte w BMW M5, a konkretniej: BMW Live Cockpit Professional (dotykowy monitor pokładowy), pakiet Connected Professional (łatwa integracja smartfona i różne opcje łączności) czy też system nagłośnienia Surround.
Specka:
Silnik ICE: 4.0
Cylindry: V8
Doładowanie: Twin Turbo
Typ: hybryda
Moc: 1012KM
Konstrukcja: karbon tub
Masa: Około 1600kg
Skrzynia: Graziano 8B DCT
Koła: 19/20"
Opony: Michelin Pilot Sport Cup 2
Czas na Ringu: poniżej 6:30 (cel)
Cena: około 5 milionów zł
Populacja: 999 sztuk
BMW M4 CSL
Silnik: 3.0 R6
Skrzynia: AT ZF 8B (torque converter)
Moc: 550KM
Moment: 650Nm
Napęd: RWD (FR)
Masa: 1625kg
0-100 w 3.7s
Vmax: 307km/h
Koła: 19/20"
Opony: Michelin Pilot Sport 4S (opcjonalnie CUP 2 R)
Czas na Ringu: 7:20min (na CUP 2 R)
Populacja: 1000 sztuk
Cena: 900 000zł plus
Zapraszamy
Silnik: 4.0 NA (wolnossak!)
Layout: RR (RWD | silnik z tyłu)
Moc: 510KM
Moment: 470Nm
Skrzynia: PDK
0-100 w 3.9s (3.4s)
0-200 w 11.9 (10,8s)
Vmax: 320km/h
Masa: 1418kg
Koła: 20/21”
Opony: Michelin Pilot Sport Cup 2
Rozmiar: 255mm F i 315mm R
Cena bazy: 927 000zł
Cena tego: 1 170 000zł
Opcje:
GT Silver Metalic
Zbiornik 90L
Ceramika hamulec
Lift twarzy
Lekkie szyby
Kubły
Bołz
Silnik: 4.0
Doładowanie: brak | NA
Cylindry: 6 bokser
Layout: MR (silnik centralnie | napęd na tył)
Moc: 500KM
Moment: 450Nm
Max obroty: 9000rpm
0-100 w 3.26s
0-200 w 10,6s
100-200 w 7.3s
Vmax: 315km/h
Masa: 1415kg
Koła: 20”
Skrzynia: PDK 7B
Bak: 90L
Bagażniki: dwa
Koła: 20” kute alu
Opony: Michelin Pilot Sport Cup 2
Cena: od 731 000zł brutto
Testowany: 963 000zł brutto
Opcje: Weissach, lift przodu, PCCB, wypełnienie fotela wymienialne