Szukaj
Znalazłem 27 takich materiałów
Dla wielu osób Bartosz Ostałowski jest żywą legendą motorsportu. Swoją postawą udowadnia, że niemożliwe nie istnieje, a ograniczenia są tylko w naszych głowach. Z sukcesami rywalizuje na równych zasadach z pełnosprawnymi kierowcami w Driftingowych Mistrzostwach Polski i ligach europejskich. W 2019 roku uplasował się na 3. miejscu w klasyfikacji generalnej DMP w klasie PRO2 i tym samym wywalczył tytuł Driftingowego Wicemistrza Polski. Jednak na tym nie poprzestaje i ciągle stawia sobie poprzeczkę coraz wyżej. W tym roku postawił przed sobą kolejne wyzwanie: ustanowienie Rekordu Guinnessa w najszybszym drifcie w samochodzie prowadzonym stopą.
- Poszukiwanie kolejnych wyzwań niezwykle mnie napędza. W swoim życiu staram się przełamywać różne bariery. Tym razem postanowiłem przełamać barierę prędkości. Ustanowienie Rekordu Guinnessa wydawało mi się czymś zupełnie wyjątkowym i cieszę się, że marki takie jak Inter Cars, Sachs, Hella, Castrol i Ecumaster zdecydowały się poprzeć mój pomysł i zaangażować się w ten unikalny projekt – tłumaczy Bartosz Ostałowski.
Próba ustanowienia rekordu przez Bartosza Ostałowskiego odbyła się 30 września 2022 r. na Lotnisku w Pile, ponieważ jest tam ponad 2-kilometrowy pas startowy o szerokości 60 metrów pozwalający na osiągnięcie odpowiedniej prędkości i zapewniający bezpieczne warunki do takiego przedsięwzięcia. Trasa była wytyczona przez wykwalifikowanego geodetę. Pomiar prędkości był wykonywany na odcinku 50 metrów przy pomocy bramek czasowych pracujących z dokładnością do 0,001 sek. Nawet fotoradary policyjne nie są aż tak precyzyjne. Z kolei wymagany kąt wychylenia samochodu podczas poślizgu (30 stopni) był mierzony przez specjalne urządzenie tzw. driftbox.
Samochodem, w którym Bartosz podjął się tej ekstremalnej próby, było jego driftingowe BMW E92 alias Furia, którego sercem jest potężny 7-litrowy silnik LS3 V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 1000 KM i 1280 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do przeniesienia napędu służy z kolei automatyczna skrzynia ZF 8HP90 z indywidualnym sterowaniem.
Próba ustanowienia rekordu odbyła się w obecności licencjonowanych sędziów, a także zaproszonych gości. Gdy Bartosz wraz ze swoim samochodem ustawił się na starcie, wszystkie spojrzenia były skierowane w jego kierunku. Widok sportowego BMW zbliżającego się z ogromną prędkością robił niesamowite wrażenie. Na prostej startowej mierzącej blisko kilometr długości Bartosz rozpędził się do prędkości 277 km/h, by chwilę później zaciągnąć hamulec ręczny i zainicjować poślizg. Przez 50-metrową strefę pomiarową Bartosz przemknął ze średnią prędkością 231,66 km/h i maksymalnym kątem wychylenia wynoszącym 60 stopni. Taki wynik został zweryfikowany przez komisję i wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa.
- Jestem niesamowicie szczęśliwy, że osiągnąłem cel, który sobie wyznaczyłem! Przy takiej prędkości czuje się każdą nierówność, pole widzenia się zwęża, wszystko dzieje się niezwykle szybko. To doświadczenie, które trudno porównać do czegokolwiek innego. Rozpiera mnie duma, bo kolejny raz udowodniłem, że w każdym z nas drzemie ogromny potencjał, dzięki któremu możemy zdobywać szczyty! – mówi Bartosz Ostałowski.
Do tej pory Rekord Polski w najszybszym drifcie należał do Jakuba Przygońskiego. Podczas próby ustanowienia rekordu w 2013 roku osiągnął on wynik 217,97 km/h. Dzięki swojemu rezultatowi Bartosz Ostałowski przebił Przygońskiego o 13,96 km/h i tym samym uzyskał tytuł Rekordzisty Polski.
Oficjalne ogłoszenie wyniku próby ustanowienia Rekordu Guinnessa Bartosza Ostałowskiego odbyło się podczas konferencji prasowej 9 listopada 2022 r. w Warszawie. Partnerami tego wyjątkowego projektu były marki Inter Cars, Sachs, Hella, Castrol i Ecumaster, które od lat wspierają starty Bartosza na zawodach driftingowych w Polsce i na arenie międzynarodowej.
- Pasja, zaangażowanie i determinacja to cechy, które wyróżniają Bartosza, a jednocześnie wpisują się w DNA firmy Inter Cars. To dla nas wielka przyjemność i zaszczyt wspierać tak utalentowaną osobowość, która nas inspiruje i pokazuje, że codziennie można sięgać po więcej. Wspieramy Bartosza już od 10 lat i z dumą będziemy to robić przez kolejne lata – tłumaczy Joanna Król – Zastępca Dyrektora ds. PR i Komunikacji Międzynarodowej w Inter Cars.
- Cieszymy się, że jako Castrol mogliśmy być częścią takiego wydarzenia. Od lat współpracujemy z Bartoszem, wspieramy go w drodze po kolejne sportowe osiągnięcia i za nami już wiele interesujących projektów. Ustanowienie rekordu Guinnessa w najszybszym drifcie w samochodzie prowadzonym stopą to jeden z kolejnych, ale jakże spektakularny i na stałe wpisujący się w historię – zaznacza Leszek Radzikowski – Dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w firmie Castrol.
- Obserwowanie próby ustanowienia rekordu na żywo robiło niesamowite wrażenie, bo nie spodziewałem się, że będziemy świadkami rozwijania takich prędkości. To jest czyste szaleństwo! W tym miejscu Bartosz przekonuje nas, że „normalność” jest przereklamowana i warto iść pod prąd – opowiada Marcin Rozner – Dyrektor Marketingu i Zarządzania Produktem w Hella Polska.
- Bartosz nieustająco zadziwia nas swoją determinacją, pasją i odwagą do działania. To dla nas zaszczyt i wyróżnienie, że po raz kolejny mogliśmy być partnerem Bartosza i z dumą obserwować jego sportowe zmagania, a nasze produkty od lat pomagają mu odnosić kolejne sukcesy – mówi Monika Chomicka - Head of Marketing ZF Aftermarket.
*******
BARTOSZ OSTAŁOWSKI
Jedyny na świecie profesjonalny kierowca sportowy, który samochód prowadzi stopą. Posiada międzynarodową licencję wyścigową FIA i z sukcesami rywalizuje na równych zasadach ze sprawnymi kierowcami w Driftingowych Mistrzostwach Polski oraz ligach europejskich. Jest mówcą motywacyjnym występującym na konferencjach i spotkaniach biznesowych. Stara się wspierać ludzi w osiąganiu sukcesów, a także w rozwoju osobistym. Bartosz prowadzi autorski program dostępny w discovery+ na player.pl – „Pasja na Krawędzi”, w którym testuje wyjątkowe, ekskluzywne samochody i rozmawia z inspirującymi osobami ze świata sportu i biznesu o ich pasjach. Ponadto jest artystą i członkiem Wydawnictwa VDMFK, które zrzesza osoby malujące stopami i ustami.
- silnik V6 3,6l 545KM i 627 Nm
- przyspieszenie do setki 2,8s
- V-max 320km/h
- cena dzisiaj to już od 150tyś ( jest to samochód marzeń wielu ludzi )
#2. 2009 Dodge Challenger SRT8
- silnik 6,1l V8 o mocy 431KM
- przyspieszenie do setki 4s
- V-max 290km/h
- cena dzisiaj to 100tyś (ale warto dać za taka zabawkę )
#3. Ferrari FXX
- silnik 1050KM V12 o pojemności 6,3l
- przyspieszenie do setki 2,5s
- V-max 345km/h
-zrobiono tylko 40 sztuk tego samochodu
- cena dzisiaj to 2,5mln euro ale już raczej samochód jest niedostępny
#4. Navistar MXT
- silnik 6,4l V8 o mocy 325KM
- przyspieszenie do setki 6,7s
- V-max 220km/h
-produkowano wersje zwykłe i kuloodporne
- cena dzisiaj to kolo 100tyś euro (zwykły)
#5. BMW M5
- silnik 5l V10 o mocy 509KM
- przyspieszenie do setki 4,7s
- V-max 290km/h
- cena dzisiaj to koszt około 90tyś najstarsze wersje aż po 200tyś
#6. Flip Car
MOC
• GM silnik LS3 paka, 500 KM
• 200 KM jednostka NOS
• K & N Układ dolotowy
• Holley układ paliwowy
• akumulatory Optima
• Magnaflow niestandardowy układ wydechowy
• VP Racing Fuel
Układ napędowy
• Kilgore Turbo 400
• Winters manetka
• GM Dana 60 sterowane oś tylna
• 4.88 Przekładnie z Detroit Locker
• Casale V-Drive
UKŁAD HAMULCOWY
• Fabrycznie 1 Ton GM z klocków hamulcowych na EBC
ZAWIESZENIE
• 3 ogniwo budują - air ride
• GM 1 tona ciężarówki z przodu i jazda powietrza
• Żużel Inżynieria kołysać barów
• Howe przedni i tylny hydrauliczny układ kierowniczy
• AFCO wstrząsy coilover
WNĘTRZE
• manometry Autometer
• Kierownica Sparco
• fotele Kirkey Race
• Deist system przeciwpożarowy
ZEWNĘTRZNY
• Exposed rurowego podwozia
• Stali i Lexan kula korekty
• 5140 niestandardowy tylne skrzydło z włókna węglowego
Koła i opony
• Marsh Racing 17 x 11 (przód) 17 x 15 (tył)
• hoosier
#7. Jensen Interceptor
- silnik 6l generujący moc 300KM (w filmie około 600KM)
- przyspieszenie do setki po tuningu około 4s
- V-max po tuningu około 280km/h
- cena dzisiaj to około 150tyś dolarów (ale już jest nie dostępny)
#8. Dodge Charger Daytona
- silnik 7,2l o mocy fabrycznej 380KM w filmie około 700KM
- przyspieszenie do setki około 3,8s
- V-max około 290km/h
- cena dzisiaj to miliony bo jest niedostępny!!
#9. 1970 Ford Anvil Mustang
- silnik 7l V8 cobra o mocy 360KM w filmie około 600KM
- przyspieszenie do setki po tuningu około 4s
- V-max 280km/h
- cena dzisiaj miliony bo niedostępny
#10. 1970 Ford Escort RS1600 MK1
- silnik 2l o mocy fabrycznej około 250Km w filmie szacowane na około 450KM
- przyspieszenie do setki 4s
- V-max 250km/h
- cena dzisiaj koło 100tys za dobry egzemplarz jeśli się taki znajdzie
#11. Alfa Romeo Giulietta
-silniuk 1,4l silnik TB MultiAir generujący 170 KM i 250 Nm
-V-max około 240km/h
- powstało tylko 6 sztuk tego egzemplarzu
-cena: kiedy samochód był w salonie kosztował 25 675 funtów (teraz pewnie znacznie więcej jeśli jeszcze jest)
#12. 2011 Dodge Charger
- silnik 5,7l V8 354KM
- przyspieszenie do setki 4,9s
- V-max 260km/h
- cena dzisiaj to ponad 100tyś (55x oglądano na YT)
Podstawowa jednostka napędowa to 2.5 litrowa 4 cylindrowa jednostka, która generowała 98KM oraz ok. 200Nm.
Fiero było sprzedawane również jako wersja GT z silnikiem 2.8L V6 140KM 230Nm. Dodatkowo można było dokupić do niego pakiet Formula, który zmieniał trochę wygląd oraz dokładał inny spoiler. Opcja ta zawierała też zawieszenie WS6, lepsze hamulce oraz lepszy układ sterowniczy.
Spalanie takiego GT wynosiło 8.7L/100 w mieście oraz 5.9L/100 w trasie.
Samochód często (wg mnie) wieśniaczony przez jakieś Lambo i Ferrari Body Kity. Sam w sobie jest piękny i nie pogardził bym takowym.
W Ameryce bardzo dużo osób wkłada do niego V8 np. LS1, LS3, tworząc z niego prawdziwego potwora.
1 2 3 > ostatnia ›
« poprzednia 1 2 3 następna »