Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 30 takich materiałów
    Wezwałem policję. Jechałem jako pasażer i jechaliśmy za nim jakieś pół godziny. Przejechał w ten sposób kilkadziesiąt kilometrów. Jak wreszcie pojawiła się policja, to wskazaliśmy im pojazd.
    Ściągnęli go na najbliższym zjeździe i Ku naszemu zdziwieniu, zamiast natychmiast go zatrzymać i sprawdzić, jechali dość daleko, żeby zatrzymać się w "bezpiecznym miejscu".
    Na filmie widać jak, nawet jadąc z policją kierowca Tipo się mota i wykonuje dziwne manewry. Na jednym z rond zatrzymał się, wtedy wyskoczyłem i zabrałem mu klucz ze stacyjki. W aucie na fotelu pasażera siedziała mała dziewczynka - ok 3-4 lata. Policjanci podeszli, zabrali kierowcę i dziecko do radiowozu. Po kilku minutach kierowca z dzieckiem opuścili radiowóz, wsiedli do swojego Tipo i ruszyli za policją. My pojechaliśmy w swoją stronę. Funkcjonariusze nic od nas nie chcieli.
    Podczas tego zatrzymania mieli nawet do mnie pretensje, mówiąc "niech Pan zobaczy, co Pan zrobił", a chodziło o to, że dziewczynka się rozpłakała... Niestety, mieliśmy dzisiaj długą trasę i filmy z rana nadpisały się w rejestratorze.
    15.02.2024 Autostrada A1 - (zjazd na Woźniki)
    16 lutego 2024, 18:54 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jak działa układ chłodzenia silnika i dlaczego jest on tak ważny? – Silnik spalinowy jest sercem każdego samochodu. Jego zadaniem jest przekształcenie energii chemicznej paliwa w energię mechaniczną, potrzebną do poruszania pojazdem. Jednak w trakcie pracy silnika wytwarza się bardzo dużo ciepła, które należy w jakiś sposób odprowadzić, aby silnik nie przegrzał się i nie uległ zniszczeniu. Dlatego tak ważnym elementem jest układ chłodzenia silnika, który odpowiada za odprowadzenie ciepła i utrzymanie odpowiedniej temperatury pracy. W tym artykule opiszemy, jak działa układ chłodzenia silnika i dlaczego jest on tak ważny.
Dlaczego silnik wymaga chłodzenia?
Silnik spalinowy, podobnie jak każdy inny, w trakcie pracy wytwarza bardzo dużo ciepła. Ta energia termiczna powstaje w wyniku spalania paliwa w cylindrach oraz w wyniku tarcia ruchomych elementów, takich jak tłoki, wał korbowy czy zawory. Jeśli silnik nie byłby odpowiednio schładzany, to temperatura pracy bardzo szybko wzrosłaby i silnik uległby zniszczeniu.
Jak działa układ chłodzenia silnika?
Układ chłodzenia silnika składa się z kilku elementów, które razem odpowiadają za utrzymanie odpowiedniej temperatury pracy. Głównymi elementami układu chłodzenia są:
- pompa wodna,
- termostat,
- chłodnica,
- wentylator.
Pompa wodna to element układu, który odpowiada za krążenie cieczy chłodzącej przez silnik. Ciecz chłodząca, czyli płyn chłodniczy, jest pompowana przez rurki do wnętrza silnika, gdzie odprowadza ciepło z cylindrów i innych części. Następnie płyn wraca do chłodnicy, gdzie zostaje schłodzony i ponownie pompowany do silnika.
Termostat - kontroluje temperaturę płynu chłodzącego przepływającego przez silnik. Jeśli temperatura płynu jest za niska, termostat zamyka przepływ płynu przez chłodnicę, co powoduje nagrzanie silnika i zwiększenie jego temperatury. Natomiast gdy temperatura płynu osiągnie odpowiedni poziom, termostat otwiera przepływ płynu przez chłodnicę, co pozwala na schłodzenie silnika.
Chłodnica to element układu, który odpowiada za schładzanie cieczy chłodzącej. Chłodnica składa się z rurek i aluminiowych płyt, przez które przepływa płyn chłodzący. Rury i płyty chłodnicy są zwykle umieszczone z przodu samochodu, aby w czasie jazdy powietrze przepływające przez chłodnicę odprowadzało ciepło z płynu chłodzącego.
Wentylator - odpowiada za chłodzenie cieczy chłodzącej w czasie postoju samochodu. Wentylator włącza się automatycznie, gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie pewien poziom, co pozwala na schłodzenie silnika nawet w czasie postoju.
Dlaczego układ chłodzenia silnika jest tak ważny?
Układ chłodzenia jest niezwykle ważnym elementem każdego silnika spalinowego. Jego zadaniem jest odprowadzanie ciepła wytworzonego w czasie pracy silnika oraz utrzymywanie odpowiedniej temperatury pracy. Jeśli układ chłodzenia nie działa poprawnie, silnik może ulec przegrzaniu, co może doprowadzić do jego uszkodzenia lub całkowitej awarii. Przegrzanie silnika może spowodować uszkodzenie tłoków, wału korbowego, głowicy cylindra czy zaworów. Naprawa takich uszkodzeń może być bardzo kosztowna i czasochłonna.
Jak dbać o układ chłodzenia silnika?
Dbanie o układ chłodzenia silnika jest niezwykle ważne, ponieważ uszkodzenie tego elementu może prowadzić do kosztownych napraw lub nawet do konieczności wymiany całego silnika. Oto kilka zasad, które warto przestrzegać:
 Regularnie sprawdzaj stan płynu chłodzącego oraz jego poziom. Płyn chłodzący powinien być w dobrym stanie, bez zanieczyszczeń.Wymieniaj płyn chłodzący zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Zwykle zaleca się wymianę co 2-3 lata lub co około 50-100 tysięcy kilometrów.Sprawdzaj regularnie stan elementów układu chłodzenia, takich jak:

- węże,
- pompa wodna,
- termostat,
- chłodnica.
Jeśli zauważysz jakieś uszkodzenia, koniecznie je napraw.
4. Unikaj eksploatacji samochodu w trudnych warunkach, takich jak:
- długa jazda po górzystym terenie,
- jazda z ciężkim ładunkiem,
- jazda w upalne dni bez włączonego klimatyzatora.
W takich warunkach układ chłodzenia pracuje znacznie intensywniej, co zwiększa ryzyko jego uszkodzenia.
5. Sprawdzaj regularnie stan wentylatora oraz jego pracę. Wentylator powinien działać poprawnie, aby zapewnić odpowiednie chłodzenie silnika.
Problemy z układem chłodzenia silnika
Mimo dbałości o układ chłodzenia silnika, czasami mogą wystąpić problemy z jego działaniem. Poniżej przedstawiamy najczęstsze problemy i sposoby ich rozwiązania:
 Przegrzewanie silnika - przyczyną przegrzewania silnika może być wiele czynników, m.in. wycieki płynu chłodzącego, uszkodzone węże lub chłodnica, niesprawny termostat lub wentylator. W przypadku przegrzewania silnika należy bezzwłocznie zatrzymać samochód, a następnie sprawdzić stan układu chłodzenia i w razie potrzeby skorzystać z pomocy mechanika.Niski poziom płynu chłodzącego - niski poziom cieczy chłodzącej może prowadzić do przegrzania silnika lub jego uszkodzenia. Jeśli poziom płynu jest niski, koniecznie należy go uzupełnić.Wycieki płynu chłodzącego - mogą być spowodowane uszkodzeniem węży, chłodnicy lub uszczelek. W przypadku wycieków koniecznie należy natychmiast zatrzymać samochód i sprawdzić stan układu chłodzenia.Uszkodzenie termostatu - niesprawny termostat może prowadzić do nadmiernego zużycia paliwa, spadku mocy silnika lub przegrzania silnika. W przypadku podejrzenia uszkodzenia termostatu należy go niezwłocznie wymienić.Niesprawny wentylator - może prowadzić do przegrzania silnika lub jego uszkodzenia. W przypadku podejrzenia uszkodzenia wentylatora należy go niezwłocznie naprawić lub wymienić.

O czym należy pamiętać?
Podsumowując, układ chłodzenia silnika jest niezwykle istotnym elementem każdego pojazdu, który pozwala na utrzymanie odpowiedniej temperatury silnika i zapobiega jego przegrzaniu. Regularna kontrola stanu układu chłodzenia oraz szybka reakcja na wszelkie nieprawidłowości to klucz do zapewnienia bezpieczeństwa na drodze i uniknięcia kosztownych napraw. W razie wątpliwości, warto skorzystać z usług doświadczonego mechanika.
Dodatkowo należy pamiętać o konieczności regularnej wymiany płynu chłodniczego oraz innych elementów układu chłodzenia, takich jak termostat czy pompa wody, zgodnie z zaleceniami producenta. Dzięki temu możemy być pewni, że układ chłodzenia będzie działał sprawnie i skutecznie, co przyczyni się do dłuższej żywotności silnika oraz oszczędności na naprawach.
Partnerem artykułu jest awparts.pl

    Silnik spalinowy jest sercem każdego samochodu. Jego zadaniem jest przekształcenie energii chemicznej paliwa w energię mechaniczną, potrzebną do poruszania pojazdem. Jednak w trakcie pracy silnika wytwarza się bardzo dużo ciepła, które należy w jakiś sposób odprowadzić, aby silnik nie przegrzał się i nie uległ zniszczeniu. Dlatego tak ważnym elementem jest układ chłodzenia silnika, który odpowiada za odprowadzenie ciepła i utrzymanie odpowiedniej temperatury pracy. W tym artykule opiszemy, jak działa układ chłodzenia silnika i dlaczego jest on tak ważny.

    Dlaczego silnik wymaga chłodzenia?

    Silnik spalinowy, podobnie jak każdy inny, w trakcie pracy wytwarza bardzo dużo ciepła. Ta energia termiczna powstaje w wyniku spalania paliwa w cylindrach oraz w wyniku tarcia ruchomych elementów, takich jak tłoki, wał korbowy czy zawory. Jeśli silnik nie byłby odpowiednio schładzany, to temperatura pracy bardzo szybko wzrosłaby i silnik uległby zniszczeniu.

    Jak działa układ chłodzenia silnika?

    Układ chłodzenia silnika składa się z kilku elementów, które razem odpowiadają za utrzymanie odpowiedniej temperatury pracy. Głównymi elementami układu chłodzenia są:

    - pompa wodna,

    - termostat,

    - chłodnica,

    - wentylator.

    Pompa wodna to element układu, który odpowiada za krążenie cieczy chłodzącej przez silnik. Ciecz chłodząca, czyli płyn chłodniczy, jest pompowana przez rurki do wnętrza silnika, gdzie odprowadza ciepło z cylindrów i innych części. Następnie płyn wraca do chłodnicy, gdzie zostaje schłodzony i ponownie pompowany do silnika.

    Termostat - kontroluje temperaturę płynu chłodzącego przepływającego przez silnik. Jeśli temperatura płynu jest za niska, termostat zamyka przepływ płynu przez chłodnicę, co powoduje nagrzanie silnika i zwiększenie jego temperatury. Natomiast gdy temperatura płynu osiągnie odpowiedni poziom, termostat otwiera przepływ płynu przez chłodnicę, co pozwala na schłodzenie silnika.

    Chłodnica to element układu, który odpowiada za schładzanie cieczy chłodzącej. Chłodnica składa się z rurek i aluminiowych płyt, przez które przepływa płyn chłodzący. Rury i płyty chłodnicy są zwykle umieszczone z przodu samochodu, aby w czasie jazdy powietrze przepływające przez chłodnicę odprowadzało ciepło z płynu chłodzącego.

    Wentylator - odpowiada za chłodzenie cieczy chłodzącej w czasie postoju samochodu. Wentylator włącza się automatycznie, gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie pewien poziom, co pozwala na schłodzenie silnika nawet w czasie postoju.

    Dlaczego układ chłodzenia silnika jest tak ważny?

    Układ chłodzenia jest niezwykle ważnym elementem każdego silnika spalinowego. Jego zadaniem jest odprowadzanie ciepła wytworzonego w czasie pracy silnika oraz utrzymywanie odpowiedniej temperatury pracy. Jeśli układ chłodzenia nie działa poprawnie, silnik może ulec przegrzaniu, co może doprowadzić do jego uszkodzenia lub całkowitej awarii. Przegrzanie silnika może spowodować uszkodzenie tłoków, wału korbowego, głowicy cylindra czy zaworów. Naprawa takich uszkodzeń może być bardzo kosztowna i czasochłonna.

    Jak dbać o układ chłodzenia silnika?

    Dbanie o układ chłodzenia silnika jest niezwykle ważne, ponieważ uszkodzenie tego elementu może prowadzić do kosztownych napraw lub nawet do konieczności wymiany całego silnika. Oto kilka zasad, które warto przestrzegać:

    Regularnie sprawdzaj stan płynu chłodzącego oraz jego poziom. Płyn chłodzący powinien być w dobrym stanie, bez zanieczyszczeń.Wymieniaj płyn chłodzący zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Zwykle zaleca się wymianę co 2-3 lata lub co około 50-100 tysięcy kilometrów.Sprawdzaj regularnie stan elementów układu chłodzenia, takich jak:

    - węże,

    - pompa wodna,

    - termostat,

    - chłodnica.

    Jeśli zauważysz jakieś uszkodzenia, koniecznie je napraw.

    4. Unikaj eksploatacji samochodu w trudnych warunkach, takich jak:

    - długa jazda po górzystym terenie,

    - jazda z ciężkim ładunkiem,

    - jazda w upalne dni bez włączonego klimatyzatora.

    W takich warunkach układ chłodzenia pracuje znacznie intensywniej, co zwiększa ryzyko jego uszkodzenia.

    5. Sprawdzaj regularnie stan wentylatora oraz jego pracę. Wentylator powinien działać poprawnie, aby zapewnić odpowiednie chłodzenie silnika.

    Problemy z układem chłodzenia silnika

    Mimo dbałości o układ chłodzenia silnika, czasami mogą wystąpić problemy z jego działaniem. Poniżej przedstawiamy najczęstsze problemy i sposoby ich rozwiązania:

    Przegrzewanie silnika - przyczyną przegrzewania silnika może być wiele czynników, m.in. wycieki płynu chłodzącego, uszkodzone węże lub chłodnica, niesprawny termostat lub wentylator. W przypadku przegrzewania silnika należy bezzwłocznie zatrzymać samochód, a następnie sprawdzić stan układu chłodzenia i w razie potrzeby skorzystać z pomocy mechanika.Niski poziom płynu chłodzącego - niski poziom cieczy chłodzącej może prowadzić do przegrzania silnika lub jego uszkodzenia. Jeśli poziom płynu jest niski, koniecznie należy go uzupełnić.Wycieki płynu chłodzącego - mogą być spowodowane uszkodzeniem węży, chłodnicy lub uszczelek. W przypadku wycieków koniecznie należy natychmiast zatrzymać samochód i sprawdzić stan układu chłodzenia.Uszkodzenie termostatu - niesprawny termostat może prowadzić do nadmiernego zużycia paliwa, spadku mocy silnika lub przegrzania silnika. W przypadku podejrzenia uszkodzenia termostatu należy go niezwłocznie wymienić.Niesprawny wentylator - może prowadzić do przegrzania silnika lub jego uszkodzenia. W przypadku podejrzenia uszkodzenia wentylatora należy go niezwłocznie naprawić lub wymienić.

    O czym należy pamiętać?

    Podsumowując, układ chłodzenia silnika jest niezwykle istotnym elementem każdego pojazdu, który pozwala na utrzymanie odpowiedniej temperatury silnika i zapobiega jego przegrzaniu. Regularna kontrola stanu układu chłodzenia oraz szybka reakcja na wszelkie nieprawidłowości to klucz do zapewnienia bezpieczeństwa na drodze i uniknięcia kosztownych napraw. W razie wątpliwości, warto skorzystać z usług doświadczonego mechanika.

    Dodatkowo należy pamiętać o konieczności regularnej wymiany płynu chłodniczego oraz innych elementów układu chłodzenia, takich jak termostat czy pompa wody, zgodnie z zaleceniami producenta. Dzięki temu możemy być pewni, że układ chłodzenia będzie działał sprawnie i skutecznie, co przyczyni się do dłuższej żywotności silnika oraz oszczędności na naprawach.

    Partnerem artykułu jest awparts.pl

    29 marca 2023, 12:39 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Film o tym jak zastąpić klucz dynamometryczny w bardzo prosty sposób do prostych czynności jak np. wymiana kół w aucie gdzie pomyłka nie wpływa znacząco na żywotność elementu. Zapraszam do subskrypcji.
    27 listopada 2021, 10:00 przez mikro89 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    lifehack

    Jak wymienić zamek w drzwiach – Pochłaniające nas czynności dnia codziennego pozwalają nam zapomnieć o kwestii bezpieczeństwa. Jedną z takich rzeczy są zamki na klucz znajdujące się w naszych drzwiach od mieszkania. Aby chronić siebie oraz drogocenne przedmioty, warto mieć na uwadze wymianę takiego mechanizmu na nowszy, który będzie znacznie skuteczniejszy w swoich działaniach.
Jak wymienić zamek
W kwestii wymiany zamka w drzwiach nie jesteśmy zmuszeni wzywać specjalisty, jeżeli posiadamy podstawowe narzędzia, możemy bez większego problemu poradzić sobie samodzielnie. Aby wymiana zamka przebiegała pomyślnie warto wcześniej zaopatrzyć się w śrubokręt, za pomocą którego wykonany większość pracy. Pierwszym etapem będzie odkręcenie szyldu wraz z klamką. W ten sposób dostaniemy się do wnętrza drzwi a docelowy zamek będzie w naszym zasięgu. Kolejnym etapem będzie odkręcenie następnych śrubek mocujących zamek, warto posłużyć się śrubokrętem aby podważyć zamek, który może stawiać opór. Następnym krokiem będzie dokładne wymiarowanie zamka na podstawie jego parametrów będziemy mogli zakupić nowy pasujący zamek. Jest to bardzo ważny moment, ponieważ źle dobrany zamek względem wielkości nie będzie pasował, co więcej nie narazimy się na ewentualne niedogodności. Po zakupie nowego elementu pozostaje nam zamiana oraz wykonanie tych samych czynności tylko w odwrotnej kolejności.Po wymianie nowego zamka, a przed dokręceniem szyldu z klamką, można sprawdzić czy mechanizm działa poprawnie, w przypadku błędnego działania unikniemy tym samym niepotrzebnej pracy i straty czasu.
Fachowa wymiana zamka
Zdarza się również, że zamek wymaga od nas natychmiastowej reakcji związanej z jego wymianą. Nie zawsze jednak możemy mieć odpowiednio dużo czasu, aby się tym zająć. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalnych ślusarzy z https://www.pogotowie-zamkowe-poznan.pl/, którzy posiadają odpowiednie doświadczenie oraz sprzęt pozwalający na prawidłową wymianę zamka w naszych drzwiach. Warto wiedzieć że usługi proponowane przez specjalistów dostępne są siedem dni w tygodniu, przez całą dobę, a więc w dowolnym momencie możemy dzwonić po pomoc. Jest to o wiele szybsze i przede wszystkim pewniejsze rozwiązanie naszego problemu. Warto wiedzieć, że cena za tego typu usługi jest przystępna, choć głównie uwarunkowana jest rodzajem zamka oraz drzwi. Specjaliści zalecają wymianę zamka przynajmniej raz na kilka lat ze względu na bezpieczeństwo.

    Pochłaniające nas czynności dnia codziennego pozwalają nam zapomnieć o kwestii bezpieczeństwa. Jedną z takich rzeczy są zamki na klucz znajdujące się w naszych drzwiach od mieszkania. Aby chronić siebie oraz drogocenne przedmioty, warto mieć na uwadze wymianę takiego mechanizmu na nowszy, który będzie znacznie skuteczniejszy w swoich działaniach.

    Jak wymienić zamek

    W kwestii wymiany zamka w drzwiach nie jesteśmy zmuszeni wzywać specjalisty, jeżeli posiadamy podstawowe narzędzia, możemy bez większego problemu poradzić sobie samodzielnie. Aby wymiana zamka przebiegała pomyślnie warto wcześniej zaopatrzyć się w śrubokręt, za pomocą którego wykonany większość pracy. Pierwszym etapem będzie odkręcenie szyldu wraz z klamką. W ten sposób dostaniemy się do wnętrza drzwi a docelowy zamek będzie w naszym zasięgu. Kolejnym etapem będzie odkręcenie następnych śrubek mocujących zamek, warto posłużyć się śrubokrętem aby podważyć zamek, który może stawiać opór. Następnym krokiem będzie dokładne wymiarowanie zamka na podstawie jego parametrów będziemy mogli zakupić nowy pasujący zamek. Jest to bardzo ważny moment, ponieważ źle dobrany zamek względem wielkości nie będzie pasował, co więcej nie narazimy się na ewentualne niedogodności. Po zakupie nowego elementu pozostaje nam zamiana oraz wykonanie tych samych czynności tylko w odwrotnej kolejności.Po wymianie nowego zamka, a przed dokręceniem szyldu z klamką, można sprawdzić czy mechanizm działa poprawnie, w przypadku błędnego działania unikniemy tym samym niepotrzebnej pracy i straty czasu.

    Fachowa wymiana zamka

    Zdarza się również, że zamek wymaga od nas natychmiastowej reakcji związanej z jego wymianą. Nie zawsze jednak możemy mieć odpowiednio dużo czasu, aby się tym zająć. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalnych ślusarzy z https://www.pogotowie-zamkowe-poznan.pl/, którzy posiadają odpowiednie doświadczenie oraz sprzęt pozwalający na prawidłową wymianę zamka w naszych drzwiach. Warto wiedzieć że usługi proponowane przez specjalistów dostępne są siedem dni w tygodniu, przez całą dobę, a więc w dowolnym momencie możemy dzwonić po pomoc. Jest to o wiele szybsze i przede wszystkim pewniejsze rozwiązanie naszego problemu. Warto wiedzieć, że cena za tego typu usługi jest przystępna, choć głównie uwarunkowana jest rodzajem zamka oraz drzwi. Specjaliści zalecają wymianę zamka przynajmniej raz na kilka lat ze względu na bezpieczeństwo.

    26 listopada 2021, 10:15 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Siedem pojazdów - trzy samochody osobowe, dwie ciężarówki, dostawczak i autobus - zderzyły się na drodze A6 w Szczecinie, w kierunku Kołbaskowa
    -Bardzo dziękuję za obejrzenie filmu i odwiedzenie mojego profilu. Nie zapomnij za subskrybować mojego kanału oraz koniecznie zostaw łapkę w górę i komentarz-
    Subskrybuj i bądź na bieżąco
    9 lutego 2021, 15:52 przez AutemSzanujeZasady (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    AutemSzanujeZasady

    Wymiana oleju 2.0 tdi

    Będzie do tego potrzebny zestaw kluczy typu Torx, klucz 32mm do odkręcenia filtra oleju oraz 19-tka do odkręcenia korka spustowego oraz płaskie naczynie o pojemności min. 5 l.

    Przed wymianą oleju silnik powinien być delikatnie rozgrzany. Dzięki temu wraz ze starym olejem łatwiej spłyną z niego znajdujące się wewnątrz zanieczyszczenia.

    Co kilka zmian oleju należy wymienić korek w misie na nowy. Jest on w komplecie z miedzianą bądź stalową podkładką, która się zużywa. Korek kosztuje kilka złotych w ASO.

    Przed zakręceniem filtra należyj gwinty i uszczelki gumowe posmarować olejem.Wciskamy filtr aż wskoczy w zatrzask.
    2 stycznia 2021, 11:34 przez CheckEngine (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Film przedstawia jak radzi sobie klucz udarowy elektryczny sieciowy marki Powermat 2000 W 720 NM
    27 marca 2020, 23:50 przez motokiller10 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    R32 – Calsonic R32 który brał udział w wyścigach japońskiej grupy A (1985-1993) w latach 1990-1993. Całkiem spory klucz dynamometryczny. Koła były przykręcane jedną nakrętką ze szplintem, czyli zawleczką.
    Calsonic R32 który brał udział w wyścigach japońskiej grupy A (1985-1993) w latach 1990-1993. Całkiem spory klucz dynamometryczny. Koła były przykręcane jedną nakrętką ze szplintem, czyli zawleczką.
    Niespodzianka – Wczoraj pojechałem wyważyć koła do zakładu kapciarskiego, zaufanego. Koła wyważyli, przy dokręcaniu kluczem pneumatycznym prosiłem "Majstra" aby z umiarem dokręcił szpilki, niby tylko 3 razy "strzelił" klucz. Dzisiaj z czystej ciekawości chciałem sprawdzić z jaką siłą dokręcili mi koła, zacząłem od standardowego klucza, ani drgnie, rura 1m, nic, 1,5m nic, 2m dopiero poszło ( z poziomu na zdjęciu szpilka puściła dopiero tuż przy ziemi), przez godzinę odkręciłem 5 śrub. Zdenerwowany wybrałem się z wizytą do tego zakładu w celu złożenia reklamacji, Pan twierdził że to nie możliwe, chwycił swój klucz pneumatyczny i zabrał się do odkręcania, 3 koła w 40 min, w tym jedna szpilka puściła dopiero po 10 min "zaklinania" i kręceniu kluczem. Na szczęście gwinty na piastach i szpilkach są w porządku. Mina jego była bezcenna. Dokręciłem koła własnym kluczem dynamometrycznym i odjechałem, zawsze już będę sam dokręcał koła.
    Wczoraj pojechałem wyważyć koła do zakładu kapciarskiego, zaufanego. Koła wyważyli, przy dokręcaniu kluczem pneumatycznym prosiłem "Majstra" aby z umiarem dokręcił szpilki, niby tylko 3 razy "strzelił" klucz. Dzisiaj z czystej ciekawości chciałem sprawdzić z jaką siłą dokręcili mi koła, zacząłem od standardowego klucza, ani drgnie, rura 1m, nic, 1,5m nic, 2m dopiero poszło ( z poziomu na zdjęciu szpilka puściła dopiero tuż przy ziemi), przez godzinę odkręciłem 5 śrub. Zdenerwowany wybrałem się z wizytą do tego zakładu w celu złożenia reklamacji, Pan twierdził że to nie możliwe, chwycił swój klucz pneumatyczny i zabrał się do odkręcania, 3 koła w 40 min, w tym jedna szpilka puściła dopiero po 10 min "zaklinania" i kręceniu kluczem. Na szczęście gwinty na piastach i szpilkach są w porządku. Mina jego była bezcenna. Dokręciłem koła własnym kluczem dynamometrycznym i odjechałem, zawsze już będę sam dokręcał koła.
    14 maja 2015, 22:53 przez Viggen (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    Prywatne zdjęcie