Szczelność cylindra to podstawowa kwestia związana z poprawną pracą silnika spalinowego. Nawet minimalne nieszczelności, przy ciśnieniu obecnym podczas spalania mieszanki nie pozwoliłyby w pełni wypracować potencjał płynący z tego procesu. W przypadku zaworów, kwestia szczelności to niestety czasochłonny proces ich docierania, wymagający kilkukrotnego powtarzania tej samej czynności z kolejną pastą do docierania. A gdyby tak można było ten proces ograniczyć do jednokrotnego docierania zaworów? Tak, szybkie docieranie zaworów jest możliwe, a tu pokażemy, jak i czym.
Silnik D16y8 z Acury EL, który wylądował w moim Civicu.
Nowe pierścienie, panewki, uszczelniacze, rozrząd, gruntowne czyszczenie, planowanie głowicy, docieranie zaworów.
Parch jest już pomalowany, głowice się robią, planowanie, docieranie gniazd itd. Pozostało jeszcze wszystko poskładać do kupy, później kosmetyka i lecimy na jesienną sesję!