Projekt powstał pod przewodnictwem szefa designu marki Vauxhall w latach 60. (Davida Jonesa) oraz Wayne'a Cherry'ego.
Przód pojazdu przywodzi na myśl Corvettę C3, jednak nie zapominajmy, że wersja C3 zadebiutowała w 1968 roku, a prezentowany koncept ujrzał światło dzienne 2 lata wcześniej. Krótki i bardzo futurystyczny tył pojazdu nadaje prezentowanemu modelowi specyficznego charakteru.
Stylistyczne wyróżniki pojazdu to także wysuwane światła, masywne nadkola, oraz duże, otwierane do góry drzwi, które podnosiły się wraz z połową dzielonej przedniej szyby. W prototypie zamontowano silnik 1.6 o mocy 71 KM.
Powstały jedynie 3 prototypy Vauxhalla XRV, które do dziś pokazywane są na różnych wystawach.
Auto było modelem wystawowym, z tego względu wnętrze nie zostało odpowiednio dopracowane.
To samo dotyczy dość słabego silnika.
Komentarze