Nissan 300ZX, to druga generacja tego modelu, produkowana w latach 1989 - 1996. Jego następcą był Nissan 350Z.
Model ten wyróżniał się zaokrągloną linią nadwozia i dość charakterystycznymi przednimi światłami. Co kilka lat, auto przechodziło zmiany wizualne, zarówno na zewnątrz jak i w środku. Niemal wszystkie egzemplarze posiadały skórzaną tapicerkę, oraz automatyczną klimatyzację. W wersji produkowanej na rynek USA, od 1991 roku w standardzie była poduszka powietrzna kierowcy i od 1993 opcjonalnie pasażera. Na rynku Europejskim, zrezygnowano w większości modeli zrezygnowano z poduszki powietrznej kierowcy, a ta stała się standardem dopiero po 1994 roku, razem z poduszką pasażera. W standardzie montowana była klimatyzacja, ABS oraz elektryczna regulacja lusterek oraz elektryczne sterowanie opuszczaniem szyb.
Jednak nie o wygodę i wyposażenie chodziło w tym modelu, wygląd mówił sam za siebie, miało to być auto sportowe. Na szczególną uwagę zasługują tutaj wersje silnikowe, a było ich zaledwie dwie.
Podstawową jednostką była widlasta szósta, o pojemności 3 litrów i mocy 225KM. W silniku zastosowano system zmiennych faz rozrządu. No to teraz trochę dokładniejszych liczb.
300ZX coupe VG30DE 6-cylindrowy, 2960 cm³, DOHC, 24v
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna 169 kW / 230 KM 6400 obr/min
273 Nm 4800 obr/min
0-100km/h 7,0 sek
Vmax 235 km/h
Była to wersja wolnossąca, na szczególną uwagę zasługuje ta druga opcja.
300ZX Twin Turbo coupe VG30DETT 6-cylindrowy, 2949 cm³, DOHC, 24v
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna
208 kW / 280 KM 6000 obr/min
375 Nm 3600 obr/min
0-100km/h 5,9 sek
Vmax 250 km/h - prędkość ograniczona elektrycznie.
Załóżcie słuchawki i posłuchajcie jak ta bestia brzmi, w połączeniu z dwoma turbinami.
https://www.youtube.com/watch?v=4Fx…
Komentarze