Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Škoda Spartak – pierwszy wielkoseryjny samochód naszych południowych s

    Škoda Spartak – pierwszy wielkoseryjny samochód naszych południowych s – Poprzednik Octavii nie miał łatwego startu. Auto początkowo nie miało amortyzatorów tylnych, brakowało ogrzewania, a kierowca miał do dyspozycji tylko jedną wycieraczkę. Cena 24 750 koron również nie należała do najniższych, bo średnie zarobki wynosiły ok. 1000 koron.

W 1957 roku zaprezentowano silniejszą odmianę z nadwoziem podstawowym – Škodę 445, sezon później – piękną, pozbawioną stałego dachu, 450-tkę. Od 1959 roku zbudowaną w ten sposób rodzinę pojazdów zastąpiono zmodernizowanymi modelami Octavia i Felicia. Jako ostatnia do gamy dołączyła Octavia Combi, produkowana od 1961 aż do 1971 roku. Historia pozostałych odmian zakończyła się w połowie 1964 roku, przed równym półwieczem, wraz z uruchomieniem montażu modelu MB.
    Poprzednik Octavii nie miał łatwego startu. Auto początkowo nie miało amortyzatorów tylnych, brakowało ogrzewania, a kierowca miał do dyspozycji tylko jedną wycieraczkę. Cena 24 750 koron również nie należała do najniższych, bo średnie zarobki wynosiły ok. 1000 koron.

    W 1957 roku zaprezentowano silniejszą odmianę z nadwoziem podstawowym – Škodę 445, sezon później – piękną, pozbawioną stałego dachu, 450-tkę. Od 1959 roku zbudowaną w ten sposób rodzinę pojazdów zastąpiono zmodernizowanymi modelami Octavia i Felicia. Jako ostatnia do gamy dołączyła Octavia Combi, produkowana od 1961 aż do 1971 roku. Historia pozostałych odmian zakończyła się w połowie 1964 roku, przed równym półwieczem, wraz z uruchomieniem montażu modelu MB.
    Zobacz następny

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…