Reklama
180SX - Model wypuszczony w Japonii w 1989r. Miał być bratnim modelem Silvia S13 wyposażany w 3 silniki CA18DET (1.8L 170km turbo), SR20DE (2.0L 138km N/A) i SR20DET (2.0L 200km turbo). Zarówno CA18DET jak i SR20DET posiadały tą samą turbosprężarkę Garrett GT25. Występował także model Sileighty był to 180SX z przodem od Silvia S13.
200SX – Model produkowany, jako 180SX sprzedawany w Europie pod nazwą 200SX był wyposażany tylko i wyłącznie w jeden Silnik CA18DET moc niezmieniona w porównaniu do japońskiej wersji (170km). Cały osprzęt silnika też był taki sam jak w wersji Japońskiej.
240SX – Model produkowany, jako 180SX sprzedawany w Stanach Zjednoczonych pod nazwą 240SX wyposażany był (i tu największa odmienność spośród wersji Japońskiej i Europejskiej) KA24E (2.4L 140km N/A) tylko przez 2 lata 1989 i 1990. Później był montowany KA24DE (2.4L 155km N/A). Jak to już bywa w USA pojemność musiała być większa ze względu na ich uwielbienie do paliwożernych samochodów.
Myślę, że wyjaśniłem podstawowe różnice, jeśli czegoś zapomniałem napiszcie w komentarzach. Nie będę opisywał o szczegółach każdego z silników, układu napędowego, zawieszenia, przyspieszenia czy przekładania silnika ze Skyline bo nie o to mi chodziło (nie opisuje w artykule następnej generacji S14 choć różnice są podobne jak w przypadku tej gen.)
Reklama
Komentarze