Szukaj
Kierowcy coraz częściej i coraz chętniej korzystają z usług car detailingowych. Przełomem na krajowym rynku były ręczne myjnie samochodowe, które oferowały bardzo drobiazgowe mycie samochodów. Z czasem usługi czyszczenia były rozwijane o działania związane z regeneracją i ochroną poszczególnych elementów, co doprowadziło do powstania wysoko wyspecjalizowanych punktów usługowych.
Obecnie auto detailing jest jednym ze sposobów na zachowanie pierwotnej estetyki pojazdu i jego wartości rynkowej w długiej perspektywie czasu. Dlaczego?
Auto detailing to nie tylko mycie
Przez długi czas auto detailing był kojarzony przede wszystkim z usługami związanymi z myciem i czyszczeniem karoserii i wnętrza pojazdu. I faktycznie, skrupulatne czyszczenie wszystkich elementów to podstawa prawidłowo wykonanej usługi, ale nie jej wyłączny cel. W car detailingu chodzi również o to, aby usunąć drobne defekty obniżające estetykę pojazdu i zabezpieczyć powierzchnie przed powstawaniem nowych.
Zamawiając usługę car detailingową możemy liczyć na to, że drobne przebarwienia lakieru, niewielkie zarysowania i mankamenty zostaną usunięte, a sam lakier zabezpieczony przed czynnikami atmosferycznymi i mechanicznymi. Lakier możemy zabezpieczyć korzystając z właściwości dedykowanych powłok ochronnych lub, bardziej wydajnych w tym zakresie, folii ochronnych. Co ważne, ochronie możemy poddać nie tylko karoserię, ale również poszczególne jej elementy np. reflektory.
Co obejmuje usługa auto detailingu?
W ujęciu ogólnym usługa car detailingu obejmuje:
- wieloetapowe czyszczenie,
- działania renowacyjne,
- działania ochronne.
W ujęciu praktycznym usługi car detailingowe są bardzo elastyczne i można je z łatwością dostosować do bieżącego stanu pojazdu, jak i oczekiwań klienta. Nawet wiekowy samochód może wyglądać pięknie i przyciągać uwagę. Wymaga to oczywiście określonych nakładów pracy, zastosowania specjalistycznych preparatów i narzędzi. Za wszystkimi tymi działaniami idą koszty, które w przypadku bardzo zaniedbanych pojazdów mogą być wysokie.
Auto detailing jako sposób na podniesienie wartości rynkowej pojazdu
Podczas sprzedaży samochodu używanego ważny jest aspekt techniczny i wizualny, bardzo często ten drugi przeważa i decyduje o tym, że potencjalny klient w ogóle zainteresuje się naszą ofertą. Auto detailing przywraca blask używanym pojazdom i tym samym zwiększa ich atrakcyjność na rynku. To stosunkowo szybki i niedrogi sposób na podniesienie ceny pojazdu i szybką finalizację transakcji.
Toyota Land Cruiser J40 została po raz pierwszy zaprezentowana w 1960 roku. W rzeczywistości pojazd był zmodernizowaną wersją J20. Zaoferowane zostały trzy podwozia o różnych rozstawach osi, krótkie: J40, J41 i J42, średnie: J43, J44 i J46 oraz długie: J45 i J47. Na bazie krótkiego i średniego nadwozia zbudowane zostały wersje z miękkim i twardym dachem, a na długim pickup i kombi. W 1967 roku wersję kombi zastąpił model J55 dzięki czemu produkcję pojazdu rozdzielono na dwa odrębne modele.
Seria J40 oferowana była na świecie do 1984 roku, gdy pojawiła się seria J70. Auto produkowane było do 2001 roku w Brazylii jako Toyota Bandeirante.
Produkcję wersji Bandeirante przeznaczonej na rynek brazylijski rozpoczęto w 1959 roku. W 1973 roku w pojazdach zastosowane zostały wysokoprężne jednostki napędowe konstrukcji Mercedes-Benz. Od 1983 roku montowano w pojeździe prostokątne reflektory, a dwa lata później zmieniona została deska rozdzielcza. W 1994 roku wysokoprężne jednostki Mercedesa zastąpione zostały jednostkami skonstruowanymi przez należącą do Toyoty firmę Daihatsu. Produkcję pojazdu zaprzestano w 2001 roku.