Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 199 takich materiałów
    Jazda na suwak - dlaczego powinna być obowiązkowa? – No właśnie. Najpierw podstawy. Co to takiego? To zasada zamka błyskawicznego. Jeden z lewej, jeden z prawej, jeden z lewej, jeden z prawej. Jest to najlepsza wymyślona do tej pory metoda utrzymania płynności ruchu. Działa na całym Zachodzie, nie działa w Polsce. Dlaczego? Bo tu znajdują się myślący inaczej. Ale o wszystkim po kolei.

Dwa pasy ruchu w jednym kierunku. Świetna sprawa. Ruch jest płynny i bezpieczny. Załóżmy, że to droga w mieście. Dopóki pasy są dwa, jakoś to idzie. Cały dramat zaczyna się, jak jeden pas się kończy, a droga łączy się z inną wielopasmową drogą. 

W świecie idealnym kierowcy jadą do końca pasa (wykorzystują oba pasy do samego końca) i tuż przed zwężeniem zmieniają pas na właściwy (ten, który się nie kończy). I robią to bardzo sprytnie. Jedzie jeden samochód z pasa, który się kończy i jeden z pasa, który ciągnie się dalej. Samochody wolniej, ale jadą cały czas. I teraz pas, na którym zjechały się pojazdy wpada do kolejnej drogi wielopasmowej. Tam w zależności od natężenia ruchu albo stosuje się podobną zasadę (czyli jeden z pasa drogi głównej, jeden z pasa dojazdowego), albo jak jest mniejszy ruch kierowcy z drogi głównej zmieniają pas na środkowy lub lewy, by umożliwić włączenie się do ruchu kierowcom z drogi dojazdowej. Ważne jest także, że pas rozbiegowy zawsze jest wykorzystywany do samego końca. I dopiero tam po uprzednim rozpędzeniu się powinno nastąpić włączenie do ruchu. Albo poprzez płynny wjazd, albo poprzez zasadę zamka błyskawicznego. W ten sposób wykorzystuje się całą możliwą szerokość drogi i wydatnie zmniejsza się długości korków i zwiększa płynność ruchu. To działa wszędzie... Natomiast w Polsce...

W Polsce to nie działa. Wąsaci Janusze i szeryfowie dróg mają swój własny punkt widzenia świata i nie będzie im żaden tłumok z zachodu mówił, jak mają jeździć. Oni wiedzą lepiej. Pierwszy poważny zgrzyt następuje przed zwężeniem. I to nie przed samym zwężeniem, tylko parę kilometrów wstecz. Kończy się lewy pas. Szeryf jedzie okrakiem pomiędzy dwoma pasami i spycha wszystkich na prawy pas. Bo ci co na lewym jadą do końca to cwaniaki, a ci co na prawym, to uczciwie czekający. Do głowy szeryfowi nie przyjdzie, że o wiele lepiej jest, jak kierowcy się zaczną zjeżdżać przed zwężeniem. Szeryf tego nie ogarnia. On tylko zatrzymuje cwaniaków. Stój karnie i czekaj na swoją kolej. I teraz jest tak. Na dwóch pasach mamy korek długości 3 kilometrów. Ale na jednym pasie będzie to już 6 kilometrów. Taki tasiemiec blokuje kolejne skrzyżowania i ruch praktycznie zamiera. Przez głupie widzimisię Janusza - nieudacznika lub szeryfa z własną wizją świata. Załóżmy, że dotelepiesz sie do zwężenia stojąc karnie w 6 kilometrowym (zamiast 3 kilometrowym) korku. Czy to koniec? A gdzieżby tam. Pas rozbiegowy to także szaleństwo. Jedni jadą jak powinni do końca, inni wskakują w połowie, a jeszcze inni na linii ciągłej i polu wyłączonym, bo akurat na pasie prawym się luka zrobiła. Kołowrotek i samowolka. No i kierowcy z drogi głównej (także Janusze i szeryfi) widzą świat jasno. Jadę na prawym, zderzak w zderzak i tak, aby tylko ten z wjazdówki nie wskoczył przede mną. Bo łolaboga, będę jeden samochód dalej i świat się skończy.  Więc jedzie za poprzednikiem i nie wpuszcza. Tamten niech czeka karnie. Bo tak mówią przepisy. Koniec. A nawet jak nie ma korka na mojej drodze i ktoś się włącza z rozbiegówki, to... jadę swoim pasem, a tamten niech się martwi jak się włączyć do ruchu. Bo on powinien o tym wiedzieć. My Grażyna jedziemy swoje i swoim. 

Właśnie tak to wygląda w Polsce. Za grosz empatii, zrozumienia i kultury. Ja z niecierpliwością czekam na czasy, kiedy zasada zamka błyskawicznego będzie obowiązkowa. I kiedy szeryfom sztucznie robiącym korki będzie obligatoryjnie nakładany mandat. Najlepiej taki z 1000 złotych i 15 punktów karnych. Wtedy szeryfowanie skończy się raz na zawsze... 

I oby to się stało jak najszybciej.

Jeśli chcesz się wypowiedzieć na jakiś temat związany z motoryzacją, chcesz pokazać nowości samochodowe, chcesz się pochwalić swoim autem - opisuj. Rób galerie. Ja takie rzeczy jak gorące wiadomości opublikuję i to od razu na pierwszej stronie serwisu.
    No właśnie. Najpierw podstawy. Co to takiego? To zasada zamka błyskawicznego. Jeden z lewej, jeden z prawej, jeden z lewej, jeden z prawej. Jest to najlepsza wymyślona do tej pory metoda utrzymania płynności ruchu. Działa na całym Zachodzie, nie działa w Polsce. Dlaczego? Bo tu znajdują się myślący inaczej. Ale o wszystkim po kolei.

    Dwa pasy ruchu w jednym kierunku. Świetna sprawa. Ruch jest płynny i bezpieczny. Załóżmy, że to droga w mieście. Dopóki pasy są dwa, jakoś to idzie. Cały dramat zaczyna się, jak jeden pas się kończy, a droga łączy się z inną wielopasmową drogą.

    W świecie idealnym kierowcy jadą do końca pasa (wykorzystują oba pasy do samego końca) i tuż przed zwężeniem zmieniają pas na właściwy (ten, który się nie kończy). I robią to bardzo sprytnie. Jedzie jeden samochód z pasa, który się kończy i jeden z pasa, który ciągnie się dalej. Samochody wolniej, ale jadą cały czas. I teraz pas, na którym zjechały się pojazdy wpada do kolejnej drogi wielopasmowej. Tam w zależności od natężenia ruchu albo stosuje się podobną zasadę (czyli jeden z pasa drogi głównej, jeden z pasa dojazdowego), albo jak jest mniejszy ruch kierowcy z drogi głównej zmieniają pas na środkowy lub lewy, by umożliwić włączenie się do ruchu kierowcom z drogi dojazdowej. Ważne jest także, że pas rozbiegowy zawsze jest wykorzystywany do samego końca. I dopiero tam po uprzednim rozpędzeniu się powinno nastąpić włączenie do ruchu. Albo poprzez płynny wjazd, albo poprzez zasadę zamka błyskawicznego. W ten sposób wykorzystuje się całą możliwą szerokość drogi i wydatnie zmniejsza się długości korków i zwiększa płynność ruchu. To działa wszędzie... Natomiast w Polsce...

    W Polsce to nie działa. Wąsaci Janusze i szeryfowie dróg mają swój własny punkt widzenia świata i nie będzie im żaden tłumok z zachodu mówił, jak mają jeździć. Oni wiedzą lepiej. Pierwszy poważny zgrzyt następuje przed zwężeniem. I to nie przed samym zwężeniem, tylko parę kilometrów wstecz. Kończy się lewy pas. Szeryf jedzie okrakiem pomiędzy dwoma pasami i spycha wszystkich na prawy pas. Bo ci co na lewym jadą do końca to cwaniaki, a ci co na prawym, to uczciwie czekający. Do głowy szeryfowi nie przyjdzie, że o wiele lepiej jest, jak kierowcy się zaczną zjeżdżać przed zwężeniem. Szeryf tego nie ogarnia. On tylko zatrzymuje cwaniaków. Stój karnie i czekaj na swoją kolej. I teraz jest tak. Na dwóch pasach mamy korek długości 3 kilometrów. Ale na jednym pasie będzie to już 6 kilometrów. Taki tasiemiec blokuje kolejne skrzyżowania i ruch praktycznie zamiera. Przez głupie widzimisię Janusza - nieudacznika lub szeryfa z własną wizją świata. Załóżmy, że dotelepiesz sie do zwężenia stojąc karnie w 6 kilometrowym (zamiast 3 kilometrowym) korku. Czy to koniec? A gdzieżby tam. Pas rozbiegowy to także szaleństwo. Jedni jadą jak powinni do końca, inni wskakują w połowie, a jeszcze inni na linii ciągłej i polu wyłączonym, bo akurat na pasie prawym się luka zrobiła. Kołowrotek i samowolka. No i kierowcy z drogi głównej (także Janusze i szeryfi) widzą świat jasno. Jadę na prawym, zderzak w zderzak i tak, aby tylko ten z wjazdówki nie wskoczył przede mną. Bo łolaboga, będę jeden samochód dalej i świat się skończy. Więc jedzie za poprzednikiem i nie wpuszcza. Tamten niech czeka karnie. Bo tak mówią przepisy. Koniec. A nawet jak nie ma korka na mojej drodze i ktoś się włącza z rozbiegówki, to... jadę swoim pasem, a tamten niech się martwi jak się włączyć do ruchu. Bo on powinien o tym wiedzieć. My Grażyna jedziemy swoje i swoim.

    Właśnie tak to wygląda w Polsce. Za grosz empatii, zrozumienia i kultury. Ja z niecierpliwością czekam na czasy, kiedy zasada zamka błyskawicznego będzie obowiązkowa. I kiedy szeryfom sztucznie robiącym korki będzie obligatoryjnie nakładany mandat. Najlepiej taki z 1000 złotych i 15 punktów karnych. Wtedy szeryfowanie skończy się raz na zawsze...

    I oby to się stało jak najszybciej.

    Jeśli chcesz się wypowiedzieć na jakiś temat związany z motoryzacją, chcesz pokazać nowości samochodowe, chcesz się pochwalić swoim autem - opisuj. Rób galerie. Ja takie rzeczy jak gorące wiadomości opublikuję i to od razu na pierwszej stronie serwisu.
    16 czerwca 2017, 15:06 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Jak laska ma wolną chatę to tak do niej jade
    25 maja 2017, 20:07 przez ~Maresko | Do ulubionych | Skomentuj
    4 lutego 2017, 18:38 przez jakitaki (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jadę do Dubaju pracować w Maku! –
    4 stycznia 2017, 21:31 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Internecie jednoczymy się i we wtorek o 16 zapraszam do oglądania transmisji na żywo z obrad Komisji Infrastruktury w Senacie w sprawie akcyzy.
    27 listopada 2016, 20:03 przez motodoradca (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan Almera 2.0D – Przedstawiam Wam swojego Nissana Almere z 1996 po lekkich metamorfozach. Mam to auto od 2 lat i jest to zarazem moje pierwsze. Silnik CD20 nie wybija się w jakikolwiek sposób, ale za to może pochwalić się niesamowitą bezawaryjnością (odpukać). Może nie jest to drogi samochód ale nie o to mi chodziło tylko o to, że wsiadam i jadę o każdej porze dnia i nocy bez wahania. Pozdrawiam! ps. Chętnie poczytam opinie od posiadaczy tego Nissana.
    Przedstawiam Wam swojego Nissana Almere z 1996 po lekkich metamorfozach. Mam to auto od 2 lat i jest to zarazem moje pierwsze. Silnik CD20 nie wybija się w jakikolwiek sposób, ale za to może pochwalić się niesamowitą bezawaryjnością (odpukać). Może nie jest to drogi samochód ale nie o to mi chodziło tylko o to, że wsiadam i jadę o każdej porze dnia i nocy bez wahania. Pozdrawiam! ps. Chętnie poczytam opinie od posiadaczy tego Nissana.
    2 sierpnia 2016, 11:44 przez enginne (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło: telefon
    A do szkoły jadę tak –
    22 lipca 2016, 23:19 przez ML9 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Początek Początków czyli Rozpoczęcie Sezonu Motoryzacyjnego / Stawiamy Darka na nogi – Chcielibyśmy wszystkich serdecznie zaprosić na nasze rozpoczecie sezonu organizowane w Koluszkach,rodzinnym mieście Darka z akcji charytatywnej, której większości z Was nie trzeba przedstawiać....
#stawiamydarkananogi
Impreza odbędzie sie 23 kwietnia na parkingu pod urzedem miejskim w Koluszkach.
Przewidziana jest selekcja na ok.100 aut.(przyjmujemy wszystkie marki ale naprawde grubo pomodzone)
Jak również planujemy strefe Rare, Classic & Custom(ok.30miejsc dla klasyków w stanie oryginalnym lub np.LowRidery,RatRody,gustowne RostStyle)
Zgłoszenia przyjmujemy w wiadomości prywatnej oraz na adres:
Kontakt2speed@onet.pl
Konkursy jakie przewidujemy to:
Show&Shine (Najlepszy polski projekt)
Best Interior czyli Najładniejsze wnętrze rozpoczęcia
Gleba (pomiar gleby w autach z gwintem i kitem oraz Limbo dla wszystkich. Konkurs prowadzony przez ekipe "Jade na Glebie,Czaisz Pojebie":
https://www.facebook.com/jadenaglebieczaiszpojebie/?fref=ts)
Rolka Zlotu czyli najładniejsza fela
Strzał z Dupy czyli Najgłośniejszy Wydech
Bum Cyk Cyk czyli Konkurs Car Audio który zostanie przeprowadzony przez ekipe DB DRAG (konkurs ten będzie wpisany w oficjalny kalendarz DB DRAGa a co za tym idzie będa pobierane opłaty,więcej info na stronie:
https://www.facebook.com/dBdragRacingPoland/?fref=ts
    Chcielibyśmy wszystkich serdecznie zaprosić na nasze rozpoczecie sezonu organizowane w Koluszkach,rodzinnym mieście Darka z akcji charytatywnej, której większości z Was nie trzeba przedstawiać....
    #stawiamydarkananogi
    Impreza odbędzie sie 23 kwietnia na parkingu pod urzedem miejskim w Koluszkach.
    Przewidziana jest selekcja na ok.100 aut.(przyjmujemy wszystkie marki ale naprawde grubo pomodzone)
    Jak również planujemy strefe Rare, Classic & Custom(ok.30miejsc dla klasyków w stanie oryginalnym lub np.LowRidery,RatRody,gustowne RostStyle)
    Zgłoszenia przyjmujemy w wiadomości prywatnej oraz na adres:
    Kontakt2speed@onet.pl
    Konkursy jakie przewidujemy to:
    Show&Shine (Najlepszy polski projekt)
    Best Interior czyli Najładniejsze wnętrze rozpoczęcia
    Gleba (pomiar gleby w autach z gwintem i kitem oraz Limbo dla wszystkich. Konkurs prowadzony przez ekipe "Jade na Glebie,Czaisz Pojebie":
    https://www.facebook.com/jadenaglebieczaiszpojebie/?fref=ts)
    Rolka Zlotu czyli najładniejsza fela
    Strzał z Dupy czyli Najgłośniejszy Wydech
    Bum Cyk Cyk czyli Konkurs Car Audio który zostanie przeprowadzony przez ekipe DB DRAG (konkurs ten będzie wpisany w oficjalny kalendarz DB DRAGa a co za tym idzie będa pobierane opłaty,więcej info na stronie:
    https://www.facebook.com/dBdragRacingPoland/?fref=ts
    13 kwietnia 2016, 21:41 przez przemo1531 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dat Ass! Calibra! – Po ponad półtora roku w moich rękach, w końcu jakoś wygląda. Uważam, że Calibra, której miejsce było na złomie, została uratowana i znowu cieszy oko. A najlepszym przykładem jest to, że prawie za każdym razem jak gdzieś jadę to ktoś podejdzie i pyta o nią.
    Po ponad półtora roku w moich rękach, w końcu jakoś wygląda. Uważam, że Calibra, której miejsce było na złomie, została uratowana i znowu cieszy oko. A najlepszym przykładem jest to, że prawie za każdym razem jak gdzieś jadę to ktoś podejdzie i pyta o nią.
    12 kwietnia 2016, 17:02 przez rokr (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Do mojej kobiety jade tak – Pozdrawiam płeć piękną
    Pozdrawiam płeć piękną
    8 marca 2016, 15:08 przez adambebenek94 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło: Wlasne