Momencik, trwa przetwarzanie danych
Konstruktorem tego supersamochodu byli Claudio Zampollego i Giorgio Moroder. Uważa się go za pierwszy samochód w powojennej historii motoryzacji, w którym zastosowano silnik V16, ale tak naprawdę były to dwie połączone jednostki V8. Cylindry o łącznej pojemności 5995 ccm zostały rozwarte pod kątem 90 stopni i były obsługiwane przez 64 zawory. Samochód miał moc 540 KM przy 8000 rpm i moment obrotowy 542 Nm przy 6000 rpm. Prędkość maksymalna została określona na około 330 km/h, jednak nikt tego nigdy nie sprawdził. Produkcja auta trwała od 1991 roku do 1995 i wyprodukowano zaledwie 8 sztuk. Claudio Zampollini przeniósł się do USA i tam dokończył jeszcze dwa auta.
7 czerwca 2012, 14:06
przez
hicube
(
PW)
|
Skomentuj
Zobacz następny
Komentarze