Reklama
W momencie debiutu legendarnego dziś modelu Porsche, nosił on nazwę 901. Peugeot zastrzegł sobie jednak prawo do nazewnictwa swoich samochodów trzycyfrowymi liczbami z zerem w środku. Wówczas autu nadano oznaczenie 911, które teraz jednoznacznie przywodzi na myśl charakterystyczną linię nadwozia nawet laikom motoryzacji. Wszystkie sześć kolejnych generacji modelu charakteryzuje się stylistyką wyznaczoną przez pierwowzór zaprojektowany przez Ferdinanda Porsche, silnikiem umieszczonym z tyłu, zaawansowaną technologią jak na swoje czasy i wieloma sukcesami w wyścigach. Każda nowa odmiana modelu budowana jest od zera przez inżynierów z Zuffenhausen i demonstruje moc innowacji marki Porsche.
Dla marki rok 2013 jest szczególny ze względu na ten jubileusz. Przez cały rok planowane są różnego rodzaju obchody okrągłej rocznicy powstania 911-stki. W Muzeum Porsche w Stuttgarcie odbywały się będą specjalne wystawy - na "Retro Classics" w marcu eksponatami będą auta, które stały się kamieniami milowymi w historii modelu, a od czerwca do września wystawa poświęcona będzie historii i rozwojowi Porsche 911. Oprócz tego, marka wysłała oryginalną wersję z 1967 roku na objazd pięciu kontynentów. Zabytkowe auto będzie gościem wielu międzynarodowych targów, prestiżowych wystaw i historycznych wyścigów."
Reklama
Komentarze