7. Jules II Proto
Trzy lata później De Montcorge wrócił na bezdroża Dakaru, tym razem sześciokołowym potworem Jules II Proto, napędzanym 3,5-litrowym silnikiem V8 z Chevroleta i przeniesieniem napędu z Porsche 935. Nazwa wehikułu pochodziła od perfum Christiana Diora, głównego sponsora pustynnej eskapady. Po kolejnym obiecującym początku, De Montcorge musiał się wycofać przez awarię zawieszenia.
8. Porsche 959
Samochody marki Porsche wygrały ponad 30 tysięcy wyścigów! W tym roku były najlepsze w słynnym Le Mans i Mistrzostwach Świata Endurance, ale nie każdy wie, że Porsche triumfowało nie tylko na torach. W 1984 wersja 911SC wygrała Rajd Paryż-Dakar! Wynik pozytywnie zaskoczył nawet inżynierów Porsche, więc w kolejnym roku marka wróciła na Saharę. Niestety, przez awarie, auto nie dojechało do mety. Niemcy oczywiście wrócili w pamiętnym, morderczym roku 1986, kiedy z 488 załóg do stolicy Senegalu dotarło zaledwie 67. Wśród nich, na dwóch pierwszych miejscach były modele Porsche 959!
9. Citroen 2CV
Jednym z najbardziej ambitnych przedsięwzięć w historii Dakaru była akcja braci Marques, którzy w 2007 roku postanowili wystartować w Dakarze Citroenem z 1963. Georges, Philippe i Gilles przebudowali podwozie, podwyższyli zawieszenie i wzmocnili silnik do… 100 KM. Niestety, zespół Bi-Bip2 wycofał się na czwartym etapie przez awarię tylnego zawieszenia.
10. Frytkowóz
Nagroda dla największego dziwadła na trasie Dakaru musi powędrować do Belga, Herve Diersa, który ruszył na pustynię… barem na kółkach! Tak naprawdę była to 200-konna Toyota, zaadaptowana do rajdu. Kiedy zespół dotarł na pierwszy biwak, załoga rozdała wśród uczestników… 7 kilogramów świeżutkich frytek! Ukończyli Dakar na 58. miejscu. Pysznie!
Komentarze