To BMW serii 7, było głównym i niedoścignionym konkurentem Audi V8. Produkcja przypadała na lata 1986-1994, jednak do dziś to auto, potrafi wzbudzić prawdziwe emocje.
Pomimo upływu lat, to co znalazło się na wyposażeniu tego auta, robi ogromne wrażenie. BMW wiedziało jak wykorzystać połączenie tej linii nadwozia i niemalże wszystkich najnowszych nowinek technologicznych.
Lista wyposażenia dostępnego w tym modelu jest ogromna. Najlepiej wyposażone wersje posiadały: telefon, lodówkę, podgrzewane zamki, elektroniczny system kontroli trakcji, system wzmacniający docisk wycieraczek do szyby przedniej przy wyższych prędkościach, dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane fotele przednie (wraz z pamięcią ustawień dla kilku kierowców), elektryczną tylną kanapę (łącznie z elektrycznymi zagłówkami), podgrzewanie wszystkich foteli (łącznie z oparciami), EDC – system zmiany twardości zawieszenia, PDC – system wspomagający parkowanie (parktronic), serwo-tronic – system zwiększający twardość układu kierowniczego wraz ze wzrostem prędkości, tempomat, webasto – ogrzewanie postojowe, fotochromatyczne i elektryczne lusterko wewnętrzne, domykanie klapy bagażnika, elektryczne rolety szyb tylnych, worek na narty, kompletne wykończenie wnętrza skórą (łącznie z tunelem środkowym, boczkami czy deską rozdzielczą), drewniane listwy wewnętrzne, dyferencjał o zwiększonej sile tarcia (tzw. szpera – 25%), podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej, spryskiwacze przednich reflektorów oraz halogenów, elektryczną regulację kolumny kierowniczej, podgrzewanie przedniej szyby, podgrzewanie tylnej szyby, a także specjalna laminowana szyba bez drucików (przewodów) cieplnych, podwójne szyby (zapewniające lepszą izolację cieplną oraz wyciszenie wnętrza auta), moduł komfortu – automatyczne domykanie szyb oraz szyberdachu po zamknięciu samochodu, OBC – komputer pokładowy pokazujący wiele parametrów dotyczących pracy samochodu oraz wiele innych dodatków, których nie sposób tu wymienić.
W tym modelu BMW montowało na życzenie klienta całe dostępne wyposażenie, oczywiście za niemałą dopłatą. Taka full opcja, nówka funkiel, nie śmigana, musiała robić kolosalne wrażenie.
Ale dość już o wyposażeniu, skupmy się teraz na opcjach silnikowych. Było ich sporo i było mocarnie.
Lista silników dostępnych w tym modelu:
730i
R6 3,0 l (2986 cm³), SOHC
197 KM (145 kW) przy 5800 obr/min
275 Nm przy 4000 obr/min 0-100km/h 9,3 s
Vmax 225 km/h
730i
V8 3,0 l (2997 cm³), DOHC
218 KM (160 kW) przy 5800 obr/min
290 Nm przy 4500 obr/min
0-100km/h 8,3 s
Vmax 233 km/h
735i
R6 3,4 l (3430 cm³), SOHC
211 KM (155 kW) przy 5700 obr/min
315 Nm przy 4000 obr/min 0-100km/h 7,8 s
Vmax 238 km/h
740i
V8 4,0 l (3982 cm³), DOHC
286 KM (210 kW) przy 5800 obr/min
400 Nm przy 4500 obr/min
0-100km/h 7,4 s
Vmax 240 km/h
750i
V12 5,0 l (4988 cm³), SOHC
300 KM (220 kW) przy 5200 obr/min
450 Nm przy 4100 obr/min
0-100km/h 7,4 s
Vmax 249 km/h
Było czym poszaleć, mimo, że to limuzyna.
Silniki były bardzo wytrzymałe, szczególnie te oznaczone jako M30, czyli po prostu rzędówki, odpowiednio serwisowane potrafiły wytrzymać przebiegi grubo powyżej 600tyś kilometrów. Wprowadzone w 1992 roku silniki V8 może nie były tak wytrzymałe, ale nadrabiały swoją nowoczesnością, w całości wykonane z aluminium, 4 zawory na cylinder, pełny, sekwencyjny wtrysk paliwa, hydrauliczne kasowanie luzów rozrządu oraz łańcuchów. Silniki V12, łączyły w sobie zalety rzędówki i V8, charakteryzowały się trwałością, wysoką kulturą pracy, oraz dużą mocą. Miały natomiast jedną wadę, żarły paliwo jak smok, powyżej 20 litrów na 100km w warunkach miejskich. Ale powiedzmy sobie szczerze, komu zależy na niskim spalaniu mając taką limuzynę?
Komentarze