Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • 25-lecie Mazdy MX-5

    25-lecie Mazdy MX-5 – Mazda MX-5 zadebiutowała w 1989 roku i tak spodobała się kierowcom, że wpisano ją do księgi rekordów Guiness'a jako najlepiej sprzedający się 2-miejscowy sportowy kabriolet w historii. Do dzisiaj sprzedano ponad 900 tys egzemplarzy tego auta.

Pomysł budowy zwinnego roadstera pojawił się w głowie Boba Halla, dziennikarza gazety Motor Trend. Ten ekspert od aut japońskich spotkał się w 1976 roku z Kenichi Yamamoto i Gai Arai, szefami Research and Development Mazdy. Na spotkaniu panowie rozmawiali o nowym modelu samochodu który powinien pojawić się w sprzedaży. Bob Hall zwrócił uwagę na niszę rynkową, która była do zagospodarowania i przekonał szefostwo koncernu do skonstruowania niewielkiego dwumiejscowego auta sportowego. 

Były to czasy kiedy producenci całkowicie porzucili koncepcję 2-miejscowych roadsterów. MX-5 konkurować mogła tylko z jednym autem tego typu – Alfą Romeo Spider.

Pierwszy prototyp o oznaczeniu P729 skontrowano w 1986 roku, ale prace nad projektem trwały jeszcze kolejne trzy lata. Dopiero w 1989 roku została ukończona ostateczna wersja samochodu. Nazwa jaką nadano nowemu modelowi pochodzi od Mazda Experiment projekt numer 5.
    Mazda MX-5 zadebiutowała w 1989 roku i tak spodobała się kierowcom, że wpisano ją do księgi rekordów Guiness'a jako najlepiej sprzedający się 2-miejscowy sportowy kabriolet w historii. Do dzisiaj sprzedano ponad 900 tys egzemplarzy tego auta.

    Pomysł budowy zwinnego roadstera pojawił się w głowie Boba Halla, dziennikarza gazety Motor Trend. Ten ekspert od aut japońskich spotkał się w 1976 roku z Kenichi Yamamoto i Gai Arai, szefami Research and Development Mazdy. Na spotkaniu panowie rozmawiali o nowym modelu samochodu który powinien pojawić się w sprzedaży. Bob Hall zwrócił uwagę na niszę rynkową, która była do zagospodarowania i przekonał szefostwo koncernu do skonstruowania niewielkiego dwumiejscowego auta sportowego.

    Były to czasy kiedy producenci całkowicie porzucili koncepcję 2-miejscowych roadsterów. MX-5 konkurować mogła tylko z jednym autem tego typu – Alfą Romeo Spider.

    Pierwszy prototyp o oznaczeniu P729 skontrowano w 1986 roku, ale prace nad projektem trwały jeszcze kolejne trzy lata. Dopiero w 1989 roku została ukończona ostateczna wersja samochodu. Nazwa jaką nadano nowemu modelowi pochodzi od Mazda Experiment projekt numer 5.
    Zobacz następny

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…