Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    styl_kobry

    Młody rajdowiec
    Zamieszcza materiały od: 15 maja 2014 - 22:14
    Ostatnio: 1 września 2015 - 10:18
    O sobie:

    Kocham Polską motoryzację, taką jaka jest.

    • Materiałów na głównej: 95 z 116 (21 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 4383
    • Komentarzy: 62
    • Punktów za komentarze: 32
     
    Saab vs Porsche – Dla mnie Saab ma więcej charyzmy, jest wyborem oczywistym.
    Dla mnie Saab ma więcej charyzmy, jest wyborem oczywistym.
    Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie... – Prezentowany na powyższym zdjęciu jeden z prototypowych silników 4-ro suwowych, który według moich domysłów miał służyć w Syrenie 110 (podobno opracowywano do nich właśnie 4-ro suwy). Moje wątpliwości rozwiał ten artykuł: http://www.kdk.pl/archi/kr_184_automobilista.htm Na załączonym zdjęciu niewątpliwie widzimy tą samą lub podobną konstrukcję. Zdjęcie sprzedawanego silnika znalazłem kiedyś bodajże na weteranszos.pl Widniał wtedy za ok. 7500 zł. Teraz pozostało mi tylko to zdjęcie, a w internecie ani śladu po ogłoszeniu. Jeżeli ktoś wie w czyim jest posiadaniu/ jakie są jego dalsze losy prosiłbym o kontakt. Nie chciałbym aby tak ważny relikt polskiej motoryzacji przepadł bez słowa... Zrobiłbym wszystko żeby go odkupić, lub chociaż pomóc ocalić od zapomnienia. Będę wdzięczny za wszelkie formy zaangażowania! Niech na zawsze benzyna (lub ropa) :) płynie w naszej krwi!
    Prezentowany na powyższym zdjęciu jeden z prototypowych silników 4-ro suwowych, który według moich domysłów miał służyć w Syrenie 110 (podobno opracowywano do nich właśnie 4-ro suwy). Moje wątpliwości rozwiał ten artykuł: http://www.kdk.pl/archi/kr_184_automobilista.htm Na załączonym zdjęciu niewątpliwie widzimy tą samą lub podobną konstrukcję. Zdjęcie sprzedawanego silnika znalazłem kiedyś bodajże na weteranszos.pl Widniał wtedy za ok. 7500 zł. Teraz pozostało mi tylko to zdjęcie, a w internecie ani śladu po ogłoszeniu. Jeżeli ktoś wie w czyim jest posiadaniu/ jakie są jego dalsze losy prosiłbym o kontakt. Nie chciałbym aby tak ważny relikt polskiej motoryzacji przepadł bez słowa... Zrobiłbym wszystko żeby go odkupić, lub chociaż pomóc ocalić od zapomnienia. Będę wdzięczny za wszelkie formy zaangażowania! Niech na zawsze benzyna (lub ropa) :) płynie w naszej krwi!
    Renault Alpine a110 – Moja definicja rajdówki na jednym zdjęciu.
    Moja definicja rajdówki na jednym zdjęciu.
    Peugeot 504 coupe – Piękne auto zaprojektowane przez Pininfarinę. Jeszcze tylko rzędowa "szóstka" i byłoby idealne.
    Piękne auto zaprojektowane przez Pininfarinę. Jeszcze tylko rzędowa "szóstka" i byłoby idealne.
    Peugeot 504 – Pierwszy raz widzę go w poślizgu kontrolowanym. Cieszcie swe oczy bo takie widoki nie zdarzają się zbyt często.
    Pierwszy raz widzę go w poślizgu kontrolowanym. Cieszcie swe oczy bo takie widoki nie zdarzają się zbyt często.
    Honker 4032 – Skrócona wersja Honkera. Ze względów finansowych nie wszedł do produkcji. Z pewnością zdobyłby szersze grono odbiorców cywilnych, jednak z tym państwem nie opłaca się produkować nic krajowego... Skończyło się na kilku prototypach.
    Skrócona wersja Honkera. Ze względów finansowych nie wszedł do produkcji. Z pewnością zdobyłby szersze grono odbiorców cywilnych, jednak z tym państwem nie opłaca się produkować nic krajowego... Skończyło się na kilku prototypach.
    12 marca 2015, 20:04 przez styl_kobry (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    PZInż. Typ 405 - Polskie V8 – Silnik zaprojektowany w 1936r, chłodzony cieczą o pojemności 3888cm³ i mocy 95KM. Miał służyć do napędu luksusowej limuzyny "Lux Sport", a po niewielkich zmianach lekkiego czołgu pływającego "PZInż. 130" i "4TP". Powstało kilka egzemplarzy prototypowych, z czego dziś wiadomo mi o trzech istniejących egzemplarzach. Jeden z nich w zeszłym roku przeszedł remont, w związku z czym miejmy nadzieję, że w końcu usłyszymy bulgot polskiego V8.
    Silnik zaprojektowany w 1936r, chłodzony cieczą o pojemności 3888cm³ i mocy 95KM. Miał służyć do napędu luksusowej limuzyny "Lux Sport", a po niewielkich zmianach lekkiego czołgu pływającego "PZInż. 130" i "4TP". Powstało kilka egzemplarzy prototypowych, z czego dziś wiadomo mi o trzech istniejących egzemplarzach. Jeden z nich w zeszłym roku przeszedł remont, w związku z czym miejmy nadzieję, że w końcu usłyszymy bulgot polskiego V8.