Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    staszek1250

    Kierowca
    Zamieszcza materiały od: 26 stycznia 2013 - 20:43
    Ostatnio: 19 października 2016 - 23:10
    Gadu-gadu: 9674914
    • Materiałów na głównej: 5 z 5
    • Punktów za materiały: 264
    • Komentarzy: 13
    • Punktów za komentarze: 0
     
    Prezent na Gwiazdkę – każdy by chciał..
    Każdy by chciał..
    8 grudnia 2013, 19:58 przez Hubert600 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (10)
    Pokój motomaniaka –
    3 grudnia 2013, 16:02 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Oto część kolekcji samochodów zmarłego wczoraj PAUL-a WALKER-a – Jak widać Paul był miłośnikiem motoryzacji nie tylko w filmie jak niektórzy uważają. 
A kolekcja jest naprawdę SPORA : 
"Lista samochodów, którą Paulowi udało się zgromadzić w swojej kolekcji imponuje swoją różnorodnością. Są na niej zarówno amerykańskie wozy z potężnymi silnikami, sportowe japońskie perełki, jak i prawdziwe europejskie klasyki. Wystarczy wymienić, że w skład zbioru wchodzi przekrój aut od Toyoty Supry po BMW 2002 Touring z 1974 roku, abyście mieli pewność, że aktor był prawdziwym motoryzacyjnym bzikiem"

WIĘCEJ INFORMACJI NA TEMAT JEGO KOLEKCJI : http://www.adrenalinemotorsport.pl/aktualnosci/n,kolekcja-samochodow-zmarlego-paula-walkera
    Jak widać Paul był miłośnikiem motoryzacji nie tylko w filmie jak niektórzy uważają.
    A kolekcja jest naprawdę SPORA :
    "Lista samochodów, którą Paulowi udało się zgromadzić w swojej kolekcji imponuje swoją różnorodnością. Są na niej zarówno amerykańskie wozy z potężnymi silnikami, sportowe japońskie perełki, jak i prawdziwe europejskie klasyki. Wystarczy wymienić, że w skład zbioru wchodzi przekrój aut od Toyoty Supry po BMW 2002 Touring z 1974 roku, abyście mieli pewność, że aktor był prawdziwym motoryzacyjnym bzikiem"

    WIĘCEJ INFORMACJI NA TEMAT JEGO KOLEKCJI : http://www.adrenalinemotorsport.pl/aktualnosci/n,kolekcja-samochodow-zmarlego-paula-walkera
    2 grudnia 2013, 18:12 przez orgowit (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Paul Walker –
    2 grudnia 2013, 17:04 przez kaj1990 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Grzecznie sobie czeka –
    26 listopada 2013, 21:03 przez Wariat_ (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    Tym prazem jego prawdziwe GT-R –
    25 listopada 2013, 16:55 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (13)
    Wastegate – Nie każdy wie, a na pewno wiedzieć by chciał!

Zasada działania Wastegate

Wastegate jest to zawór montowany po gorącej stronie turbiny, który kontroluje ciśnienie doładowania. Bez zaworu wastegate turbo kręciłoby się coraz szybciej i szybciej i szybciej… aż do momentu uszkodzenia silnika lub samej turbiny.

Gdy ciśnienie w dolocie osiągnie odpowiednią wartość wastegate otwiera się i nadmiar spalin kierowany jest do wydechu z pominięciem turbiny. Pozwala to utrzymać odpowiednie ciśnienie doładowania.

Wszystkie turbodoładowane samochody muszą posiadać wastegate. W cywilnych samochodach wastegate jest przeważnie integralną częścią turbo – jest w nie po prostu wbudowany. W samochodach po tuningu wastegate może być oddzielnym zewnętrznym urządzeniem.

Jak Was zainteresuje, wstawię następną "wiedzę"
    Nie każdy wie, a na pewno wiedzieć by chciał!

    Zasada działania Wastegate

    Wastegate jest to zawór montowany po gorącej stronie turbiny, który kontroluje ciśnienie doładowania. Bez zaworu wastegate turbo kręciłoby się coraz szybciej i szybciej i szybciej… aż do momentu uszkodzenia silnika lub samej turbiny.

    Gdy ciśnienie w dolocie osiągnie odpowiednią wartość wastegate otwiera się i nadmiar spalin kierowany jest do wydechu z pominięciem turbiny. Pozwala to utrzymać odpowiednie ciśnienie doładowania.

    Wszystkie turbodoładowane samochody muszą posiadać wastegate. W cywilnych samochodach wastegate jest przeważnie integralną częścią turbo – jest w nie po prostu wbudowany. W samochodach po tuningu wastegate może być oddzielnym zewnętrznym urządzeniem.

    Jak Was zainteresuje, wstawię następną "wiedzę"
    8 lutego 2013, 22:25 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (14)
    Czym różni się kompresor od turbosprężarki? – Nie każdy wie, a na pewno wiedzieć by chciał!

Niektórzy producenci samochodów (np. Mercedes) upodobali sobie montowanie w swoich produktach kompresorów. Inni z kolei (np. Nissan, Toyota) skłaniają się ku turbosprężarkom. Dobrze byłoby zatem poznać różnice i podobieństwa obu tych systemów.

Podobieństwem jest cel dla jakiego montuj się w samochodach kompresory i turbosprężarki. Zwykle chodzi o zwiększenie mocy poprzez siłowe wepchnięcie jak największej ilości powietrza (a więc i tlenu) do komory spalania. Większa ilość tlenu zmieszana z większą ilością paliwa skutkuje większą mocą.

W celu wtłoczenia powietrza do silnika stosuje się wirnik sprężarki. Element ten znajdziemy zarówno w kompresorze jak i w turbosprężarce.


Coś jednak musi to śmigło napędzać i jest to właśnie główna różnica w budowie obu urządzeń. W przypadku turbo, śmigło napędzane jest gazami wylotowymi, czyli po prostu spalinami . W przypadku kompresora, śmigło napędzane jest paskiem podłączonym do wału korbowego. Tyle jeżeli chodzi o budowę. Co to jednak znaczy w praktyce?
 

Działanie kompresora i turbo z punktu widzenia kierowcy ma kilka zasadniczych różnic:

Ponieważ kompresor napędzany jest przez wał korbowy, część mocy silnika zużywana jest na napędzenie kompresora. W przypadku turbo, do napędzenia śmigła używa się spalin więc energii, która (w uproszczeniu) i tak jest marnowana.
Wzrost mocy jest w przypadku kompresora liniowy. Oznacza to, że kompresor wspomaga silnik już od najniższych obrotów. Działanie turbo zaczyna być odczuwalne dopiero przy pewnych obrotach silnika, gdy w układzie wytworzy się odpowiednio duże ciśnienie. Poniżej tych obrotów występuje tzw. turbo dziura (z ang. turbo lag).
Co jest zatem lepsze? To zależy… Przy pomocy turbo można uzyskiwać większe przyrosty mocy ponieważ jest ono w stanie generować większe ciśnienie doładowania, aniżeli kompresor. Dlatego turbo jest tak bardzo lubiane przez tuning. Z drugiej jednak strony, przy użyciu kompresora unika się turbo dziury i następującego po niej gwałtownego przyrostu mocy, który może być trudny do opanowania i kończyć się zerwaniem przyczepności (problem ten jest obecnie niwelowany przez zaawansowaną elektronikę i nie ma tak dużego znaczenia jak w latach ’80).

Jak Was zainteresuje, wstawię następną "wiedzę"
    Nie każdy wie, a na pewno wiedzieć by chciał!

    Niektórzy producenci samochodów (np. Mercedes) upodobali sobie montowanie w swoich produktach kompresorów. Inni z kolei (np. Nissan, Toyota) skłaniają się ku turbosprężarkom. Dobrze byłoby zatem poznać różnice i podobieństwa obu tych systemów.

    Podobieństwem jest cel dla jakiego montuj się w samochodach kompresory i turbosprężarki. Zwykle chodzi o zwiększenie mocy poprzez siłowe wepchnięcie jak największej ilości powietrza (a więc i tlenu) do komory spalania. Większa ilość tlenu zmieszana z większą ilością paliwa skutkuje większą mocą.

    W celu wtłoczenia powietrza do silnika stosuje się wirnik sprężarki. Element ten znajdziemy zarówno w kompresorze jak i w turbosprężarce.


    Coś jednak musi to śmigło napędzać i jest to właśnie główna różnica w budowie obu urządzeń. W przypadku turbo, śmigło napędzane jest gazami wylotowymi, czyli po prostu spalinami . W przypadku kompresora, śmigło napędzane jest paskiem podłączonym do wału korbowego. Tyle jeżeli chodzi o budowę. Co to jednak znaczy w praktyce?


    Działanie kompresora i turbo z punktu widzenia kierowcy ma kilka zasadniczych różnic:

    Ponieważ kompresor napędzany jest przez wał korbowy, część mocy silnika zużywana jest na napędzenie kompresora. W przypadku turbo, do napędzenia śmigła używa się spalin więc energii, która (w uproszczeniu) i tak jest marnowana.
    Wzrost mocy jest w przypadku kompresora liniowy. Oznacza to, że kompresor wspomaga silnik już od najniższych obrotów. Działanie turbo zaczyna być odczuwalne dopiero przy pewnych obrotach silnika, gdy w układzie wytworzy się odpowiednio duże ciśnienie. Poniżej tych obrotów występuje tzw. turbo dziura (z ang. turbo lag).
    Co jest zatem lepsze? To zależy… Przy pomocy turbo można uzyskiwać większe przyrosty mocy ponieważ jest ono w stanie generować większe ciśnienie doładowania, aniżeli kompresor. Dlatego turbo jest tak bardzo lubiane przez tuning. Z drugiej jednak strony, przy użyciu kompresora unika się turbo dziury i następującego po niej gwałtownego przyrostu mocy, który może być trudny do opanowania i kończyć się zerwaniem przyczepności (problem ten jest obecnie niwelowany przez zaawansowaną elektronikę i nie ma tak dużego znaczenia jak w latach ’80).

    Jak Was zainteresuje, wstawię następną "wiedzę"
    9 lutego 2013, 6:36 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (28)