Profil użytkownika
staryjaponiec
Turbowymiatacz
Zamieszcza materiały od: | 1 grudnia 2012 - 0:29 |
Ostatnio: | 2 maja 2018 - 20:12 |
O sobie: |
http://staryjaponiec.blogspot.com |
- Materiałów na głównej: 1285 z 1361 (76 usunietych przez adm.)
- Punktów za materiały: 50105
- Komentarzy: 412
- Punktów za komentarze: 585
zarchiwizowany
zarchiwizowany
Trzy najpopularniejsze wersje VG30, to:
VG30E. Ma opinię bardzo solidnego i trwałego, 3-litrowa jednostka ma "tylko" 170 KM, ale zapewnia dość wysoką bezawaryjność.
VG30ET (turbo). Najbardziej znany jest z 300ZX Z31, który swego czasu był jednym z najlepiej sprzedających się japońskich samochodów na rynku amerykańskim, przez co do dziś baza informacji na temat modyfikacji VG30ET jest bardzo obszerna, wraz z wykazami części, przyrostami mocy oraz dokładnymi instrukcjami. Modyfikacje tego silnika są w miarę proste i niedrogie, a jego potencjał sprawia, że do dziś ludzie lubią w nim dłubać. Na jego bazie powstała wyczynowa jednostka, która znalazła się w wyścigowym Nissanie GTP-ZX Turbo.
VG30DETT (twin turbo) - na zdjęciu. Najmocniejszy przedstawiciel VG30. Cztery wałki, 24 zawory, dwie turbosprężarki, zmienny czas otwierania zaworów ssących. Był pierwszym, japońskim silnikiem, montowanym w seryjnym samochodzie, który dobił do bariery 280 KM. Dostępny jest tylko w modelu 300ZX Z32. Od 1989 roku ludzie poznawali potencjał tego silnika, dziś wiadomo, że seryjny dół zdrowego VG30DETT potrafi znieść nawet 500 KM (niektórzy właściciele z nicoclub.com podają nawet więcej), i choć 300ZX Z32 nie jest tak popularny jak np. Toyota Supra, to jednak wiele egzemplarzy potrafi legitymować się sporą mocą po modyfikacjach.
Jako ciekawostkę, można wspomnieć o silniku VG33 (pojemność 3.3L, wolnossący lub doładowany), stosowanym w terenówkach i SUVach. VG33 to w miarę popularna opcja na swap do 300ZX Z31, ludzie dokładają do tego silnika większe turbo i wyciskają z niego niezłe parametry.
zarchiwizowany
zarchiwizowany
zarchiwizowany
Seryjnie: silnik 1.0L 50 KM.
Po modyfikacjach: silnik z motocykla Suzuki GSX-R1000, 1.0L
180 KM. Osiągi? 0-100 km/h: 4.8 s., prędkość maksymalna 225 km/h.