Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    staryjaponiec

    Turbowymiatacz
    Zamieszcza materiały od: 1 grudnia 2012 - 0:29
    Ostatnio: 2 maja 2018 - 20:12
    O sobie:

    http://staryjaponiec.blogspot.com

    • Materiałów na głównej: 1285 z 1361 (76 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 50105
    • Komentarzy: 412
    • Punktów za komentarze: 585
     
    zarchiwizowany
    Nissan VG30 – Nissan to nie tylko RB26DETT w kultowym Skyline, czy SR20DE(T) w popularnych u nas Sunny i 200SX. Jednym z najlepszych, pancernych 6-cylindrowych silników Nissana, jest seria VG30. 3-litrowe jednostki, produkowane były w latach 1983-2004, w różnych wersjach. U nas najbardziej znane są głównie z modelu Maxima, a mocniejsza, turbodoładowana wersja znalazła zastosowanie między innymi w 300ZX Z31 i Z32. W Japonii niektóre wersje napędzały popularne tam sedany Nissana, jak Cedric, Gloria czy Cima. 

Trzy najpopularniejsze wersje VG30, to:

VG30E. Ma opinię bardzo solidnego i trwałego, 3-litrowa jednostka ma "tylko" 170 KM, ale zapewnia dość wysoką bezawaryjność.

VG30ET (turbo). Najbardziej znany jest z 300ZX Z31, który swego czasu był jednym z najlepiej sprzedających się japońskich samochodów na rynku amerykańskim, przez co do dziś baza informacji na temat modyfikacji VG30ET jest bardzo obszerna, wraz z wykazami części, przyrostami mocy oraz dokładnymi instrukcjami. Modyfikacje tego silnika są w miarę proste i niedrogie, a jego potencjał sprawia, że do dziś ludzie lubią w nim dłubać. Na jego bazie powstała wyczynowa jednostka, która znalazła się w wyścigowym Nissanie GTP-ZX Turbo.

VG30DETT (twin turbo) - na zdjęciu. Najmocniejszy przedstawiciel VG30. Cztery wałki, 24 zawory, dwie turbosprężarki, zmienny czas otwierania zaworów ssących. Był pierwszym, japońskim silnikiem, montowanym w seryjnym samochodzie, który dobił do bariery 280 KM. Dostępny jest tylko w modelu 300ZX Z32. Od 1989 roku ludzie poznawali potencjał tego silnika, dziś wiadomo, że seryjny dół zdrowego VG30DETT potrafi znieść nawet 500 KM (niektórzy właściciele z nicoclub.com podają nawet więcej), i choć 300ZX Z32 nie jest tak popularny jak np. Toyota Supra, to jednak wiele egzemplarzy potrafi legitymować się sporą mocą po modyfikacjach.

Jako ciekawostkę, można wspomnieć o silniku VG33 (pojemność 3.3L, wolnossący lub doładowany), stosowanym w terenówkach i SUVach. VG33 to w miarę popularna opcja na swap do 300ZX Z31, ludzie dokładają do tego silnika większe turbo i wyciskają z niego niezłe parametry.
    Nissan to nie tylko RB26DETT w kultowym Skyline, czy SR20DE(T) w popularnych u nas Sunny i 200SX. Jednym z najlepszych, pancernych 6-cylindrowych silników Nissana, jest seria VG30. 3-litrowe jednostki, produkowane były w latach 1983-2004, w różnych wersjach. U nas najbardziej znane są głównie z modelu Maxima, a mocniejsza, turbodoładowana wersja znalazła zastosowanie między innymi w 300ZX Z31 i Z32. W Japonii niektóre wersje napędzały popularne tam sedany Nissana, jak Cedric, Gloria czy Cima.

    Trzy najpopularniejsze wersje VG30, to:

    VG30E. Ma opinię bardzo solidnego i trwałego, 3-litrowa jednostka ma "tylko" 170 KM, ale zapewnia dość wysoką bezawaryjność.

    VG30ET (turbo). Najbardziej znany jest z 300ZX Z31, który swego czasu był jednym z najlepiej sprzedających się japońskich samochodów na rynku amerykańskim, przez co do dziś baza informacji na temat modyfikacji VG30ET jest bardzo obszerna, wraz z wykazami części, przyrostami mocy oraz dokładnymi instrukcjami. Modyfikacje tego silnika są w miarę proste i niedrogie, a jego potencjał sprawia, że do dziś ludzie lubią w nim dłubać. Na jego bazie powstała wyczynowa jednostka, która znalazła się w wyścigowym Nissanie GTP-ZX Turbo.

    VG30DETT (twin turbo) - na zdjęciu. Najmocniejszy przedstawiciel VG30. Cztery wałki, 24 zawory, dwie turbosprężarki, zmienny czas otwierania zaworów ssących. Był pierwszym, japońskim silnikiem, montowanym w seryjnym samochodzie, który dobił do bariery 280 KM. Dostępny jest tylko w modelu 300ZX Z32. Od 1989 roku ludzie poznawali potencjał tego silnika, dziś wiadomo, że seryjny dół zdrowego VG30DETT potrafi znieść nawet 500 KM (niektórzy właściciele z nicoclub.com podają nawet więcej), i choć 300ZX Z32 nie jest tak popularny jak np. Toyota Supra, to jednak wiele egzemplarzy potrafi legitymować się sporą mocą po modyfikacjach.

    Jako ciekawostkę, można wspomnieć o silniku VG33 (pojemność 3.3L, wolnossący lub doładowany), stosowanym w terenówkach i SUVach. VG33 to w miarę popularna opcja na swap do 300ZX Z31, ludzie dokładają do tego silnika większe turbo i wyciskają z niego niezłe parametry.
    29 listopada 2013, 18:08 przez staryjaponiec (PW) | było | Do ulubionych | Skomentuj
    zarchiwizowany
    Honda S800 – Klasyczna Honda, z charakterystycznymi lusterkami mocowanymi na błotnikach. Więcej informacji na temat lusterek w klasycznych JDM: http://staryjaponiec.blogspot.com/2013/11/272-japonska-motoryzacja-to-01-fender.html
    Klasyczna Honda, z charakterystycznymi lusterkami mocowanymi na błotnikach. Więcej informacji na temat lusterek w klasycznych JDM: http://staryjaponiec.blogspot.com/2013/11/272-japonska-motoryzacja-to-01-fender.html
    zarchiwizowany
    To obecnie najbardziej znany japoński klasyk na świecie. Jego popularność ciągle rośnie.
    17 listopada 2013, 20:12 przez staryjaponiec (PW) | było | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Mitsubishi Colt (CA0) – Fajny Colt z Polski, w rękach kobiety.
    Fajny Colt z Polski, w rękach kobiety.
    Po wyjechaniu z fabryki, to było zwykłe Suzuki SC100 (w Japonii zwane Cervo). Jednak właściciel z Holandii postanowił zaszaleć i zrobił swap silnika. Nazwał swój samochód Suzuki SCX 1000R, ponieważ napędza go... silnik z motocykla Suzuki GSX-R1000!

    Seryjnie: silnik 1.0L 50 KM.

    Po modyfikacjach: silnik z motocykla Suzuki GSX-R1000, 1.0L
    180 KM. Osiągi? 0-100 km/h: 4.8 s., prędkość maksymalna 225 km/h.
    zarchiwizowany
    zarchiwizowany
    Mazda RX-7 FC – Druga generacja, ze zmienionymi reflektorami.
    Druga generacja, ze zmienionymi reflektorami.
    13 kwietnia 2013, 15:08 przez staryjaponiec (PW) | było | Do ulubionych | Skomentuj