Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    staryjaponiec

    Turbowymiatacz
    Zamieszcza materiały od: 1 grudnia 2012 - 0:29
    Ostatnio: 2 maja 2018 - 20:12
    O sobie:

    http://staryjaponiec.blogspot.com

    • Materiałów na głównej: 1285 z 1361 (76 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 48784
    • Komentarzy: 412
    • Punktów za komentarze: 479
     
    zarchiwizowany
    Japonia – Zlot klasycznych samochodów na japońskim torze wyścigowym Tsukuba.
    Zlot klasycznych samochodów na japońskim torze wyścigowym Tsukuba.
    Klasyczny Nissan Sunny – W latach 70 i 80, Nissan Sunny często rywalizował na japońskich torach wyścigowych z Toyotą Starlet. Oba samochody miały wyścigowe silniki, wolnossące, małolitrażowe, o sporych mocach. W przypadku Nissana Sunny z klasy TS1300, był to A12 1.3L o mocy 175 KM. Masa takich samochodów oscylowała między 600-700 kg. Napęd oczywiście na tył.
Na dzień dzisiejszy, w Japonii nadal organizowane są ligi wyścigowe dla Sunny i Starlet.
    W latach 70 i 80, Nissan Sunny często rywalizował na japońskich torach wyścigowych z Toyotą Starlet. Oba samochody miały wyścigowe silniki, wolnossące, małolitrażowe, o sporych mocach. W przypadku Nissana Sunny z klasy TS1300, był to A12 1.3L o mocy 175 KM. Masa takich samochodów oscylowała między 600-700 kg. Napęd oczywiście na tył.
    Na dzień dzisiejszy, w Japonii nadal organizowane są ligi wyścigowe dla Sunny i Starlet.
    26 stycznia 2014, 23:13 przez staryjaponiec (PW) | było | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Internet

    Nissan 180SX i mały pomocnik – Znając przeznaczenie tych Nissanów (wyścigi, drift), młody ze zdjęcia chyba nie odziedziczy S13 po tacie. Te samochody nie mają łatwego życia. Jednak istnieje duże prawdopodobieństwo, że gdy młody skończy 18 lat, to Nissan będzie miał już w ofercie "duchowego" następce Silvia/180SX/200SX. Taki samochód jest dziś potrzebny w gamie Nissana, a recepta na popularność wydaje się bardzo prosta, co widać na przykładzie generacji S13, S14 i S15, które choć według opinii niektórych dziennikarzy nie wybijały się, to jednak z czasem ich potencjał zaowocował, dzięki czemu ludzie na całym świecie zaczęli je wielbić, do dnia dzisiejszego.
    Znając przeznaczenie tych Nissanów (wyścigi, drift), młody ze zdjęcia chyba nie odziedziczy S13 po tacie. Te samochody nie mają łatwego życia. Jednak istnieje duże prawdopodobieństwo, że gdy młody skończy 18 lat, to Nissan będzie miał już w ofercie "duchowego" następce Silvia/180SX/200SX. Taki samochód jest dziś potrzebny w gamie Nissana, a recepta na popularność wydaje się bardzo prosta, co widać na przykładzie generacji S13, S14 i S15, które choć według opinii niektórych dziennikarzy nie wybijały się, to jednak z czasem ich potencjał zaowocował, dzięki czemu ludzie na całym świecie zaczęli je wielbić, do dnia dzisiejszego.
    Toyota Crown Athlete +M Super Charger – V6 3.5L 360 KM 498 Nm, napęd na tył, tylko na rynek Japoński. Model ten ma już swoje lata (premiera w 2008 r.), ale nadal prezentuje się OK.
    V6 3.5L 360 KM 498 Nm, napęd na tył, tylko na rynek Japoński. Model ten ma już swoje lata (premiera w 2008 r.), ale nadal prezentuje się OK.
    Pani doktor bada Toyotę 86 – Pacjent jest w idealnej formie. Dobry z niego bokser i lubi się kręcić.
    Pacjent jest w idealnej formie. Dobry z niego bokser i lubi się kręcić.
    XaCAR 86 & BRZ Magazine – W Japonii, Toyota 86 i Subaru BRZ mają swoje własne czasopismo, z którego fani i właściciele mogą dowiedzieć się na temat modyfikacji, napraw, relacji z wyścigów, nowych części i akcesoriów, oraz wszystkiego innego, czego dusza zapragnie.
    W Japonii, Toyota 86 i Subaru BRZ mają swoje własne czasopismo, z którego fani i właściciele mogą dowiedzieć się na temat modyfikacji, napraw, relacji z wyścigów, nowych części i akcesoriów, oraz wszystkiego innego, czego dusza zapragnie.
    Liczy się dobra zabawa. Te samochody mają silniki o pojemności 660 cm3 (klasa kei car), ale Japończykom od kilkudziesięciu lat nie przeszkadza to w niczym, samochody te nie mają żadnych kompleksów jeśli chodzi o dostarczanie adrenaliny. Wysokoobrotowe, doładowane silniki, każdy rodzaj napędu (FWD, RWD, AWD). Pomimo, że sporo z nich stworzono do typowo miejskich zastosowań, ludzie mimo wszystko uwielbiają je modyfikować i upalać na torach, zarówno podczas wyścigów jak i driftu. Jednego dnia można spotkać rasowe, 600-konne Skyline, Lancery Evo, RX-7, Supry czy NSX. Następnego dnia, miejskie Hondy, Toyoty czy Nissany, kręcące się do 10 tysięcy rpm. A innym razem właśnie takie kei car, nie ważne czy to mini -coupe, -roadster, -hatchback, czy nawet czasami -van lub -ciężarówka!
    Garść informacji na temat kei car:
    http://staryjaponiec.blogspot.com/2014/01/290-japonska-motoryzacja-to-04-kei-car.html
    8 stycznia 2014, 19:39 przez staryjaponiec (PW) | było | Do ulubionych | Skomentuj
    Mazda 323 (Familia) BJ – Całkiem przyjemny kompakt, produkowany w latach 1998-2003. Jest to ostatnia generacja modelu 323. Na niektórych rynkach, jedna z najciekawszych wersji to Sport 20, która posiada wolnossący silnik 2.0L 170 KM oraz napęd na cztery koła.
    Całkiem przyjemny kompakt, produkowany w latach 1998-2003. Jest to ostatnia generacja modelu 323. Na niektórych rynkach, jedna z najciekawszych wersji to Sport 20, która posiada wolnossący silnik 2.0L 170 KM oraz napęd na cztery koła.
    8 stycznia 2014, 17:19 przez staryjaponiec (PW) | było | Do ulubionych | Skomentuj
    zarchiwizowany
    Suzuki Cara – "Sportowy" kei car, z umieszczonym centralnie, turbodoładowanym silnikiem 660cm3, napędem na tył i drzwiami typu gull-wing. Produkowany był w pierwszej połowie lat 90, powstało jedynie 531 sztuk. Sprzedawany był również jako Autozam AZ-1 (pod tą nazwą jest chyba bardziej znany).
    "Sportowy" kei car, z umieszczonym centralnie, turbodoładowanym silnikiem 660cm3, napędem na tył i drzwiami typu gull-wing. Produkowany był w pierwszej połowie lat 90, powstało jedynie 531 sztuk. Sprzedawany był również jako Autozam AZ-1 (pod tą nazwą jest chyba bardziej znany).