Efekt pracy krakowiaka, który pewnego razu zakupił trzymające się nieźle Porsche 944 i... pociął je na kawałki. Z puzzli powstała sportowa Syrena z silnikiem o mocy zwiększonej do ponad 300 KM, mogąca rozwinąć aż 290 km/h.
W pierwszej połowie lat siedemdziesiątych z okazji sukcesów samochodów FSO w rajdach Monte Carlo i Akropolis wypuszczono dwie, sportowe odmiany Fiata 125p. Specjalnie malowane i wyposażone maszyny, m.in. w alufelgi i obniżone zawieszenie, uzbrojono w silniki z Fiata 132. Model Monte Carlo zasilany był 1,6-litrową jednostką o mocy 98 KM, z którą rozpędzał się do prędkości 165 km/h. Zbudowano około 900 sztuk. Część z nich trafiła do szeregów... Milicji Obywatelskiej.
Dzieło warszawskiego Arrinera Automotive, które zaczynało jako Veno Automotive od prezentacji wizualizacji powstałych na bazie Lamborghini Reventona i rzucania liczbami pokroju 650 KM i 3,2 sekundy do setki.
W roku 1986 powstała seria Fiatów 125p, w której fabrycznie montowano silnik diesla, prosto z Volkswagena Passata. Posiadał jedynie około 50KM. Przyśpieszenie do 100 km/h zajmowało w sumie 21 sekund, a prędkość maksymalna zmalała do około 125 km/h.
Dobrze przed zimą zrobi felgom ich porządne wyczyszczenie, m. in z osadu hamulcowego.
Jeśli nie zadbamy odpowiednio o felgi w następnym sezonie nie będą one już wyglądały tak dobrze jak wcześniej.
Najgorzej jak mamy wżery na felgach, wtedy jazda zimą na alusach załatwi je raz dwa i zabezpieczanie niewiele pomoże.