Profil użytkownika
niebieska_asteroida
Młody rajdowiec
Zamieszcza materiały od: | 3 lutego 2014 - 22:16 |
Ostatnio: | 14 listopada 2016 - 18:21 |
- Materiałów na głównej: 91 z 101 (10 usunietych przez adm.)
- Punktów za materiały: 3748
- Komentarzy: 151
- Punktów za komentarze: 137
Szósta generacja Galanta (wybrana w 1987 r. samochodem roku w Japonii) była produkowana w latach 1987-1993. Wersja AMG trafiła na rynek w październiku 1989 roku, produkowana była na bazie przednionapędowego modelu GTi-16V, z wolnossącym, znanym i cenionym silnikiem 4G63 o pojemności 2.0L oraz mocy 140 KM (w późniejszych latach 6-gen.: 145-160 KM), wyposażonym w 5-biegową skrzynię manualną lub 4-biegowy automat.
Powstały dwa typy wersji AMG - Type I oraz Type II, oprócz ceny (Type II była tańsza) różniły się detalami z zewnątrz i wewnątrz.
AMG wprowadziło oczywiście trochę zmian w silniku (np. ostre wałki rozrządu, nowe tłoki podnoszące poziom kompresji, zmodyfikowany układ dolotowy i wydechowy, przestrojony komputer) dzięki którym moc wzrosła do 170 KM @ 6750 rpm, a moment obrotowy do 191 Nm @ 5000 rpm. Samochód o masie 1220-1250 kg (w zależności od typu wersji [I-II] oraz skrzyni biegów), do setki przyspieszał w około 8 sekund. Modyfikacjom uległo też zawieszenie i skrzynia biegów. Zmiany objęły również wnętrze.
Od 1989 r. wyprodukowanych i sprzedanych zostało około 1400 sztuk (Type I + Type II). Ostatnie 10 sztuk sprzedano w marcu 1992 roku.
http://www.piotrowiak.digart.pl/
Na podstawie zdjęć w internecie można z dużym prawdopodobieństwem zgadywać, że to Ferrari ma nadwozie typu Targa.
Dział Projektów Specjalnych Ferrari jest otwarty tylko dla najbardziej lojalnych klientów włoskiej marki i do tej pory stworzyły sześć innych samochodów, które znamy:
-SP1 oparty na F430
-P540 Superfast Aperta oparty na 599
-612 GTS Pavesi oparty na 599
-Superamerica 45 oparty na 599
-SP12 EC oparty na 458
-SP Arya oparty na 599
-SP FFX oparty na FF