Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    kubiisz

    Młody rajdowiec
    Zamieszcza materiały od: 22 lipca 2013 - 2:05
    Ostatnio: 19 listopada 2017 - 17:19
    • Materiałów na głównej: 56 z 72 (16 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 3658
    • Komentarzy: 292
    • Punktów za komentarze: 235
     
    3 lipca 2014, 10:56 przez kubiisz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Klasyki cz.1 –
    3 lipca 2014, 16:49 przez kubiisz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Klasyki cz.2 –
    3 lipca 2014, 16:46 przez kubiisz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Audi wprowadza zawieszenie z tworzywa sztucznego. – Niemcy kończą właśnie pracę nad pierwszym popularnym modelem, w którym klasyczne stalowe sprężyny zastąpione zostaną elementami wykonanymi z polimerów wzmacnianych włóknem szklanym (CRP). Inżynierom z Ingolstadt udało się opracować materiał, który charakteryzuje się wysoką odpornością nie tylko na zmienne warunki atmosferyczne (w tym temperaturę), ale też środki chemiczne (np. te stosowane do czyszczenia kół).
W porównaniu z klasycznymi, wykonanymi ze stali, sprężyny z polimerów mają kilka wad. By mogły pochwalić się zbliżoną charakterystyką pracy muszą być np. grubsze i większe. W stosunku do stalowych mają jednak dwie trudne do przecenienia zalety - nie są podatne na korozję i - co najważniejsze - legitymują się zdecydowanie mniejszą masą. Jedna wykonana z CRP sprężyna waży zaledwie 1,6 kg. Dla porównania masa elementu wykonanego ze stali to 2,7 kg. W teorii oszczędność 1,1 kg wydaje się niewielka, ale w przypadku jednego auta sprężyny zmniejszą masę pojazdu o 4,4 kg a to aż połowa masy nieresorowanej!

Rdzeń sprężyny składa się z długich, splecionych ze sobą włókien szklanych, nasączonych żywicą epoksydową. Wzdłuż kilkumilimetrowej średnicy włókna centralnego, specjalna maszyna nawija kolejne włókna, na zmianę pod kątem + 45 i - 45 stopni. Tak powstałe warstwy naciągu i nacisku napierają na siebie. Dzięki temu, mogą lepiej absorbować napięcia działające na sprężynę. W ostatnim etapie produkcji włókno jest hartowane w specjalnym piecu, w temperaturze ponad 100 stopni Celsjusza.

Włókna CRP można precyzyjnie dostosowywać do nałożonych na nie zadań, a surowiec z którego są wykonane ma najwyższej klasy jakość i właściwości. Jest wolny od korozji, również przy uderzeniu kamieniem oraz niewrażliwy na chemikalia np. na środki czyszczące do felg. No i ostatnia zaleta: jego produkcja zużywa o wiele mniej energii niż produkcja sprężyn stalowych. 
Pierwszy model z wykonanymi z polimerów sprężynami trafić ma do salonów jeszcze w tym roku.
    Niemcy kończą właśnie pracę nad pierwszym popularnym modelem, w którym klasyczne stalowe sprężyny zastąpione zostaną elementami wykonanymi z polimerów wzmacnianych włóknem szklanym (CRP). Inżynierom z Ingolstadt udało się opracować materiał, który charakteryzuje się wysoką odpornością nie tylko na zmienne warunki atmosferyczne (w tym temperaturę), ale też środki chemiczne (np. te stosowane do czyszczenia kół).
    W porównaniu z klasycznymi, wykonanymi ze stali, sprężyny z polimerów mają kilka wad. By mogły pochwalić się zbliżoną charakterystyką pracy muszą być np. grubsze i większe. W stosunku do stalowych mają jednak dwie trudne do przecenienia zalety - nie są podatne na korozję i - co najważniejsze - legitymują się zdecydowanie mniejszą masą. Jedna wykonana z CRP sprężyna waży zaledwie 1,6 kg. Dla porównania masa elementu wykonanego ze stali to 2,7 kg. W teorii oszczędność 1,1 kg wydaje się niewielka, ale w przypadku jednego auta sprężyny zmniejszą masę pojazdu o 4,4 kg a to aż połowa masy nieresorowanej!

    Rdzeń sprężyny składa się z długich, splecionych ze sobą włókien szklanych, nasączonych żywicą epoksydową. Wzdłuż kilkumilimetrowej średnicy włókna centralnego, specjalna maszyna nawija kolejne włókna, na zmianę pod kątem + 45 i - 45 stopni. Tak powstałe warstwy naciągu i nacisku napierają na siebie. Dzięki temu, mogą lepiej absorbować napięcia działające na sprężynę. W ostatnim etapie produkcji włókno jest hartowane w specjalnym piecu, w temperaturze ponad 100 stopni Celsjusza.

    Włókna CRP można precyzyjnie dostosowywać do nałożonych na nie zadań, a surowiec z którego są wykonane ma najwyższej klasy jakość i właściwości. Jest wolny od korozji, również przy uderzeniu kamieniem oraz niewrażliwy na chemikalia np. na środki czyszczące do felg. No i ostatnia zaleta: jego produkcja zużywa o wiele mniej energii niż produkcja sprężyn stalowych.
    Pierwszy model z wykonanymi z polimerów sprężynami trafić ma do salonów jeszcze w tym roku.
    Te starsze Porsche są magiczne! –
    16 czerwca 2014, 20:31 przez kubiisz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    2 czerwca 2014, 18:37 przez kubiisz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    zarchiwizowany
    Audi Kingkong – Nowy wymiar przyczepności.
    Nowy wymiar przyczepności.
    3 maja 2014, 18:37 przez kubiisz (PW) | było | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-Benz W124 300TE –
    26 kwietnia 2014, 9:57 przez kubiisz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    7-biegowa skrzynia + wsteczny, podnoszony tylny spojler, składany dach oraz hamulce. Masterpiece!
    24 kwietnia 2014, 14:22 przez kubiisz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Z serii "mocniejsze niż myślisz" – Romet Wigry 3- Okres swojej największej popularności osiągnął w latach 70. XX w. Rowery te produkowano aż do upadku zakładów Romet w roku 1998. Ostatnie serie miały dynamo wykonane z plastiku, płaską okrągłą lampkę przednią oraz siodło z gumy piankowej pozbawione sprężyn.
    Romet Wigry 3- Okres swojej największej popularności osiągnął w latach 70. XX w. Rowery te produkowano aż do upadku zakładów Romet w roku 1998. Ostatnie serie miały dynamo wykonane z plastiku, płaską okrągłą lampkę przednią oraz siodło z gumy piankowej pozbawione sprężyn.
    16 kwietnia 2014, 23:51 przez kubiisz (PW) | było | Do ulubionych | Skomentuj