Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    kaj1990

    Kierowca
    Zamieszcza materiały od: 26 kwietnia 2013 - 21:36
    Ostatnio: 5 lipca 2014 - 19:50
    • Materiałów na głównej: 29 z 35 (6 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 2038
    • Komentarzy: 62
    • Punktów za komentarze: 102
     
    zarchiwizowany
    zarchiwizowany
    Paul Walker –
    2 grudnia 2013, 17:04 przez kaj1990 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Celica – Wersja GT4 wizualnie wyróżniała się zupełnie innym przodem z masywniejszym zderzakiem oraz wyraźnymi przetłoczeniami na pokrywie silnika. Linia boczna i tył były wspólne dla wszystkich wersji Celiki z tym, że „rajdówkę” w wyposażeniu seryjnym zdobił tylny spoiler (dostępny jako opcja w pozostałych wersjach).

Celica GT4Celica GT4 we wnętrzu zupełnie nie przypomina ascetycznego samochodu rajdowego. W wyposażeniu seryjnym oprócz wszystkich elektrycznych gadżetów znanych z 2-litrowej wersji GT znalazły się ponadto : skórzana tapicerka i kierownica, dodatkowy wskaźnik na desce rozdzielczej, klimatyzacja oraz szyber dach. Mniejszy w GT4 za to był bagażnik. W końcu gdzieś trzeba było upchnąć napęd tylnej osi oraz większy zbiornik paliwa (68 l)

Turbodoładowany silnik 2.0 generował 242 KM osiągane wysoko, bo przy 6000 obr./min. Kierowca miał do dyspozycji maksymalny moment obrotowy na poziomie 302 Nm przy 4800 obr./min. Jednostka napędowa mieściła 5,2 l oleju, który producent zalecał wymieniać co 7,500 km lub co 6 miesięcy. Napęd przenoszony był przez 5-stopniowa ręczną skrzynię biegów na 4 koła z lekkich stopów o szerokości 7,5 JJ wyposażonych w opony 215/50 R16.

Mechanizmy różnicowe (tylny i centralny dyfer) gwarantowały optymalną trakcję w każdych warunkach. Całość potrafiła ruszyć z miejsca i rozpędzić się do 100 km/h w czasie 6,1 s (dane katalogowe). Prędkość maksymalna wynosiła 240 km/h
    Wersja GT4 wizualnie wyróżniała się zupełnie innym przodem z masywniejszym zderzakiem oraz wyraźnymi przetłoczeniami na pokrywie silnika. Linia boczna i tył były wspólne dla wszystkich wersji Celiki z tym, że „rajdówkę” w wyposażeniu seryjnym zdobił tylny spoiler (dostępny jako opcja w pozostałych wersjach).

    Celica GT4Celica GT4 we wnętrzu zupełnie nie przypomina ascetycznego samochodu rajdowego. W wyposażeniu seryjnym oprócz wszystkich elektrycznych gadżetów znanych z 2-litrowej wersji GT znalazły się ponadto : skórzana tapicerka i kierownica, dodatkowy wskaźnik na desce rozdzielczej, klimatyzacja oraz szyber dach. Mniejszy w GT4 za to był bagażnik. W końcu gdzieś trzeba było upchnąć napęd tylnej osi oraz większy zbiornik paliwa (68 l)

    Turbodoładowany silnik 2.0 generował 242 KM osiągane wysoko, bo przy 6000 obr./min. Kierowca miał do dyspozycji maksymalny moment obrotowy na poziomie 302 Nm przy 4800 obr./min. Jednostka napędowa mieściła 5,2 l oleju, który producent zalecał wymieniać co 7,500 km lub co 6 miesięcy. Napęd przenoszony był przez 5-stopniowa ręczną skrzynię biegów na 4 koła z lekkich stopów o szerokości 7,5 JJ wyposażonych w opony 215/50 R16.

    Mechanizmy różnicowe (tylny i centralny dyfer) gwarantowały optymalną trakcję w każdych warunkach. Całość potrafiła ruszyć z miejsca i rozpędzić się do 100 km/h w czasie 6,1 s (dane katalogowe). Prędkość maksymalna wynosiła 240 km/h
    2 grudnia 2013, 16:52 przez kaj1990 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    2jz  gte i wszystko jasne... – Silnik legenda, chyba najpopularniejszy na świecie, najbardziej podatny na mody... Chociaż to stara konstrukcja spokojnie może dorównać nowym silnikom...
    Silnik legenda, chyba najpopularniejszy na świecie, najbardziej podatny na mody... Chociaż to stara konstrukcja spokojnie może dorównać nowym silnikom...
    2 grudnia 2013, 17:46 przez kaj1990 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Prelude IV – Honda Prelude IV zadebiutowała w 1991 roku. Auto otrzymało bardziej sportowy wygląd, a system 4WS zmieniono z mechanicznego na komputerowy. Sprzedano 98 627 egzemplarzy tej generacji.
Samochód można było wyposażyć m.in. w elektrycznie regulowane fotele, adaptacyjne reflektory, czujnik deszczu, bez kluczykowy system otwierania zamków, wbudowany telewizor, czujnik zmierzchu, kontrolę trakcji, automatyczną klimatyzację. W 1994 roku auto przeszło modernizację. Zmieniono m.in. lampy kierunkowskazów, wloty powietrza. Najwięcej zmian dokonano we wnętrzu dyskretnie przeprojektowano konsolę centralną i fotele, usunięto schowek między tylnymi fotelami, a w ofercie pojawiły się zupełnie nowe wzory tapicerki.
Silniki
R4 2,0 (133 KM)
R4 2,2 VTEC (185 KM)
R4 2,2 VTEC (137, 160, 195-200 KM) wersje dostępne tylko w Japonii i USA
R4 2,3 (160 KM)
    Honda Prelude IV zadebiutowała w 1991 roku. Auto otrzymało bardziej sportowy wygląd, a system 4WS zmieniono z mechanicznego na komputerowy. Sprzedano 98 627 egzemplarzy tej generacji.
    Samochód można było wyposażyć m.in. w elektrycznie regulowane fotele, adaptacyjne reflektory, czujnik deszczu, bez kluczykowy system otwierania zamków, wbudowany telewizor, czujnik zmierzchu, kontrolę trakcji, automatyczną klimatyzację. W 1994 roku auto przeszło modernizację. Zmieniono m.in. lampy kierunkowskazów, wloty powietrza. Najwięcej zmian dokonano we wnętrzu dyskretnie przeprojektowano konsolę centralną i fotele, usunięto schowek między tylnymi fotelami, a w ofercie pojawiły się zupełnie nowe wzory tapicerki.
    Silniki
    R4 2,0 (133 KM)
    R4 2,2 VTEC (185 KM)
    R4 2,2 VTEC (137, 160, 195-200 KM) wersje dostępne tylko w Japonii i USA
    R4 2,3 (160 KM)
    2 grudnia 2013, 17:01 przez kaj1990 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Accord –
    2 grudnia 2013, 16:57 przez kaj1990 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    TVR Sagaris – Jeremy Clarcson o TVR :Dawniej zawsze miałem wrażenie, że TVR produkował samochody, sprzedawał je i dopiero potem sprawdzał jak się je prowadzi. Zazwyczaj wtedy, gdy jeden z ich klientów pisał do nich jak bardzo jest martwy.
    Jeremy Clarcson o TVR :Dawniej zawsze miałem wrażenie, że TVR produkował samochody, sprzedawał je i dopiero potem sprawdzał jak się je prowadzi. Zazwyczaj wtedy, gdy jeden z ich klientów pisał do nich jak bardzo jest martwy.
    2 grudnia 2013, 17:22 przez kaj1990 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Koenigsegg CCX – Jeremy Clarkson o Koenigsegg CCX:
806 koni i to na tej kiepskiej, rzadkiej cieczy którą amerykanie nazywają benzyną. Napełniony bardziej treściwą mieszanką jaką mamy tu w Europie wyciągnie 850 koni. Dobra rada: Jeśli zaadaptujecie silnik do jazdy na bio-paliwie wyciągnie aż 900 koni. To coś dla Billa Oddiego.
    Jeremy Clarkson o Koenigsegg CCX:
    806 koni i to na tej kiepskiej, rzadkiej cieczy którą amerykanie nazywają benzyną. Napełniony bardziej treściwą mieszanką jaką mamy tu w Europie wyciągnie 850 koni. Dobra rada: Jeśli zaadaptujecie silnik do jazdy na bio-paliwie wyciągnie aż 900 koni. To coś dla Billa Oddiego.
    2 grudnia 2013, 17:16 przez kaj1990 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    20 listopada 2013, 19:05 przez kaj1990 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj