Profil użytkownika
juras737
Kierowca
Zamieszcza materiały od: | 3 kwietnia 2012 - 21:30 |
Ostatnio: | 1 kwietnia 2014 - 19:00 |
- Materiałów na głównej: 25 z 27 (2 usunietych przez adm.)
- Punktów za materiały: 1532
- Komentarzy: 49
- Punktów za komentarze: 16
Challenger miał pozwolić koncernowi Chryslera uzyskać wpływy w segmencie rynku opanowanym przez Forda Mustanga oraz modele GM: Chevroleta Camaro i Pontiaca Firebird.
Atutami samochodu miała być opływowa linia nadwozia w odmianie coupe tradycyjnie nazywanej hardtop, oraz elegancja w odmianie z otwartym dachem zwanej convertible. Ponadto Challengera wyposażono w całą gamę silników sześcio- i ośmiocylindrowych o mocach od skromnych 145 KM, aż po siedmiolitrowe „Hemi” - prawdziwe potwory przekraczające 400 KM.
Dodatkowo klientów miało przyciągnąć bogactwo i różnorodność wyposażenia. Samochód sprzedawano w trzech zasadniczych wersjach: podstawowej Basic, szybszej T/A ( nazwę zapożyczono od słynnych amerykańskich wyścigów Trans America ), oraz stojącej na szczycie hierarchii wersji Track and Road ( droga i teren ), czyli T/R.
Te wszystkie wyżej wymienione cechy zaowocowały błyskotliwym startem Challengera na rynku – w roku premiery sprzedano 76 935 egzemplarzy. Od początku wzięciem nie cieszyła się odmiana z otwieranym dachem, której przez dwa lata sprzedano tylko 5741 sztuk i dlatego z końcem 1971 roku została wykreślona z programu produkcyjnego.
Niestety Dodge padł ofiarą przemijającej mody na samochody typu Pony i jego sprzedaż zmniejszała się z roku na rok, osiągając 16 437 sztuk w 1974 roku. Stało się to przyczyną rezygnacji z dalszej produkcji Challengera.
Łącznie w ciągu pięciu lat powstało 179 264 egzemplarzy modelu Challenger.
Zaprojektowany przez Carla Camerona produkowana w Hamtramck w Michigan i Los Angeles w Californii z 4 biegowa manualną skrzynią biegów lub 3 biegowym automatem i silnikami:
3.7 i (145KM)
5.2 i V8 (230KM)
5.6 i V8 (275KM)
5.9 i V8 (245KM)
6.3 i V8 (290KM)
7.2 i V8 (375KM)
7.0 V8 HEMI (425KM)
Początkowo auto było seryjnym Audi S4 kombi z silnikiem 2.7 biturbo.Bazowa jednostka o pojemności 2.7 l uzyskanych z 6 cylindrów w układzie V dysponowała mocą 265KM. W tej chwili z tej samej pojemności uzyskiwane jest ok. 1006 KM.Gdyby konkurencja była zbyt blisko, w zanadrzu jest jeszcze kilka niespodzianek, a uzyskana moc 1006 KM traktowana jest jako "wyjściowa"...
Prezentowany pojazd z zewnątrz przypomina GAZ-a 21 Wołga, rosyjskie auto klasy średniej z lat 60′ i 70′ ubiegłego wieku. Wołga stanowiła kwintesencję komunistycznej myśli technicznej - zastosowane tam rozwiązania techniczne były niesłychanie toporne. Podobnie zresztą jak design nadwozia.
W Rosji auto było jednak popularne i najwyraźniej zjednało sobie rzeszę fanów. Pewien rosyjski warsztat podjął się bowiem próby wskrzeszenia tego auta. Nie chodzi tu jednak o zwykłą renowację, gdyż cała mechanika, wnętrze, podwozie oraz podłoga zostały przejęte z BMW Serii 6 Cabrio (E64). Pozostałe części nadwozia zostały natomiast wykonane ręcznie specjalnie dla tego auta, a ich wygląd jest inspirowany starą Wołgą.
‹ pierwsza < 1 2 3
« poprzednia 1 2 3 następna »