Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    junior1296

    Młody rajdowiec
    Zamieszcza materiały od: 26 czerwca 2012 - 19:58
    Ostatnio: 30 kwietnia 2020 - 19:21
    O sobie:

    Fan polskiej/niemieckiej motoryzacji , posiadam maluszka z 88 roku i cinquecento sportinga z 97

    • Materiałów na głównej: 72 z 72
    • Punktów za materiały: 5521
    • Komentarzy: 170
    • Punktów za komentarze: 141
     
    Polski Fiat 125p cabrio – Unikatowe, niepublikowane zdjęcia z dokumentacji fabrycznej FSO, przedstawiające prototyp Polskiego Fiata 125p cabrio. Model  125p cabrio zaprezentowano po raz pierwszy wystawie "Warszawa XXX" w roku 1974. Nadwozie kabrioletu posiadało dwoje wydłużonych drzwi. Użyto tylnych lamp z samochodu WAZ (Łada) 2101, zmieniono wygląd deski rozdzielczej. Składany dach chował się za tylnymi siedzeniami. Powyższy egzemplarz jest prawdopodobnie późniejszy, powstał na bazie MR'75, ma inne zegary i tylne światła. Nie ma również listew pomiędzy tylną klapą a składanym dachem. Jest to o tyle ciekawe, że do tej pory uważano iż powstał jedynie jeden egzemplarz kabrioletu na bazie 125p.
    Unikatowe, niepublikowane zdjęcia z dokumentacji fabrycznej FSO, przedstawiające prototyp Polskiego Fiata 125p cabrio. Model 125p cabrio zaprezentowano po raz pierwszy wystawie "Warszawa XXX" w roku 1974. Nadwozie kabrioletu posiadało dwoje wydłużonych drzwi. Użyto tylnych lamp z samochodu WAZ (Łada) 2101, zmieniono wygląd deski rozdzielczej. Składany dach chował się za tylnymi siedzeniami. Powyższy egzemplarz jest prawdopodobnie późniejszy, powstał na bazie MR'75, ma inne zegary i tylne światła. Nie ma również listew pomiędzy tylną klapą a składanym dachem. Jest to o tyle ciekawe, że do tej pory uważano iż powstał jedynie jeden egzemplarz kabrioletu na bazie 125p.
    16 stycznia 2014, 20:17 przez junior1296 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    Polskie prototypy cz7

    Czasem po prostu opłaca się wyjść na spacer – Klasyk na czarnych
    Klasyk na czarnych
    14 stycznia 2014, 16:33 przez junior1296 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Polonez Long – 7-drzwiowy prototyp limuzyny zbudowany w 1979 roku na bazie 5-drzwiowego modelu, w którym wydłużono dach i podłogę oraz zastosowano boczne drzwi i dodatkowe 2 fotele. Mimo silnika 1.5 samochód charakteryzował się nieznacznie gorszymi osiągami od krótszej wersji, mógł się rozpędzić do 143 km/h, zużycie paliwa było przy tym wyższe średnio o 1,5 l. Masa własna wynosiła 1264 kg, rozstaw osi powiększono do 3400 mm, zaś długość do 5120 mm, średnica zawracania wzrosła do 13,3m. Powstał tylko jeden egzemplarz.
    7-drzwiowy prototyp limuzyny zbudowany w 1979 roku na bazie 5-drzwiowego modelu, w którym wydłużono dach i podłogę oraz zastosowano boczne drzwi i dodatkowe 2 fotele. Mimo silnika 1.5 samochód charakteryzował się nieznacznie gorszymi osiągami od krótszej wersji, mógł się rozpędzić do 143 km/h, zużycie paliwa było przy tym wyższe średnio o 1,5 l. Masa własna wynosiła 1264 kg, rozstaw osi powiększono do 3400 mm, zaś długość do 5120 mm, średnica zawracania wzrosła do 13,3m. Powstał tylko jeden egzemplarz.
    14 stycznia 2014, 16:51 przez junior1296 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Polonez kemping – Podstawą do budowy tej wersji, o której wiadomo bardzo niewiele, był Polonez Truck. Na miejscu przedziału bagażowego auta umieszczono mały domek kempingowy, który mierzył 3,6 m długości. W efekcie pojazd miał aż 5230 mm długości i 2800 mm wysokości.

W części mieszkalnej auta znajdują się 2 miejsca do spania, jedno łóżko umieszczono nad kabiną kierowcy, a drugie rozkłada się prostopadle do osi samochodu. Po jego złożeniu środkowa część posłania może służyć jako stolik, przy którym usiądą nawet 4 osoby.
    Podstawą do budowy tej wersji, o której wiadomo bardzo niewiele, był Polonez Truck. Na miejscu przedziału bagażowego auta umieszczono mały domek kempingowy, który mierzył 3,6 m długości. W efekcie pojazd miał aż 5230 mm długości i 2800 mm wysokości.

    W części mieszkalnej auta znajdują się 2 miejsca do spania, jedno łóżko umieszczono nad kabiną kierowcy, a drugie rozkłada się prostopadle do osi samochodu. Po jego złożeniu środkowa część posłania może służyć jako stolik, przy którym usiądą nawet 4 osoby.
    14 stycznia 2014, 16:55 przez junior1296 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    Polskie prototypy cz5

    Polski Fiat 125P 4x4 – FSO już w 1979 podjęło próbę skonstruowania samochodu osobowego z napędem 4x4. Efektem  była swoista krzyżówka polskiego fiata 125p z ładą niwą
    FSO już w 1979 podjęło próbę skonstruowania samochodu osobowego z napędem 4x4. Efektem była swoista krzyżówka polskiego fiata 125p z ładą niwą
    13 stycznia 2014, 13:45 przez junior1296 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Źródło:

    Polskie prototypy cz3

    Polonez Analog –
    13 stycznia 2014, 13:41 przez junior1296 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Polskie prototypy cz2

    Fiat 125p GTJ – W Ośrodku Sportu Samochodowego przy FSO planowano wprowadzenie kolejnej po Akropolis i Monte Carlo odmiany samochodu charakteryzującej się jeszcze lepszymi osiągami. Powstały dwa modele wyposażone w silnik 2000 DOHC z Fiata 132p o mocy 112 KM. Pozwalał on na osiągnięcie prędkości maksymalnej 185 km/h. Jeden z prototypów w późniejszym czasie wyposażono w silnik 1.8 o mocy 198 KM co sprawiało, że 125p mógł rozpędzić się w zależności od ustawień od 220 do 240 km/h.
    W Ośrodku Sportu Samochodowego przy FSO planowano wprowadzenie kolejnej po Akropolis i Monte Carlo odmiany samochodu charakteryzującej się jeszcze lepszymi osiągami. Powstały dwa modele wyposażone w silnik 2000 DOHC z Fiata 132p o mocy 112 KM. Pozwalał on na osiągnięcie prędkości maksymalnej 185 km/h. Jeden z prototypów w późniejszym czasie wyposażono w silnik 1.8 o mocy 198 KM co sprawiało, że 125p mógł rozpędzić się w zależności od ustawień od 220 do 240 km/h.
    11 stycznia 2014, 10:21 przez junior1296 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Golf Country – Spotkany koło domu
    Spotkany koło domu
    2 stycznia 2014, 17:05 przez junior1296 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    własne

    Polski Mercedes – Przepraszam ale pani mi auto zasłania!
    Przepraszam ale pani mi auto zasłania!
    8 grudnia 2013, 18:15 przez junior1296 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Asfalt zdziera –
    7 grudnia 2013, 17:15 przez junior1296 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)