Profil użytkownika
bikerr
Kierowca
Zamieszcza materiały od: | 6 września 2013 - 14:25 |
Ostatnio: | 5 marca 2019 - 14:01 |
- Materiałów na głównej: 26 z 30 (4 usunietych przez adm.)
- Punktów za materiały: 1093
- Komentarzy: 266
- Punktów za komentarze: 121
zarchiwizowany
zarchiwizowany
FSM Beskid 106 − polski samochód koncepcyjny o jednobryłowym nadwoziu zaprojektowany na początku lat 80. XX wieku w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Małolitrażowych BOSMAL w Bielsku-Białej. Łącznie powstało 7 egzemplarzy tego modelu w czterech wersjach. Karoseria odznaczała się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym Cx=0,29, który powodował, że Beskid zużywał 3,9 l paliwa na 100 km przy prędkości 90 km/h.
Początkowo w aucie zamontowano chłodzony cieczą silnik o pojemności 594 cm³ i mocy maksymalnej 20,6 kW (28KM)osiąganej przy 5500 obr./min.
Autko było niestety bez silnika, skrzyni oraz tylnych lamp i paru drobiazgów...
"Patrząc na prototyp Fiata Coupe, można podpisać się pod stwierdzeniem, że nie ma rzeczy niemożliwych. Futurystycznie wyglądające auto przypomniało sen hollywoodzkiego producenta filmów. Powstały w 1971r samochód miał być pierwszym poważnym projektem motoryzacyjnym ekipy Gierka. Pod maską 125p Coupe pracował 90-konny silnik o pojemności 1,5l, który pozwalał rozpędzić się maksymalnie do 170km/h. Samochód prezentowany na wielu wystawach motoryzacyjnych zawsze wzbudzał sensację. Nigdy jednak nie trafił do seryjnej produkcji." Cytat z baneru za autem.
FSO Ogar LS – prototyp polskiego samochodu osobowego, opracowany w 1977 roku przez FSO z wykorzystaniem podzespołów Polskiego Fiata 125p.
Jedyny prototypowy egzemplarz Ogara zbudowany został w 1977 roku. Konstrukcja pojazdu oparta została na płycie podłogowej samochodu Polski Fiat 125p, z którego przejęto również elementy układu napędowego, jezdnego oraz hamulcowego. Nadwozie wykonane było z laminatu, stworzonego z połączenia żywicy epoksydowej z włóknem szklanym. Prototyp przejechał ponad 70000 km i mimo pozytywnych o nim opinii nie został wdrożony do produkcji. Powodem był duży stopień zaawansowania prac nad funkcjonalniejszym Polonezem. Poza tym brakowało uzasadnienia do rozpoczęcia w Polsce produkcji samochodu sportowego.
Obecnie jedyny egzemplarz Ogara znajduje się w Muzeum Motoryzacji w Warszawie.
‹ pierwsza < 1 2 3 > ostatnia ›