Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    bartex

    Młody rajdowiec
    Zamieszcza materiały od: 9 grudnia 2012 - 19:57
    Ostatnio: 22 sierpnia 2014 - 9:53
    • Materiałów na głównej: 161 z 246 (85 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 14128
    • Komentarzy: 165
    • Punktów za komentarze: 159
     
    BMW ///M3 E46 DINAN – BMW ///M3 E46 DINAN LAGUNA SECA BLUE
    BMW ///M3 E46 DINAN LAGUNA SECA BLUE
    16 lipca 2013, 1:39 przez bartex (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    Zdjęcia Google, Łączenie zdjęć własne.

    Budowa Turbosprężarek – Turbosprężarka jest zbudowana z trzech głównych elementów, których prawidłowa konstrukcja i wykonanie gwarantują zapewnienie założonego stopnia doładowania oraz sprawności mechanicznej. Pierwszym elementem jest obudowa środkowa, w której łożyskowany jest wałek łączący koło turbiny z kołem kompresora. Drugi element stanowi turbina gazowa (będąca tu rodzajem silnika), która napędza poprzez wałek koło kompresora. I wreszcie trzecim elementem jest sprężarka (kompresor) typu odśrodkowego. Dodatkowo w turbosprężarkach silników pracujących w szerokim zakresie obrotów lub też w turbosprężarkach o małych momentach bezwładności układów wirujących, dających efekt doładowania już przy niskich obrotach silnika, występuje urządzenie regulujące maksymalne ciśnienie doładowania (realizowane poprzez upust spalin typu by-pass lub zmienną geometrię obudowy turbiny).
Obudowa środkowa połączona z obudową kompresora i turbiny stanowi sztywną całość. Koło kompresora i koło turbiny zamocowane są na wspólnym wałku, który podtrzymywany jest, w większości rozwiązań, hydrodynamicznymi łożyskami poprzecznymi oraz łożyskiem wzdłużnym dwustronnego działania. Trzeba tu dodać, że koło turbiny stanowi wraz z wałkiem nierozłączną całość, natomiast koło kompresora osadzone jest na drugim końcu wałka wraz z oprawą łożyska wzdłużnego i zablokowane za pomocą nakrętki. Koło turbiny poprzez wałek przenosi napęd nadany przez gazy spalinowe na koło kompresora.

Z powodu dużego ciśnienia oraz wysokiej temperatury (średnio 830oC dla silnika ZS oraz 1080oC - ZI) spalin działających na koło turbiny jego łopatki poddane są dużym obciążeniom. Naprężenia na końcach łopatek sięgają 9 kg/mm2 i maleją w kierunku osi turbiny do wartości 2,1 kg/mm2. Gabaryty kół turbin i wałków są różne. Dąży się jednak do ich ciągłego minimalizowania (typoszereg T15 firmy GARRETT lub K03 i K04 firmy KKK), co powoduje zmniejszenie mas wirujących i ich momentu bezwładności. Prędkości obrotowe wirników w zależności od ich masy i wielkości wahają się w granicach 120 000 do 230 000 obr/min.
    Turbosprężarka jest zbudowana z trzech głównych elementów, których prawidłowa konstrukcja i wykonanie gwarantują zapewnienie założonego stopnia doładowania oraz sprawności mechanicznej. Pierwszym elementem jest obudowa środkowa, w której łożyskowany jest wałek łączący koło turbiny z kołem kompresora. Drugi element stanowi turbina gazowa (będąca tu rodzajem silnika), która napędza poprzez wałek koło kompresora. I wreszcie trzecim elementem jest sprężarka (kompresor) typu odśrodkowego. Dodatkowo w turbosprężarkach silników pracujących w szerokim zakresie obrotów lub też w turbosprężarkach o małych momentach bezwładności układów wirujących, dających efekt doładowania już przy niskich obrotach silnika, występuje urządzenie regulujące maksymalne ciśnienie doładowania (realizowane poprzez upust spalin typu by-pass lub zmienną geometrię obudowy turbiny).
    Obudowa środkowa połączona z obudową kompresora i turbiny stanowi sztywną całość. Koło kompresora i koło turbiny zamocowane są na wspólnym wałku, który podtrzymywany jest, w większości rozwiązań, hydrodynamicznymi łożyskami poprzecznymi oraz łożyskiem wzdłużnym dwustronnego działania. Trzeba tu dodać, że koło turbiny stanowi wraz z wałkiem nierozłączną całość, natomiast koło kompresora osadzone jest na drugim końcu wałka wraz z oprawą łożyska wzdłużnego i zablokowane za pomocą nakrętki. Koło turbiny poprzez wałek przenosi napęd nadany przez gazy spalinowe na koło kompresora.

    Z powodu dużego ciśnienia oraz wysokiej temperatury (średnio 830oC dla silnika ZS oraz 1080oC - ZI) spalin działających na koło turbiny jego łopatki poddane są dużym obciążeniom. Naprężenia na końcach łopatek sięgają 9 kg/mm2 i maleją w kierunku osi turbiny do wartości 2,1 kg/mm2. Gabaryty kół turbin i wałków są różne. Dąży się jednak do ich ciągłego minimalizowania (typoszereg T15 firmy GARRETT lub K03 i K04 firmy KKK), co powoduje zmniejszenie mas wirujących i ich momentu bezwładności. Prędkości obrotowe wirników w zależności od ich masy i wielkości wahają się w granicach 120 000 do 230 000 obr/min.
    30 czerwca 2013, 19:21 przez bartex (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Opel GT Pawła Treli –
    29 czerwca 2013, 16:58 przez bartex (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    19x10 cast IND in matte black – Co powiecie na takie koło?
    Co powiecie na takie koło?
    27 czerwca 2013, 1:13 przez bartex (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    PRODRIVE RADOM – Dobra Ekipa
    Dobra Ekipa
    25 czerwca 2013, 1:17 przez bartex (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Sklep z zabawkami dla dużych chłopców – Turbo się zdecydować
    Turbo się zdecydować
    25 czerwca 2013, 13:42 przez bartex (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    E92 M3 - BMW X5 M - BMW X6 M –
    23 czerwca 2013, 11:38 przez bartex (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dużo pracy, serca i pieniędzy... – ...a samochód będzie wyglądał jak marzenie
    ...a samochód będzie wyglądał jak marzenie
    24 czerwca 2013, 20:12 przez bartex (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Piękna i Bestia – Jak dla mnie cudowne połączenie dwóch kocurów
    Jak dla mnie cudowne połączenie dwóch kocurów
    23 czerwca 2013, 22:31 przez bartex (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Moja przyszła żona – Marzenie każdego z nas. Prawda panowie?
    Marzenie każdego z nas. Prawda panowie?
    23 czerwca 2013, 22:34 przez bartex (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)