Honda NSR125 kto z nas nie miał z nią styczności? ten kompaktowy ścigacz w latach 90 odblokowany generował 28KM rozpędzając się do okolicy ~160km/h. Był skokiem w przyszłość o dekady na rynkach wschodnioeuropejskich, do dziś motocykl ma ogromny potencjał i wiele nowych maszyn w ramach ekologii i pogrzebania silników dwusuwowych nie jest w stanie mu dorównać mocą jak i potencjałem na nią.
Suzuki w latach 60 w GP50cc chce uzyskać przewagę ponad wszystko. Inżynierowie z Hamamatsu sięgają do absurdalnych rozwiązań. Wybór pada na V3 50cc w dwusuwie. Sam silnik osiągał 19KM przy ~20 000rpm i rozpędzał się do ~200km/h! Wisienką na torcie jest 14biegowa skrzynia którą musieli wachlować jeźdźcy przy zakresie użytecznej prędkości obrotowej silnika na poziomie zaledwie 500 obrotów.
Exp2 udowadnia nam że już w latach 90 Honda dysponowała technologią która mogła ocalić dwusuwy.Prototypowy Silnik 250cc"AR" wykorzystywał proces spalania samoczynnego w dwusuwie do 3000obr/min powyżej mieszankę zapalała iskra. Na 1L paliwa mogliśmy pokonać dystans aż o 28% większy względem 250cc w czterosuwie.
Dwusuw na tor ze Szwajcarii kto by w ogóle pomyślał że robią motocykle jeszcze tak rasowe bo na tor! silnik V4 500ccm w dwusuwie na wtrysku generującym z 1l 339KM.
Kto by pomyślał że w Anglii może powstać takie cudo szczyt techniki, mało tego motocykla który w ostatecznym rozrachunku ma moc topowych 1000ccm, wagę typowych 125ccm, a z litra pojemności ten silnik osiąga szalone 319KM!
Silniki Wankla na przestrzeni lat były tematem tabu, czy to w motosporcie czy na drogach, one obrosły wieloma legendami. dzisiaj przyjrzymy się wykorzystywaniu tych właśnie silnikach w motocyklach. Zapraszam do filmu :)
Skąd wzięła się legenda CR500? Co było przed nią? Dlaczego Honda akurat postawiła na konstrukcję 2t, podczas gdy uważała je za silniki bez przyszłości?
Co w tym motocyklu sprawia że nie jest dobrym pomysłem na pierwszego crossa?
Cagiva Mito Evo1 siedmiobiegowa legenda z Włoch o której marzą nastolatkowie po dziś dzień! W wielu kręgach Mito jest znane bardziej pierwowzór, jakim było legendarne Ducati 916. W tym filmie opisuję Evoluzion 1 sukces i upadek siedmiobiegówki.