Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    RoniNek

    Młody rajdowiec
    Zamieszcza materiały od: 8 grudnia 2013 - 18:46
    Ostatnio: 22 października 2014 - 15:26
    • Materiałów na głównej: 75 z 77 (2 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 3595
    • Komentarzy: 252
    • Punktów za komentarze: 176
     
    15 grudnia 2013, 21:17 przez RoniNek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Vilner – Mercedes-Benz  SL  R230
    Mercedes-Benz SL R230
    13 grudnia 2013, 18:43 przez RoniNek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Twin Turbo a BiTurbo – Twin Turbo/Biturbo 

Twin Turbo/Biturbo odnosi się do turbodoładowanego silnika spalinowego, dla którego dwie turbosprężarki sprężają dopływające powietrze. Istnieją dwie powszechnie stosowane konfiguracje: równoległe Twin Turbo i szeregowe Biturbo.

Równoległe Twin Turbo 

W tym rozwiązaniu w miejscu jednego dużego źródła doładowania stosuje się identyczne dwa mniejsze. Twin Turbo stosuje się zazwyczaj w silnikach widlastych, gdzie turbosprężarki są zasilane spalinami z osobnych rzędów silnika. Użycie dwóch mniejszych źródeł doładowania pociąga za sobą ich mniejsze momenty bezwładności, co pozwala na wcześniejsze osiągnięcie optymalnych obrotów wirników turbosprężarek i polepszenie reakcji samochodu na dodawanie gazu. W niewielkim zakresie opracowano również silniki z większą liczbą turbosprężarek, aby osiągnąć dalszą poprawę reakcji na dodawanie gazu. Doprowadziło to do zastosowania czterech turbosprężarek w samochodzie Bugatti EB110.

Szeregowe Biturbo

W tego typu rozwiązaniach tylko jedna turbina jest nieprzerwanie napędzana przez spaliny, a druga załącza się w chwili odpowiedniego zapotrzebowania na moc i napędza drugą sprężarkę. W tym czasie dwa źródła doładowania pracują według zasady równoległego Twin Turbo. Zaletą tej techniki jest to, że przy niskich obciążeniach całkowity strumień objętości spalin działa tylko na jedną turbinę, co poprawia współczynnik sprawności źródeł doładowania i zmniejsza turbodziurę. Dodatkową zaletą jest to, że większa turbosprężarka osiąga optymalną prędkość obrotową jeszcze zanim jest potrzebna. Natomiast wadą jest skomplikowany układ kanałów dolotowych i wylotowych. Przykładem wykorzystania tego rozwiązania jest Ford/PSA (DW12BTED4).

Wielostopniowe turbodoładowanie

Przy wielostopniowym doładowaniu powietrze jest sprężane przez szereg ustawionych obok siebie sprężarek. Są to zazwyczaj kombinacje sprężarek mechanicznych i turbosprężarek. Osiągnięte spręże mogą być sensownie wykorzystane tylko pod warunkiem znacznie obniżonego ciśnienia zewnętrznego, tak więc technika ta odgrywa rolę tylko przy rozwoju silników lotniczych.
    Twin Turbo/Biturbo

    Twin Turbo/Biturbo odnosi się do turbodoładowanego silnika spalinowego, dla którego dwie turbosprężarki sprężają dopływające powietrze. Istnieją dwie powszechnie stosowane konfiguracje: równoległe Twin Turbo i szeregowe Biturbo.

    Równoległe Twin Turbo

    W tym rozwiązaniu w miejscu jednego dużego źródła doładowania stosuje się identyczne dwa mniejsze. Twin Turbo stosuje się zazwyczaj w silnikach widlastych, gdzie turbosprężarki są zasilane spalinami z osobnych rzędów silnika. Użycie dwóch mniejszych źródeł doładowania pociąga za sobą ich mniejsze momenty bezwładności, co pozwala na wcześniejsze osiągnięcie optymalnych obrotów wirników turbosprężarek i polepszenie reakcji samochodu na dodawanie gazu. W niewielkim zakresie opracowano również silniki z większą liczbą turbosprężarek, aby osiągnąć dalszą poprawę reakcji na dodawanie gazu. Doprowadziło to do zastosowania czterech turbosprężarek w samochodzie Bugatti EB110.

    Szeregowe Biturbo

    W tego typu rozwiązaniach tylko jedna turbina jest nieprzerwanie napędzana przez spaliny, a druga załącza się w chwili odpowiedniego zapotrzebowania na moc i napędza drugą sprężarkę. W tym czasie dwa źródła doładowania pracują według zasady równoległego Twin Turbo. Zaletą tej techniki jest to, że przy niskich obciążeniach całkowity strumień objętości spalin działa tylko na jedną turbinę, co poprawia współczynnik sprawności źródeł doładowania i zmniejsza turbodziurę. Dodatkową zaletą jest to, że większa turbosprężarka osiąga optymalną prędkość obrotową jeszcze zanim jest potrzebna. Natomiast wadą jest skomplikowany układ kanałów dolotowych i wylotowych. Przykładem wykorzystania tego rozwiązania jest Ford/PSA (DW12BTED4).

    Wielostopniowe turbodoładowanie

    Przy wielostopniowym doładowaniu powietrze jest sprężane przez szereg ustawionych obok siebie sprężarek. Są to zazwyczaj kombinacje sprężarek mechanicznych i turbosprężarek. Osiągnięte spręże mogą być sensownie wykorzystane tylko pod warunkiem znacznie obniżonego ciśnienia zewnętrznego, tak więc technika ta odgrywa rolę tylko przy rozwoju silników lotniczych.
    13 grudnia 2013, 14:52 przez RoniNek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Szósty Element – Lamborghini Sesto Elemento (wł. szósty element, szósty żywioł, szósty pierwiastek) – 10-cylindrowy supersamochód z 6-biegową skrzynią biegów (10-cylindrowy silnik i 6-stopniowa skrzynia biegów pochodzą z modelu Gallardo), dwoma miejscami (kierowcy i pasażera) wyprodukowany przez Lamborghini we Włoszech w liczbie 20 egzemplarzy. W 20 serii pogramu Top Gear auto osiągnęło wynik 1:14.0. Wynik jednak nie został zaliczony, ponieważ Sesto Elemento nie jest dopuszczone do ruchu ulicznego.
    Lamborghini Sesto Elemento (wł. szósty element, szósty żywioł, szósty pierwiastek) – 10-cylindrowy supersamochód z 6-biegową skrzynią biegów (10-cylindrowy silnik i 6-stopniowa skrzynia biegów pochodzą z modelu Gallardo), dwoma miejscami (kierowcy i pasażera) wyprodukowany przez Lamborghini we Włoszech w liczbie 20 egzemplarzy. W 20 serii pogramu Top Gear auto osiągnęło wynik 1:14.0. Wynik jednak nie został zaliczony, ponieważ Sesto Elemento nie jest dopuszczone do ruchu ulicznego.
    12 grudnia 2013, 14:34 przez RoniNek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    A Ty? Jaki masz sposób na nudę?
    12 grudnia 2013, 15:26 przez RoniNek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Tablice i emblematy! – Witam.
Jestem tu praktycznie od początku chodź nigdy nie zakładałem konta.
Zwracam się do was motokillerów z ogromną prośbą. Jeśli posiadacie jakiekolwiek tablice rejestracyjne (legalnie) lub też emblematy a nie mają one dla was specjalnej wartości i zechcielibyście je oddać/odsprzedać to z wielką chęcią je przyjmę/kupię zgłaszajcie się w komentarzach lub na PW
Kolekcjonuję tablice i emblematy, kiedy moja kolekcja się powiększy pod emblematami i tablicami od użytkowników motokillera będą
wypalone lutownicą na drewnie podziękowania z nickami :) wstawię tu zdjęcia, jeśli pomożecie !
 Z góry dziękuje za pomoc!

PS:Dla najhojniejszego dawacy przewidziany prezent w postaci lampki wykonanej z cylindra 50cc 4t na chromowanej podstawce :)
    Witam.
    Jestem tu praktycznie od początku chodź nigdy nie zakładałem konta.
    Zwracam się do was motokillerów z ogromną prośbą. Jeśli posiadacie jakiekolwiek tablice rejestracyjne (legalnie) lub też emblematy a nie mają one dla was specjalnej wartości i zechcielibyście je oddać/odsprzedać to z wielką chęcią je przyjmę/kupię zgłaszajcie się w komentarzach lub na PW
    Kolekcjonuję tablice i emblematy, kiedy moja kolekcja się powiększy pod emblematami i tablicami od użytkowników motokillera będą
    wypalone lutownicą na drewnie podziękowania z nickami :) wstawię tu zdjęcia, jeśli pomożecie !
    Z góry dziękuje za pomoc!

    PS:Dla najhojniejszego dawacy przewidziany prezent w postaci lampki wykonanej z cylindra 50cc 4t na chromowanej podstawce :)
    8 grudnia 2013, 18:53 przez RoniNek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Vilner – Wnętrze Nissana GT-R od Vilnera
    Wnętrze Nissana GT-R od Vilnera
    8 grudnia 2013, 20:16 przez RoniNek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj