Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    MatiG96

    Młody rajdowiec
    Zamieszcza materiały od: 13 maja 2012 - 22:04
    Ostatnio: 10 września 2014 - 16:11
    Gadu-gadu: 13997058
    • Materiałów na głównej: 123 z 132 (9 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 6262
    • Komentarzy: 46
    • Punktów za komentarze: 26
     
    Nie pogardziłby takim.. –
    30 maja 2012, 16:23 przez MatiG96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Fajne.... – "***** basu Milordzie ^^ "
Odrazu kto zgadnie jaki to samochod?:>>
Ja odrazu sie kapnełem po tylnych drzwiach :D
    "***** basu Milordzie ^^ "
    Odrazu kto zgadnie jaki to samochod?:>>
    Ja odrazu sie kapnełem po tylnych drzwiach :D
    30 maja 2012, 16:26 przez MatiG96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    "Maluch Race" –
    24 maja 2012, 20:42 przez MatiG96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Fiacik – Kolejny Maluszek...
    Kolejny Maluszek...
    24 maja 2012, 19:57 przez MatiG96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    FiaMer. –
    24 maja 2012, 20:07 przez MatiG96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Coś pięknego.... –
    23 maja 2012, 23:20 przez MatiG96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Fajny... –
    24 maja 2012, 20:01 przez MatiG96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Rat.... –
    24 maja 2012, 20:03 przez MatiG96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Maluszek.. –
    24 maja 2012, 20:05 przez MatiG96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Wszędołaz – Fiat 126p z gąsienicami, który może także pływać. Nietypowy pojazd nie został przygotowany z myślą o rekreacyjnych wypadach na bezdroża. Wszędołaza zaprojektowano i zbudowano w Zakładzie Transportu Energetyki w Radomiu. Samochód powstał, by ułatwić obserwację linii energetycznych podczas ciężkich zim – informuje tablica przy Wszędołazie, który stanowi ozdobę Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie.Gumowe gąsienice są prowadzone przez system metalowych kół, które resorują elementy z motocykla WSK. Silnik, skrzynię biegów oraz półosie napędowe zaadaptowano z Fiata 126p. Moment obrotowy trafia z półosi na tylne koła poprzez przekładnię łańcuchową.
Do prowadzenia pojazdu służy fiatowska kierownica. Zmiana jej położenia nie powoduje jednak skręcenia kół, tylko spowalnia lewą lub prawą gąsienicę. Każda z nich jest hamowana przez osobną pompę hamulcową. System sterowania Wszędołazem umieszczono pod maską.

Pojazd nie bał się także wody. Karoserię wykonano z laminatu epoksydowego. Zapewniała wystarczającą wyporność 600-kilogramowemu Wszędołazowi. W wodzie samochód napędzały dwie pompy wodne, które powstały poprzez zmodyfikowanie starych strażackich pomp. W prezentowanym pojeździe w ruch wprawiają je półosie napędowe.

Wszędołaz został zbudowany w latach 1979-1980. Czerosobowy zespół przygotował tylko jeden pojazd. Zainteresowanych kolejnymi egzemplarzami nie brakowało. Wolę kupna Wszędołaza wyrażali nawet Chińczycy – informują pracownicy szczecińskiego Muzeum Komunikacji i Techniki.
    Fiat 126p z gąsienicami, który może także pływać. Nietypowy pojazd nie został przygotowany z myślą o rekreacyjnych wypadach na bezdroża. Wszędołaza zaprojektowano i zbudowano w Zakładzie Transportu Energetyki w Radomiu. Samochód powstał, by ułatwić obserwację linii energetycznych podczas ciężkich zim – informuje tablica przy Wszędołazie, który stanowi ozdobę Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie.Gumowe gąsienice są prowadzone przez system metalowych kół, które resorują elementy z motocykla WSK. Silnik, skrzynię biegów oraz półosie napędowe zaadaptowano z Fiata 126p. Moment obrotowy trafia z półosi na tylne koła poprzez przekładnię łańcuchową.
    Do prowadzenia pojazdu służy fiatowska kierownica. Zmiana jej położenia nie powoduje jednak skręcenia kół, tylko spowalnia lewą lub prawą gąsienicę. Każda z nich jest hamowana przez osobną pompę hamulcową. System sterowania Wszędołazem umieszczono pod maską.

    Pojazd nie bał się także wody. Karoserię wykonano z laminatu epoksydowego. Zapewniała wystarczającą wyporność 600-kilogramowemu Wszędołazowi. W wodzie samochód napędzały dwie pompy wodne, które powstały poprzez zmodyfikowanie starych strażackich pomp. W prezentowanym pojeździe w ruch wprawiają je półosie napędowe.

    Wszędołaz został zbudowany w latach 1979-1980. Czerosobowy zespół przygotował tylko jeden pojazd. Zainteresowanych kolejnymi egzemplarzami nie brakowało. Wolę kupna Wszędołaza wyrażali nawet Chińczycy – informują pracownicy szczecińskiego Muzeum Komunikacji i Techniki.
    24 maja 2012, 20:13 przez MatiG96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj