Profil użytkownika
MatiG96
Młody rajdowiec
Zamieszcza materiały od: | 13 maja 2012 - 22:04 |
Ostatnio: | 10 września 2014 - 16:11 |
Gadu-gadu: | 13997058 |
- Materiałów na głównej: 123 z 132 (9 usunietych przez adm.)
- Punktów za materiały: 6262
- Komentarzy: 46
- Punktów za komentarze: 26
Do prowadzenia pojazdu służy fiatowska kierownica. Zmiana jej położenia nie powoduje jednak skręcenia kół, tylko spowalnia lewą lub prawą gąsienicę. Każda z nich jest hamowana przez osobną pompę hamulcową. System sterowania Wszędołazem umieszczono pod maską.
Pojazd nie bał się także wody. Karoserię wykonano z laminatu epoksydowego. Zapewniała wystarczającą wyporność 600-kilogramowemu Wszędołazowi. W wodzie samochód napędzały dwie pompy wodne, które powstały poprzez zmodyfikowanie starych strażackich pomp. W prezentowanym pojeździe w ruch wprawiają je półosie napędowe.
Wszędołaz został zbudowany w latach 1979-1980. Czerosobowy zespół przygotował tylko jeden pojazd. Zainteresowanych kolejnymi egzemplarzami nie brakowało. Wolę kupna Wszędołaza wyrażali nawet Chińczycy – informują pracownicy szczecińskiego Muzeum Komunikacji i Techniki.