Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    LOR4K

    Turbowymiatacz
    Zamieszcza materiały od: 29 czerwca 2013 - 12:47
    Ostatnio: 31 maja 2015 - 16:58
    • Materiałów na głównej: 687 z 818 (131 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 39988
    • Komentarzy: 117
    • Punktów za komentarze: 156
     
    BMW E32 767iL V16 "Goldfish" Prototyp – Pomysł by stworzyć to 16-to cylindrowe monstrum pojawił się w 1987 roku, a dokładniej w połowie 1987 w małym kręgu pracowników działu BMW zajmującego się konstrukcją silników. Dyskutowano wtedy nad możliwością stworzenia silnika większego niż 12-sto cylindrowy.
I tak, 8 lipca 1987 zaczęto konstruować ten specjalny silnik pod kryptonimem "GOLDFISCH".
Decyzja padła na 16 cylindrowy silnik w układzie V, który powstał jako kontynuacja silnika 12 cylindrowego. Pod koniec roku 1987 pierwszy silnik został zmontowany, a w styczniu i lutym 1988 osiągnął swoją pełną sprawność techniczną. Następnym krokiem było umieszczenie tego prototypu w BMW serii 7 E32. Już w maju 1988 mogły odbyć się pierwsze testy tego samochodu. Samochód miewał jednak kłopoty z chłodzeniem, dlatego większa produkcja nie doszła do skutku.

Dane techniczne:
-Pojemność:       6651 cm³
-Moc:             408 KM przy 5200 obr/min 
-Moment obrotowy: 637 Nm przy 3900 obr/min
    Pomysł by stworzyć to 16-to cylindrowe monstrum pojawił się w 1987 roku, a dokładniej w połowie 1987 w małym kręgu pracowników działu BMW zajmującego się konstrukcją silników. Dyskutowano wtedy nad możliwością stworzenia silnika większego niż 12-sto cylindrowy.
    I tak, 8 lipca 1987 zaczęto konstruować ten specjalny silnik pod kryptonimem "GOLDFISCH".
    Decyzja padła na 16 cylindrowy silnik w układzie V, który powstał jako kontynuacja silnika 12 cylindrowego. Pod koniec roku 1987 pierwszy silnik został zmontowany, a w styczniu i lutym 1988 osiągnął swoją pełną sprawność techniczną. Następnym krokiem było umieszczenie tego prototypu w BMW serii 7 E32. Już w maju 1988 mogły odbyć się pierwsze testy tego samochodu. Samochód miewał jednak kłopoty z chłodzeniem, dlatego większa produkcja nie doszła do skutku.

    Dane techniczne:
    -Pojemność: 6651 cm³
    -Moc: 408 KM przy 5200 obr/min
    -Moment obrotowy: 637 Nm przy 3900 obr/min
    15 marca 2015, 14:11 przez LOR4K (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    Źródło:

    własne wykonanie

    Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé Black Series – Moim zdaniem spoiler nie pasuje do reszty auta ale to i tak bestia!
    Moim zdaniem spoiler nie pasuje do reszty auta ale to i tak bestia!
    X5 Le Mans Prototyp – Oto efekt wbudowania silnika V12 z BMW V12 LMR do BMW X5, wersja 5-drzwiowa typu SUV. Silnik benzynowy o pojemności 5990 cm³ z mocą 515 kW (700 KM). Manualna 6-biegowa skrzynia biegów i napęd 4x4. Przyspiesza od 0 do 100km/h w 4,7 sekund a prędkość maksymalna to ponad 300km/h. Link do krótkiego filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=enG-XzZrg68
    Oto efekt wbudowania silnika V12 z BMW V12 LMR do BMW X5, wersja 5-drzwiowa typu SUV. Silnik benzynowy o pojemności 5990 cm³ z mocą 515 kW (700 KM). Manualna 6-biegowa skrzynia biegów i napęd 4x4. Przyspiesza od 0 do 100km/h w 4,7 sekund a prędkość maksymalna to ponad 300km/h. Link do krótkiego filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=enG-XzZrg68
    14 marca 2015, 22:06 przez LOR4K (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne wykonanie