Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    Kiler

    Kierowca
    Zamieszcza materiały od: 6 kwietnia 2012 - 21:09
    Ostatnio: 28 stycznia 2018 - 18:36
    • Materiałów na głównej: 16 z 16
    • Punktów za materiały: 496
    • Komentarzy: 95
    • Punktów za komentarze: 66
     
    Avions Voisin C25 Aerodyne – Samochód nieistniejącej od dawna, lubiącej chadzać własnymi drogami francuskiej marki, wywodzącej się w prostej linii z przemysłu lotniczego. Prawdziwe auto, stworzone z miłości do motoryzacji i pragnienia doskonałości, jakże inne od dzisiejszych, w większości plastikowych, bezpłciowych, brzydkich i nijakich samochodów projektowanych przez księgowych i marketingowców. Cudowne wzornictwo (także we wnętrzu), kwintesencja stylu "art deco" (więcej zdjęć w linku), w swoich czasach uchodziło za bardzo awangardowe. Cechy charakterystyczne to niezmienny kształt chłodnicy, belki łączące chłodnicę z błotnikami oraz znak firmowy, tzw. Cocotte, czyli Kurka. Ciekawostka - podobno znaki firmowe wykonywano z odpadów pozostałych w procesie produkcji i wykonywano je ręcznie, tym samym można domniemywać, że znak firmowy na każdym samochodzie tej marki jest trochę inny.
    Samochód nieistniejącej od dawna, lubiącej chadzać własnymi drogami francuskiej marki, wywodzącej się w prostej linii z przemysłu lotniczego. Prawdziwe auto, stworzone z miłości do motoryzacji i pragnienia doskonałości, jakże inne od dzisiejszych, w większości plastikowych, bezpłciowych, brzydkich i nijakich samochodów projektowanych przez księgowych i marketingowców. Cudowne wzornictwo (także we wnętrzu), kwintesencja stylu "art deco" (więcej zdjęć w linku), w swoich czasach uchodziło za bardzo awangardowe. Cechy charakterystyczne to niezmienny kształt chłodnicy, belki łączące chłodnicę z błotnikami oraz znak firmowy, tzw. Cocotte, czyli Kurka. Ciekawostka - podobno znaki firmowe wykonywano z odpadów pozostałych w procesie produkcji i wykonywano je ręcznie, tym samym można domniemywać, że znak firmowy na każdym samochodzie tej marki jest trochę inny.
    Bucciali TAV 8 - 32 – Przepiękne auto, które w w latach swojej produkcji (1931 - 1932) budziło podziw i szokowało, zarówno wyglądem jak i rozwiązaniami technicznymi.

Dane techniczne:

SILNIK

Rodzaj: Voisin C18H 60° V12
Pojemność: 4,885 l
Średn. cyl./skok tłoka: 72mm/100mm
Rozrząd: suwakowy (Knighta)
Zasilanie: 4 gaźniki Zenith
Moc: 113 KM/3500 obr./min.
Stosunek moc/poj.: 23 KM/l

UKŁAD NAPĘDOWY

Podwozie: stalowa rama podłużnicowa
Zawieszenie przód: osie wahadłowe, półeliptyczny, poprzeczny resor piórowy
Zawieszenie tył: oś sztywna, resory półeliptyczne
Hamulce: bębnowe wewnątrz kół, dookólne
Skrzynia biegów; 4-stopniowa, manualna
Napęd: na koła przednie

WYMIARY

Masa: 2880 kg
Dł./szer./wys.: 5790mm/1981mm/b.d.
Rozstaw osi: 3750mm
stosunek moc/masa: 0,04 KM/kg
    Przepiękne auto, które w w latach swojej produkcji (1931 - 1932) budziło podziw i szokowało, zarówno wyglądem jak i rozwiązaniami technicznymi.

    Dane techniczne:

    SILNIK

    Rodzaj: Voisin C18H 60° V12
    Pojemność: 4,885 l
    Średn. cyl./skok tłoka: 72mm/100mm
    Rozrząd: suwakowy (Knighta)
    Zasilanie: 4 gaźniki Zenith
    Moc: 113 KM/3500 obr./min.
    Stosunek moc/poj.: 23 KM/l

    UKŁAD NAPĘDOWY

    Podwozie: stalowa rama podłużnicowa
    Zawieszenie przód: osie wahadłowe, półeliptyczny, poprzeczny resor piórowy
    Zawieszenie tył: oś sztywna, resory półeliptyczne
    Hamulce: bębnowe wewnątrz kół, dookólne
    Skrzynia biegów; 4-stopniowa, manualna
    Napęd: na koła przednie

    WYMIARY

    Masa: 2880 kg
    Dł./szer./wys.: 5790mm/1981mm/b.d.
    Rozstaw osi: 3750mm
    stosunek moc/masa: 0,04 KM/kg
    Star 266 – Star 266 to terenowy samochód ciężarowy, na deski kreślarskie trafił pod koniec lat 60-tych ubiegłego wieku, łącznie powstało ok. 18 tys. sztuk w latach 1973 - 2000.
Auto napędza silnik wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim oznaczony jako S359 (od 1983r. S359M), jest to wolnossący motor R6, o pojemności 6,84 l, mocy 150 KM i momencie obrotowym 432 Nm. Auto wyposażono w napęd 6X6, 5-cio biegową skrzynię manualną (na licencji ZF), dwustopniowy reduktor. Wóz może pokonywać brody o głębokości do 1,2 m bez przygotowania i 1,8 m po przygotowaniu.
Prędkość maksymalną ustalono na 90 km/h, zużycie paliwa na 27l/100 km.
Jako cel nadrzędny konstruktorzy wyznaczyli sobie dużą dzielność terenową (pamiętajmy, że pojazd projektowano przede wszystkim dla potrzeb wojska) i w terenie auto spisuje się doskonale. Z powodu obaw o zbyt łatwe zakopywanie się, silnik nie został wyposażony w turbodoładowanie (jako doładowany, o mocy 170 KM był stosowany w innych modelach Stara), co znacznie ogranicza osiągi wozu na szosie i nieco utrudnia pracę wielu zastępom OSP, do których trafiło mnóstwo Starów 266 po wycofaniu ich ze służby wojskowej.
Moim skromnym zdaniem, Star 266 jest najlepszym samochodem jaki kiedykolwiek stworzyliśmy i w czasach kiedy powstawał nie było wstydu, dawał radę.
    Star 266 to terenowy samochód ciężarowy, na deski kreślarskie trafił pod koniec lat 60-tych ubiegłego wieku, łącznie powstało ok. 18 tys. sztuk w latach 1973 - 2000.
    Auto napędza silnik wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim oznaczony jako S359 (od 1983r. S359M), jest to wolnossący motor R6, o pojemności 6,84 l, mocy 150 KM i momencie obrotowym 432 Nm. Auto wyposażono w napęd 6X6, 5-cio biegową skrzynię manualną (na licencji ZF), dwustopniowy reduktor. Wóz może pokonywać brody o głębokości do 1,2 m bez przygotowania i 1,8 m po przygotowaniu.
    Prędkość maksymalną ustalono na 90 km/h, zużycie paliwa na 27l/100 km.
    Jako cel nadrzędny konstruktorzy wyznaczyli sobie dużą dzielność terenową (pamiętajmy, że pojazd projektowano przede wszystkim dla potrzeb wojska) i w terenie auto spisuje się doskonale. Z powodu obaw o zbyt łatwe zakopywanie się, silnik nie został wyposażony w turbodoładowanie (jako doładowany, o mocy 170 KM był stosowany w innych modelach Stara), co znacznie ogranicza osiągi wozu na szosie i nieco utrudnia pracę wielu zastępom OSP, do których trafiło mnóstwo Starów 266 po wycofaniu ich ze służby wojskowej.
    Moim skromnym zdaniem, Star 266 jest najlepszym samochodem jaki kiedykolwiek stworzyliśmy i w czasach kiedy powstawał nie było wstydu, dawał radę.
    22 czerwca 2012, 12:33 przez Kiler (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Munch Mammut 2000 – Podstawowe dane techniczne tego potworka:
silnik R4, 16V, 1998 ccm, 260 KM przy 5680 obr./min., 386 Nm przy 3500 obr./min.
Głowica i układ korbowo-tłokowy pochodzą z samochodu Ford Sierra Cosworth. Pracę silnika wspomaga turbosprężarka Schwitzer o maksymalnym ciśnieniu doładowania 2,5 bara, która współpracuje z intercoolerem.
Wielkość produkcji wyniosła 249 sztuk, niemal wszystkie elementy motocykla wykonano ręcznie. Ciekawostka - choć producent jest niemiecki, firma Munch Motor Technik, motocykl ten wytwarzano w Polsce, w Ostrowie Wielkopolskim.
    Podstawowe dane techniczne tego potworka:
    silnik R4, 16V, 1998 ccm, 260 KM przy 5680 obr./min., 386 Nm przy 3500 obr./min.
    Głowica i układ korbowo-tłokowy pochodzą z samochodu Ford Sierra Cosworth. Pracę silnika wspomaga turbosprężarka Schwitzer o maksymalnym ciśnieniu doładowania 2,5 bara, która współpracuje z intercoolerem.
    Wielkość produkcji wyniosła 249 sztuk, niemal wszystkie elementy motocykla wykonano ręcznie. Ciekawostka - choć producent jest niemiecki, firma Munch Motor Technik, motocykl ten wytwarzano w Polsce, w Ostrowie Wielkopolskim.
    4 maja 2012, 18:03 przez Kiler (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    425 prawdziwych koni mechanicznych (nie elektronicznych) rzucanych na tylne koła bez żadnych wspomagaczy trakcji. Rozwiązanie uchodzące dziś za przestarzałe i nie mające wiele wspólnego z bezpieczeństwem, jednak stanowiące kwintesencję tego, co wszyscy rozumiemy pod pojęciem muscle car. Trzeba być naprawdę dobrym kierowcą żeby potrafić tym jeździć.
    28 kwietnia 2012, 12:43 przez Kiler (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Volvo C70 Coupe – Produkowane w latach 1998 - 2003 w szwedzkim mieście Uddevalla, jest jednym z najpiękniejszych na świecie aut typu coupe powstałych na bazie seryjnych samochodów (w tym przypadku 850/S70), a projektu jego nadwozia nie powstydziłyby się najlepsze włoskie studia designerskie (autorem jest Brytyjczyk, Ian Callum). Napędzane wyłącznie pięciocylindrowymi, rzędowymi silnikami benzynowymi o mocach od 140 do 240 KM, do wyboru były 3 rodzaje zawieszeń o różnych charakterystykach, których nastawami zajmowali się specjaliści z firmy TWR. Głównymi konkurentami C70 były: Ford Cougar, Peugeot 406 Coupe, Mercedes CLK, BMW 3 Coupe.
    Produkowane w latach 1998 - 2003 w szwedzkim mieście Uddevalla, jest jednym z najpiękniejszych na świecie aut typu coupe powstałych na bazie seryjnych samochodów (w tym przypadku 850/S70), a projektu jego nadwozia nie powstydziłyby się najlepsze włoskie studia designerskie (autorem jest Brytyjczyk, Ian Callum). Napędzane wyłącznie pięciocylindrowymi, rzędowymi silnikami benzynowymi o mocach od 140 do 240 KM, do wyboru były 3 rodzaje zawieszeń o różnych charakterystykach, których nastawami zajmowali się specjaliści z firmy TWR. Głównymi konkurentami C70 były: Ford Cougar, Peugeot 406 Coupe, Mercedes CLK, BMW 3 Coupe.
    6 kwietnia 2012, 21:31 przez Kiler (PW) | Do ulubionych | Skomentuj