Profil użytkownika
Kiler
Kierowca
Zamieszcza materiały od: | 6 kwietnia 2012 - 21:09 |
Ostatnio: | 28 stycznia 2018 - 18:36 |
- Materiałów na głównej: 16 z 16
- Punktów za materiały: 496
- Komentarzy: 95
- Punktów za komentarze: 66
Dane techniczne:
SILNIK
Rodzaj: Voisin C18H 60° V12
Pojemność: 4,885 l
Średn. cyl./skok tłoka: 72mm/100mm
Rozrząd: suwakowy (Knighta)
Zasilanie: 4 gaźniki Zenith
Moc: 113 KM/3500 obr./min.
Stosunek moc/poj.: 23 KM/l
UKŁAD NAPĘDOWY
Podwozie: stalowa rama podłużnicowa
Zawieszenie przód: osie wahadłowe, półeliptyczny, poprzeczny resor piórowy
Zawieszenie tył: oś sztywna, resory półeliptyczne
Hamulce: bębnowe wewnątrz kół, dookólne
Skrzynia biegów; 4-stopniowa, manualna
Napęd: na koła przednie
WYMIARY
Masa: 2880 kg
Dł./szer./wys.: 5790mm/1981mm/b.d.
Rozstaw osi: 3750mm
stosunek moc/masa: 0,04 KM/kg
Auto napędza silnik wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim oznaczony jako S359 (od 1983r. S359M), jest to wolnossący motor R6, o pojemności 6,84 l, mocy 150 KM i momencie obrotowym 432 Nm. Auto wyposażono w napęd 6X6, 5-cio biegową skrzynię manualną (na licencji ZF), dwustopniowy reduktor. Wóz może pokonywać brody o głębokości do 1,2 m bez przygotowania i 1,8 m po przygotowaniu.
Prędkość maksymalną ustalono na 90 km/h, zużycie paliwa na 27l/100 km.
Jako cel nadrzędny konstruktorzy wyznaczyli sobie dużą dzielność terenową (pamiętajmy, że pojazd projektowano przede wszystkim dla potrzeb wojska) i w terenie auto spisuje się doskonale. Z powodu obaw o zbyt łatwe zakopywanie się, silnik nie został wyposażony w turbodoładowanie (jako doładowany, o mocy 170 KM był stosowany w innych modelach Stara), co znacznie ogranicza osiągi wozu na szosie i nieco utrudnia pracę wielu zastępom OSP, do których trafiło mnóstwo Starów 266 po wycofaniu ich ze służby wojskowej.
Moim skromnym zdaniem, Star 266 jest najlepszym samochodem jaki kiedykolwiek stworzyliśmy i w czasach kiedy powstawał nie było wstydu, dawał radę.
silnik R4, 16V, 1998 ccm, 260 KM przy 5680 obr./min., 386 Nm przy 3500 obr./min.
Głowica i układ korbowo-tłokowy pochodzą z samochodu Ford Sierra Cosworth. Pracę silnika wspomaga turbosprężarka Schwitzer o maksymalnym ciśnieniu doładowania 2,5 bara, która współpracuje z intercoolerem.
Wielkość produkcji wyniosła 249 sztuk, niemal wszystkie elementy motocykla wykonano ręcznie. Ciekawostka - choć producent jest niemiecki, firma Munch Motor Technik, motocykl ten wytwarzano w Polsce, w Ostrowie Wielkopolskim.
‹ pierwsza < 1 2
« poprzednia 1 2 następna »