Profil użytkownika
Grzesieek
Młody rajdowiec
Zamieszcza materiały od: | 15 czerwca 2014 - 17:18 |
Ostatnio: | 4 lipca 2019 - 10:38 |
- Materiałów na głównej: 66 z 68 (2 usunietych przez adm.)
- Punktów za materiały: 1013
- Komentarzy: 13
- Punktów za komentarze: 18
« poprzednia 1 następna »
@GHOST666RIDER: nie powinna spaść, no i myślę, że smar i tak zostanie szybko rozrzucony przez siłę odśrodkową we wszystkie zakamarki. Ale twoje uwagi dodałem do filmu w postaci adnotacji, dobrze uzupełnią film. O takie uwagi chodzi :) Dzięki i pozdrawiam.
@emce: widać trzeba będzie iść w podobnym kierunku :)
@emce: dzięki za opinie. Szczerze, to też nie jestem przekonany do tego filmu, widzę że to nie to :) Jutro będę wrzucał coś w jeszcze innym stylu. Kumpla auto, jego wybór :)
@Franky09: aplikacja wyszła 5 lat temu, więc zdaje się, że masz odpowiedź.
@Juru: kolega jest na jakimś potajemnym forum 4AGE. Przekaże mu zapytanie i odpowiem tutaj.
@ProjectGranTurismo: wysokość kół obliczeniowa niestety. Dużo racji masz. Ale wiadomo jak to jest teoretycznymi rozważaniami :) Ogólnie to ten przykład pokazuje, że jeśli komuś zależy na dobrym czasie na 1/4 mili (ja do nich nie należę), i nie ma mocnego auta, to wąska zimówka może być lepsza od szerszej letniej, wbrew temu co wielu ludzi twierdzi.
@Aikanaro: jasne, że różne opory. Poza tym co napisałem koledze niżej, to chciałem zobaczyć, czy lepsza trakcyjnie opona będzie szybsza (z uwagi na lepszy start) w stosunku do węższej, która radzi sobie lepiej po samym starcie.
@serekczek55: no pewnie :) Geneza tego "testu" jest taka, że po zmianie z wąskich zimówek na szersze letnie auto zaczęło gorzej, "ciężej" jechać... no to pyk- lecę z filmikiem.
@brojek_88: niższa, mniejsze koło, więc auto powinno szybciej przyspieszać (efekt jak przy skróceniu przełożenia głównego skrzyni). Przy szukaniu przyczyny bardziej bym się skłaniał (poza samą szerokością) na masie koła i jej rozłożeniu na promieniu. A co do przejazdów to racja, dlatego robiłem po 5 przejazdów (nie licząc takich, że gdzieś bieg nie wszedł czy grubo przegiąłem w którąś stronę z obrotami- tylko poprawne przejazdy) na każdej z opon, i wyciągałem średnią. Tak czy inaczej wyraźną zależność widać. No i tak jest to ciekawostka, nic innego.
@Szymcioch1: dokładnie jak kolega wyżej mówi. "Przyspieszenie 0-100 km/h ~8,5s (licznikowe 103km/h). Honda Civic 1.5 D15B2, MPFI z D16Z2, wałek z D16Z2, dolot typu short ram, kolektor wydechowy OEM 4-2-1 i jeszcze kilka drobiazgów. Masa auta z kierowcą ~1000kg."
Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 23 marca 2016 o 23:14
@brojek_88: pewnie, że różne rzeczy, bo po co porównywać takie same? I w 1/4 i rajdach używasz samochodu (pewnie, że innego), i tu i tam się ścigasz. A z młotem wzwyż chyba nie skaczesz? Poza tym każdy ma swoje upodobania i poglądy na różne sprawy, dla mnie ćwiartka zawsze była mega prostą i nudną jak flaki z olejem dyscypliną, a co i rusz gdzieś słyszę, że ktoś "ogarnia i czuje auto" bo potrafi puścić sprzęgło i 3 razy zmienić bieg. Takie jest moje zdanie, Ty możesz mieć zupełnie inne- i to jest w porządku.
@GRUBY: Niestety auto zostało dawno temu sprzedane i szukam o nim jakichkolwiek informacji. @Mikeu: Dzięki! Na twoje pytania będę odpowiadał kolejnymi wrzutkami, może być? :)
Petter Solberg, Xsara WRC, Rajd Polski 2009, OS Wydminy, Upałty Arena. Byłem na tych hopach, największy szał zrobił Nowikow :) https://www.youtube.com/watch?v=TYIHGz7PxYU Od mniej więcej 1:25.