Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    DaN0

    Turbowymiatacz
    Zamieszcza materiały od: 16 stycznia 2012 - 15:35
    Ostatnio: 26 stycznia 2023 - 19:54
    • Materiałów na głównej: 1904 z 2229 (321 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 113503
    • Komentarzy: 2723
    • Punktów za komentarze: 1214
     
    Mają rozmach – Te kilka liczb daje do myślenia.
    Te kilka liczb daje do myślenia.
    Trochę nieodpowiedni strój na motocykl – Ale, czy komukolwiek to przeszkadza?
    Ale, czy komukolwiek to przeszkadza?
    23 stycznia 2016, 9:46 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Mercedes C63 AMG – W słonecznym kolorze, który bardzo nam się przyda w tą zimę.
    W słonecznym kolorze, który bardzo nam się przyda w tą zimę.
    Znane wszystkie? – Odpowiedzi (większa rozdzielczość) w źródle.
    Odpowiedzi (większa rozdzielczość) w źródle.
    Dekielek jak dekielek – Ale ważne są detale.
    Ale ważne są detale.
    18 stycznia 2016, 19:06 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    RS4 – B5 & B7
    B5 & B7
    15 stycznia 2016, 15:36 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Samochody elektryczne stają się coraz lepsze, wobec czego zyskują coraz większą popularność, a producenci aut z tradycyjnymi silnikami mogą niedługo zostać postawieni pod ścianą jeśli ich auta nie będą spełniały coraz bardziej wyśrubowanych norm. Pomóc im może jednak urządzenie nazwane Dynamic Skip Fire.

    DSF działa na zasadzie wyłączania poszczególnych cylindrów z pracy, jeśli ich moc nie jest akurat potrzebna co znacznie ogranicza emisje i spalanie. Sam pomysł nie jest zasadniczo nowy, ale nowe jest wykonanie. W obecnych na rynku rozwiązaniach tego typu możliwe jest bowiem wyłączenie tylko połowy cylindrów (V8 do 4, a V6 do 3) tak aby blok silnika zachował balans. DSF jednak wyłącza cylindry dynamicznie - może zatem być tak, że pracował będzie tylko jeden z nich, ale będzie on cały czas zmieniany, dzięki czemu silnik nadal będzie zbalansowany.

    Przy użyciu tej technologii duży amerykański SUV GMC Denali był w stanie zaoszczędzić 18% paliwa, a kierowca nie odczuwał przy tym żadnego spadku mocy. Otwarte jednak pozostaje pytanie jak na dłuższą metę wpływać to będzie na żywotność silnika.

    Sama technologia jest jednak bardzo ciekawa i jeśli pomyślimy o jej potencjalnym użyciu w silnikach hybrydowych to przejście na samochody elektryczne będzie mogło się odbyć bezboleśnie.
    Wiecie z jakiego pojazdu są te biegi? – Na pierwszy rzut oka przewalone tym jechać, ale myślę, że po chwili jazdy i paru zgrzytach dało by się przyzwyczaić.
    Na pierwszy rzut oka przewalone tym jechać, ale myślę, że po chwili jazdy i paru zgrzytach dało by się przyzwyczaić.
    24 grudnia 2015, 13:23 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Kompresor – Było big turbo, czas na big supercharger!
    Było big turbo, czas na big supercharger!
    Audi S8 D3 – Ładny z niego potworek. A luksusu jeszcze więcej niż koni.
    Ładny z niego potworek. A luksusu jeszcze więcej niż koni.