Profil użytkownika
AwesomeMuscule
Młody rajdowiec
Zamieszcza materiały od: | 7 stycznia 2014 - 14:00 |
Ostatnio: | 24 lutego 2014 - 16:36 |
- Materiałów na głównej: 63 z 107 (44 usunietych przez adm.)
- Punktów za materiały: 2529
- Komentarzy: 6
- Punktów za komentarze: 4
zarchiwizowany
Chevrolet na targach w Detroit zaprezentował Corvette Z06, która będzie najszybszą wersją spośród wszystkich aut tego producenta. Z06 osiąga nawet lepsze czasy niż model ZR1 z 2013 roku.
Model ten będzie pierwszym wyposażonym w doładowany silnik. Chevrolet użył kompresora Eaton. Dzięki niemu 6,2-litrowy silnik V8 będzie generować 634 KM i 861 Nm momentu obrotowego. Jednostka dostanie także wiele nowoczesnych rozwiązań, na przykład bezpośredni wtrysk lub zmienne fazy rozrządu. Do wyboru będą dwie opcje skrzyni biegów – siedmiobiegowa manualna oraz ośmiostopniowa automatyczna połączona z łopatkami przy kierownicy.
Interesująco zapowiada się zdejmowany panel dachowy, który został wykonany z włókna węglowego. Materiał ten wykorzystano nie bez powodu. Producentowi zależało bowiem na zmniejszeniu wagi auta i obniżeniu środka ciężkości. Dlatego też Corvette Z06 zbudowano w oparciu o ramę z lekkiego aluminium, którą zresztą użyto już w modelu Stingray. Co ciekawe, zostanie ona także wykorzystana w wyścigowej Corvette Racing C7.R.
Dzięki systemowi Magnetic Selecrive Ride Control trzeciej generacji, kierowca będzie mógł dostosować auto do komfortowej jazdy lub ustawić je do osiągania większych prędkości. Dla tych, którzy naprawdę lubią poczuć wiatr we włosach producent przygotował pakiety: aerodynamiczny wykonany z włókna węglowego oraz Z07, do którego należą węglowo-ceramiczne hamulce Brembo i wyczynowe opony Michelin Pilot Super Sport Cup.
Corvette Z06 trafi do sprzedaży na początku 2015 roku, na razie nie wiadomo nic na temat jej ceny.
Alpina od 1963 roku była uznanym warsztatem tuningowym, wyspecjalizowanym w silnikach wyścigowych.
Status producenta samochodów uzyskała nieco pózniej, w roku 1983. Od 1983r zarejestrowana jest jako producent samochodów w federalnym urzędzie we Flensburgu.
Od tamtej pory wytwarza auta bazujące na modelach BMW serii 3, 5, 6, 7, oraz niegdyś legendarnej już serii 8 (B12).
Pierwszymi oficjalnymi modelami firmy były modele B6, C1 i B7 Turbo. Ten ostatni model osiągał moc 300 KM i 462 Nm co pozwalało mu osiągnąć pierwszą setkę po 6,5 s. Prędkość zaś maksymalna wynosiłą 250km/h.
Przez pewien czas był to najszybszym seryjnie produkowany sedan na świecie.
Po roku 1989 ten tytuł również przypadł Alpinie tym razem modelowi B10 - Bi Turbo (e34) (360KM).
Na zdjęciu:
ALPINA B7 (F01)
Produkowany: 2010 - .....
Model bazowy:750i
Pojemność cm3 : 4395
Układ/liczba cylindrów : V8
Maks.moc(KM) : 507
Maks.moment obrotowy : 700
Przyspieszenie 0-100 : 4.7
Prędkość maks(km/h) 302
zarchiwizowany
Perana Performance Group powstała w drugiej połowie 2007 roku. Firma ma swoją siedzibę w Port Elizabeth, milionowego miasta w południowej części RPA. Z racji swojego pochodzenia nieco wyjątkowe i dziwne są założenia firmy. Perana chce swoimi samochodami nawiązywać do najlepszych włoskich motoryzacyjnych tradycji. Pewnie dlatego za wygląd karoserii odpowiedzialni są Włosi. Kolejnym ciekawym punktem jest posiadanie homologacji Unii Europejskiej. Brak takiego pozwolenia, wg właścicieli firmy zmusiło wiele niszowych producentów do ogłoszenia bankructwa. Tu właściciele z Południowej Afryki chcą uczyć się na błędach kolegów.
Świat zauważył firmę z RPA na salonie genewskim w 2009 roku. Przedstawiono wówczas zaprojektowane przez Studio Zagato coupe o nazwie Z-One. Auto powstało w niespełna cztery miesiące. Produkcja seryjna została zlecona Hi-Tech Automotive & Superformance. To bardzo dobry adres. Założona w 1992 roku firma zajmowała się budową replik (m.in. Forda GT40), a później kultowego Noble M400.
Z-One ma 440 cm długości, 192 cm szerokości, 123 cm wysokości i rozstaw osi 254 cm. Wymiarami zbliżony jest więc do modelu Chevrolet Corvetta. Auto waży zaledwie 1195 kg. Masa jest idealnie rozdzielona pomiędzy osiami, w proporcji 50:50. Wnętrze mieści dwie osoby.
Do napędu służy silnik Chevroleta V8 o pojemności 6200 cm3 i mocy 442 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 583 Nm przy 6600 obr./min. Moc przekazywana jest za pośrednictwem manualnej, 6 biegowej skrzyni, która pochodzi z Corvetty. Przyspieszenie do setki zajmuje cztery sekundy, a prędskość maksymalna wynosi 299 km/h.
Jak na tą moc, osiągi i całkiem nieźle wyglądającą sylwetkę cena 80 000 euro nie wydaje się być wygórowana. Perana chce produkować około 1000 samochodów rocznie.
zarchiwizowany