Profil użytkownika
AwesomeMuscule
Młody rajdowiec
Zamieszcza materiały od: | 7 stycznia 2014 - 14:00 |
Ostatnio: | 24 lutego 2014 - 16:36 |
- Materiałów na głównej: 63 z 107 (44 usunietych przez adm.)
- Punktów za materiały: 2529
- Komentarzy: 6
- Punktów za komentarze: 4
„Freude am Fahren”, czyli „radość z jazdy” – tak brzmi firmowe motto BMW. Gdyby niemiecka marka chciała reklamować się takim sloganem niecałe sto lat temu, brzmiałby on raczej: „radość z lotu”. Początkowo bowiem zajmowała się produkcją samolotów.
W 1913 roku Karl Friedrich Rapp założył firmę Rapp Motorenwerke AG. Trzy lata później przedsiębiorstwo przejął Gustav Otto, producent aeroplanów oraz silników lotniczych i zmienił jego nazwę na Bayerische Flugzeugwerke AG, czyli Bawarskie Zakłady Lotnicze. W 1917 roku firmę przekształcono w spółkę akcyjną Bayerische Motoren Werke GmbH, a kilka miesięcy później dołączył do niej Austriak Franz Josef Popp. To on nadal jej nazwę BMW, która obowiązuje do dziś. Z tamtego okresu pochodzi również obecne logo marki - kręcące się śmigło samolotu na niebieskim tle symbolizującym niebo. Barwy te znajdują się również na fladze Bawarii, w której od początku mieści się siedziba BMW.
Po pierwszej wojnie światowej produkcja samolotów została w Niemczech zabroniona na mocy Traktatu Wersalskiego. Otto zamknął zakłady lotnicze i przerzucił się na wytwarzanie podzespołów do lokomotyw. W 1919 roku w BMW powstaje również pierwszy projekt motocyklowego silnika. Cztery lata później gotowy jest już cały pojazd na dwóch kółkach, model R32.
W roku 1928 BMW kupuje markę Dixi produkującą samochody na licencji brytyjskiego Austina Seven, a w roku 1933 powstają pierwsze auta według autorskich projektów niemieckich inżynierów – I6, 327, 328 i 335. W czasie drugiej wojny światowej w fabryce bawarskiej firmy znów wytwarzane są silniki lotnicze, a także motocykle – wszystko na potrzeby armii III Rzeszy.
Sytuacja BMW po zakończeniu wojny była fatalna – bombardowania niemal doszczętnie zniszczyły zakłady w Monachium. Stanąć na nogi firmie pomogło pozwolenie na przeprowadzanie napraw pojazdów amerykańskiego wojska w mieście Allach. W kolejnych latach wytwarzała ona również części do maszyn rolniczych i rowery, a w roku 1948 wznowiła produkcję motocykli.
Na początku lat pięćdziesiątych w BMW powstają pierwsze powojenne samochody – modele 501 i 502. W roku 1955 z fabryki w Monachium wyjeżdża Isetta, maleńkie auto na trzech kołach, którego zaskakująco dobre wyniki sprzedaży uratowały kondycję finansową niemieckiej marki. Komercyjnego sukcesu Isetty nie powtórzył na przykład model 507 zaprezentowany w roku 1956.
Roadster uznawany za motoryzacyjne dzieło sztuki okazał się niewypałem z ekonomicznego punktu widzenia. W 1961 roku marka przedstawiła model 1500, który zapoczątkował jej nową erę ugruntowaną później przez takie auta, jak 2000 CS, czy serie New Sixes i New Class. Te ostatnie stworzyły podwaliny pod obecne nazewnictwo modeli BMW. New Sixes to przodek dzisiejszej serii 3, a New Class – serii 7.
Na początku lat dziewięćdziesiątych firma rozpoczęła współpracę z Rolls-Roycem, który stał się jej własnością w roku 1998. Wcześniej BMW walczyło o brytyjską markę z Volkswagenem. Dopiero w 2003 roku Bawarczycy nabyli prawa do wzoru charakterystycznej osłony chłodnicy zwieńczonej figurką „Ducha Ekstazy" oraz logo RR. Obecnie do BMW należy również Mini. Firma posiada też prawa do Triumpha wycofanego z rynku w 1984 roku.
W latach 1994-2000 do BMW należeli także Rover i Land Rover. Pierwsza z marek została sprzedana brytyjskiemu konsorcjum Phoenix Venture Holdings. Land Rover trafił natomiast do koncernu Ford. Od 2005 roku BMW jest właścicielem teamu Formuły 1 BMW-Sauber F1, w którym kierowcą jest pierwszy Polak na torach wyścigowej ekstraklasy, Robert Kubica. Oprócz samochodów niemieckiej marki, sukcesy sportowe odnoszą również motocykle. Maszyny BMW sześciokrotnie wygrywały Rajd Dakar.
Historia Logo i nazwy firmy
Wiekszość miłosników motoryzacji zna logo Audi. Jednak niewiele osób wie, co oznaczają cztery nachodzące na siebie kółka. Otóż każde z kółek występujących w logo Audi jest symbolem jednego przedsiebiorstwa. Mówimy o czterech firmach, które już na poczatku XX w. należaly do najbardziej znanych w branży motoryzacyjnej - o firmie DKW, Audi, Horch i Wanderer. Przedsiebiorstwa te w obliczu światowego kryzysu gospodarczego połączyły sie i 29 czerwca 1932 roku utworzyły firme Auto Union z siedziba w Chemnitz. Auto Union była wówczas drugą co do wielkosci firmą produkujacą w Niemczech samochody. Po wojnie w roku 1945 administracja sowieckich sił okupacyjnych zadecydowała o likwidacji Auto Union. Jednak już w 1949 roku, dzieki staraniom zarządu i pracowników firmy, Auto Union odrodziła się na terenie Niemiec Zachodnich - w Ingolstadt. W roku 1965 wszystkie udziały w Auto Union przejęte zostały przez Volkswagena, a wszystkie samochody produkowane w Ingolstadt noszą odtąd nazwe Audi.
Skad wzieła sie nazwa marki? Osoba, która w historii marki Audi odegrała bardzo ważną rolę jest August Horch. Osiemnastoletni August Horch był świadkiem narodzin samochodu. Po ukończeniu studiów technicznych na uczelni w Mittweida pracował przez trzy lata na stanowisku asystenta kierownika w Zakładach Silników Karola Benza. W 1904 roku August Horch założył w Zwickau własną firme "Horch Werke". W zakładach tych produkowano luksusowe samochody wyposażone początkowo w silniki czterocylindrowe o mocy 22 i 40 KM oraz pojemnosci 2,6 i 5,8 litra. Wkrótce doszło do licznych nieporozumien między Augustem Horchem, który dążył do wprowadzania nowych rozwiązań technicznych wymagających często znacznych nakladów finansowych i jego sponsorami. W wyniku tych niesnasek August Horch opuscił założone przez siebie przedsiebiorstwo i utworzyl nową firme "Zaklady Samochodowe August Horch". W ten sposób w Zwickau istnialy dwa przedsiebiorstwa noszace nazwe Horch. Prowadziło to oczywiście do licznych pomyłek. O tym, która z firm zachowa nazwe Horch zadecydowal sąd. Niestety prawa tego nie przyznano Augustowi Horchowi. Wówczas wpadl on na pomysl, aby swoje nazwisko przetlumaczyc na lacine. Niemieckie Horch czyli słuchaj brzmi po lacinie Audi. I tak w 1910 roku powstała firma Audi Automobilwerke, która dała nazwe jednej z najbardziej znanych marek samochodowych na swiecie i która jest właścicielem jednego z kółek wystepujacych w logo Audi.
Podobało się ? głosuj komentuj, a na pewno dodam więcej :)
Został zaprojektowany jako bezpośredni rywal dla Bugatti Veyrona, miał osiągać prędkość ponad 407 km/h oraz przyspieszać od 0 do 60 mil na godzinę (0-96 km/h) w czasie 2,78 s (wersja Ultimate Aero TT). SSC Aero powstał przy współpracy Jeroda Shelby'ego oraz Athana Aridasa, który przez siedem lat pracował nad jego projektem. Był to najszybszy produkowany seryjnie samochód, osiągający prędkość 412 km/h; wynik ten zmierzono 13 września 2007 w West Richland. W rezultacie, 9 października 2007 SSC Aero został uznany przez Księgę rekordów Guinnessa za najszybszy produkowany seryjnie samochód świata.
W 2010 Bugatti Veyron odzyskał miano najszybszego samochodu produkowanego seryjnie. Dzięki specjalnej wersji nazwanej Super Sport która osiąga moc 1200 KM samochód osiągnął na torze prędkość 431 km/h. Prędkość wpisana została do Księgi Rekordów Guinnessa. Lecz tytuł ten został mu odebrany ze względu na wyłączenie elektronicznego ogranicznika prędkości, które nie jest możliwe w wersji dla zwykłych nabywców.
Dostępna jest także wersja Ultimate Aero, o lepszych osiągach od bazowego Aero. Według różnych źródeł, powstać ma jedynie 25 sztuk modelu. Podstawowa wersja Aero, której produkcji zaprzestano w 2008 roku kosztowała 239 000 USD, wariant Ultimate Aero to już wydatek rzędu 620 000 USD (stan na rok 2008).
Belg znaleziony został na 143 kilometrze wczorajszego etapu z Chilecito do San Miguel de Tucuman. Na chwilę obecną nie jest znana przyczyna śmierci motocykli, ani okoliczności związane z tym smutnym zdarzeniem. Organizatorzy i lokalna policja wszczęli dochodzenie w tej sprawie. O ile wiadomo zawodnik nie zgłaszał żadnych problemów, cieszył się dobrym stanem zdrowia, a w dniu wypadku meldował się także na punkcie z wodą. To był 11. Dakar w karierze Palante.
Więcej wiadomo na temat okoliczności śmierci dwóch fotoreporterów. Był to nieszczęśliwy wypadek komunikacyjny. Te niestety są zmorą każdego Dakaru i czasem pochłaniają więcej ofiar wśród ludzi obsługujących rajd i postronnych osób, niż sama rywalizacja na trasie. Tutaj do wypadku przyczyniły się trudne warunki drogowe. Samochód z czterema pracownikami argentyńskiej agencji prasowej spadł ze 100 metrów w szczelinę, a dwóch z nich, siedzących na przednich siedzeniach, poniosło śmierć na miejscu. Dwaj pozostali poszkodowani przetransportowani zostali do szpitala w Tucuman.
‹ pierwsza < 1 2 3 4 5 6 7 > ostatnia ›