Profil użytkownika
Autofil
Kierowca
Zamieszcza materiały od: | 10 listopada 2013 - 20:46 |
Ostatnio: | 8 września 2018 - 20:15 |
- Materiałów na głównej: 28 z 33 (5 usunietych przez adm.)
- Punktów za materiały: 658
- Komentarzy: 109
- Punktów za komentarze: 151
Dawno nic nie dodawałem, ale miałem bardzo dużo różnych komplikacji. Teraz znowu jest w miarę, więc mogę się udzielać :).
W 14 części mojej serii prezentuję auto, które nie dawno miałem okazję obejrzeć na żywo i uznać "tak chcę".
Oto Alfa Romeo 75, ostatnia tylnonapędowa Alfa Romeo przed przejęciem przez koncern Fiat. Również ostatni model z układem transaxle. Autko może nie powala wyglądem,design to typowe lata 80 XX wieku, ale technologia to już inna sprawa. Silniki od 1.6 r4 do 3.0 v6. W Alfie 75 oprócz świetnych właściwości jezdnych można było znaleźć: elektryczne szyby, lusterka, szyberdach, klimatyzację, komputer pokładowy, wskaźnik ciśnienia i temperatury oleju, a także epicką dźwignię od hamulca ręcznego. Jest to fajne auto, które dzisiaj już ciężko spotkać.
Najwyższa wersja modelu 156 z silnikiem 3.2 v6 Busso. Do tego dedykowany bodykit, dedykowane fotele, felgi 17", czarne wykończenie przednich lamp. Prędkość maksymalna 250 KM/H, 0-100 w 6,3s.
Nic więcej do dodania. ;)
Krótko mówiąc auto jest "ponadprzeciętne" i dlatego ląduje na liście.
Pozdrawiam.
Auto w sprzedaży od 1995 do 2005 roku. Projekt wspólny studia Pinifarina i Waltera de Silvy.
Alfa Romeo GTV to najprawdopodobniej najbardziej szalony pomysł starej kadry Alfa Romeo, na który się zgodził zarząd Fiata. Niska, szeroka, z progami grubszymi niż w niejednym wanie, silniki od 1.8 do 3,2 v6. To nie jest eleganckie gran turismo do podróżowania, to ostre coupe bez ściemy, na tylnej kanapie można posadzić co najwyżej średniego pieska, a w bagażniku z 4 niezbyt duże plecaki.
I przez te wszystkie rzeczy Alfa Romeo GTV jest taka fajna i ląduje na liście.
Dlaczego jest na liście? Oto lista:
- nadwozie wykonane z materiałów lekkich t.j. aluminium, plexiglass i tworzywa sztuczne
- silnik to 2.0 V8 kręcące się do 10000 obr./min. posiadający dwie świece na cylinder i wtrysk paliwa Spica, 230 KM oraz 200 Nm
- samochód powstał jako drogowa wersja samochodu wyścigowego (na potrzeby homologacji)
- od 0 do 100 km/h w 5.5s oraz 260 km/h w 1967 roku
- jest przykładem samochodu wykonanego bez kompromisów
Dlatego ląduje na liście. ;)
Dzisiaj prezentuję "dziecko nowej ery" pt. Alfa Romeo 4C. Auto jest produkowane od 2013 roku w Modenie (obok Maserati).
Dlaczego wdarło się na listę? Ponieważ ten wynalazek jest surową i absolutnie bezwzględną maszyną do świrowania. Całość waży niecałe 900KG, do produkcji stosuje się włókno węglowe, aluminium oraz laminowane tworzywa sztuczne. Autko jest pozbawione wszystkiego co zbędne (radio jest darmową opcja, ale producent tego nie zaleca, aby nie podwyższać masy.) Miałem okazję siedzieć w tej Alfie i jestem oczarowany. Jest proste i piękne.
Samochód produkowany w latach 1971-1977. Nazwa została przyjęta od miejsca pierwszej premiery konceptu.
Dlaczego jest na liście? Po pierwsze, jest to praktycznie rzecz ujmując jedyna masowo produkowana Alfa Romeo z silnikiem V8. Jednostka pochodziła z modelu 33 Stradale, ale została "ucywilizowana", zwiększono pojemność do 2,6l i obniżono maksymalną prędkość obrotową. W takiej specyfikacji silnik osiągał 200KM i posiadał mechaniczny wtrysk firmy Spica. Po za tym auto wygląda i ma kilka fajnych bajerów np. składane osłony przednich lamp.
Pozdrawiam i do następnej części.
Dlaczego jest na liście? Primo silnik 1,75 TBi 235KM i możliwością rozwoju, dobrze jeździ, jest ładna i można ją ogarnąć bez super niesamowitego zaplecza technicznego (uwaga: dotyczy tylko wersji przed pierwszym liftem). Ogólnie zacny, stosunkowo młody samochód.
Pozdrawiam.
1 2 3 > ostatnia ›
« poprzednia 1 2 3 następna »