Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    Arczi

    Młody rajdowiec
    Zamieszcza materiały od: 14 lipca 2012 - 20:02
    Ostatnio: 30 września 2015 - 14:41
    • Materiałów na głównej: 153 z 162 (9 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 11217
    • Komentarzy: 501
    • Punktów za komentarze: 434
     
    Dobry poczciwy Fiacik –
    31 grudnia 2012, 10:28 przez Arczi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Kolejny stolik... – ...tym razem z bloku silnika Jaguara V8
    ...tym razem z bloku silnika Jaguara V8
    31 grudnia 2012, 13:29 przez Arczi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    FIAT 126 NP – Umieszczenie zespołu napędowego w tylnej części samochodu Polski Fiat 126p ograniczało funkcjonalność pojazdu oraz utrudniało budowę wersji pochodnych. Postanowiono więc w OBR SM opracować samochód z przednim napędem przy założeniu maksymalnego wykorzystania elementów dotychczas produkowanego modelu. Prace nad tym samochodem rozpoczęto w maju 1977 r.Silnik umieszczony został wzdłużnie przed osią kół przednich. Przy stopniu sprężania 7,6 osiągał on moc 19,1 kW przy 4800 obr/min. W układzie chłodzenia zastosowano nową dmuchawę osiową. Zmianę kierunku obrotów zespołu napędowego, niezbędną z uwagi na jego odwrócenie o 180°; uzyskano przez umieszczenie koła talerzowego z drugiej strony zębnika przekładni głównej. Półosie napędowe wyposażono w równobieżne przeguby typu Bierfielda - Rzeppa.
    Umieszczenie zespołu napędowego w tylnej części samochodu Polski Fiat 126p ograniczało funkcjonalność pojazdu oraz utrudniało budowę wersji pochodnych. Postanowiono więc w OBR SM opracować samochód z przednim napędem przy założeniu maksymalnego wykorzystania elementów dotychczas produkowanego modelu. Prace nad tym samochodem rozpoczęto w maju 1977 r.Silnik umieszczony został wzdłużnie przed osią kół przednich. Przy stopniu sprężania 7,6 osiągał on moc 19,1 kW przy 4800 obr/min. W układzie chłodzenia zastosowano nową dmuchawę osiową. Zmianę kierunku obrotów zespołu napędowego, niezbędną z uwagi na jego odwrócenie o 180°; uzyskano przez umieszczenie koła talerzowego z drugiej strony zębnika przekładni głównej. Półosie napędowe wyposażono w równobieżne przeguby typu Bierfielda - Rzeppa.
    31 grudnia 2012, 16:00 przez Arczi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Rat Rod –
    15 września 2012, 11:49 przez Arczi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Moto & Śmierć –
    9 września 2012, 21:37 przez Arczi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Adrenalina –
    9 września 2012, 21:53 przez Arczi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Się popsuło - się napraaaawi! –
    7 września 2012, 15:12 przez Arczi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Garbuski –
    5 września 2012, 18:55 przez Arczi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Bo życie jest po to... –
    2 września 2012, 9:43 przez Arczi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj