Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    Arczi

    Młody rajdowiec
    Zamieszcza materiały od: 14 lipca 2012 - 20:02
    Ostatnio: 30 września 2015 - 14:41
    • Materiałów na głównej: 153 z 162 (9 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 11217
    • Komentarzy: 501
    • Punktów za komentarze: 434
     
    Napęd 4x4 –
    8 maja 2013, 8:54 przez Arczi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    Faktopedia. pl

    Mitsubishi Eclipse – Wszyscy wrzucacie Nissany, VW, Audi, Opel, a ja wrzucę Mitsubishi Eclipse
    Wszyscy wrzucacie Nissany, VW, Audi, Opel, a ja wrzucę Mitsubishi Eclipse
    5 maja 2013, 9:44 przez Arczi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Dziadek i Wnuk –
    27 kwietnia 2013, 10:42 przez Arczi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Reklama malucha z tygodnika Motor z 1978 roku. –
    28 kwietnia 2013, 16:30 przez Arczi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    24 kwietnia 2013, 13:57 przez Arczi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Peugeot wraca na górę Pikes Peak. Dokładnie do Pikes Peak International Hill Climb czyli "wyścigu do chmur". To wyjątkowe wydarzenie w kalendarzu imprez motorowych. I to nie tylko ze względu na 20-kilometrową trasę z 156 zakrętami wspinającą się na 4300 m n.p.m, ale również na niesamowite samochody, które stają do rywalizacji. To jedyny wyścig na świecie, który nie narzuca żadnych ograniczeń na maszyny. Inżynierowie mogą iść na całość, a ogranicza ich jedynie wyobraźnia.W tym roku jedną z takich maszyn będzie Peugeot 208 T16 Pikes Peak. Jego wygląd może prowokować do złośliwych komentarzy, ale tutaj wszystko podporządkowane jest osiągom. I nie myślcie, że mówimy tu o osiągach porównywalnych z autami WRC. Nie chodzi nawet o osiągi porównywalne z najszybszym obecnie LaFerrari czy Veyronem.
    Jak widzicie, z Peugeota 208 został tu jedynie kształt karoserii, a i ten został mocno zmieniony. 208 T16 Pikes Peak napędza podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 3,2 litra. Silnik nie zmieściłby się pod maską, w związku z tym umieszczono go centralnie. 886 KM przenoszone jest na wszystkie koła za pomocą 6-biegowej skrzyni sekwencyjnej. Jak wspomnieliśmy pierwsza "setka" to kwestia 1,8 s. Potem jest równie szybko, chociaż już nie tak jak w F1. 0-200 km/h w 4,8 s (LaFerrari potrzebuje na to samo prawie 7 s).Takie osiągi to zasługa nie tylko potężnej mocy, ale również niewielkiej masy. Rurowa konstrukcja i nadwozie z włókna węglowego zdają się stanowić jedynie "opakowanie" dla silnika. Felgi ze stopów magnezu wzorowane są na tych z F1 i obute w monstrualne slicki Michelina. Całe auto waży 875 kg. To gwarantuje symboliczny i spektakularny stosunek mocy do masy (wyrażonej w bhp) wynoszący 1:1.
    24 kwietnia 2013, 13:34 przez Arczi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Kto wie w jakim serialu grało to autko? –
    22 kwietnia 2013, 18:49 przez Arczi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Taką podsufitkę – to ja rozumiem
    To ja rozumiem
    20 kwietnia 2013, 9:25 przez Arczi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    13 kwietnia 2013, 20:38 przez Arczi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    12 kwietnia 2013, 15:41 przez Arczi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)