Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Top materiałów

    
    Nissan Skyline – Jeśli jesteś mężczyzną daj moc.
Jeśli jesteś kobietą daj lubię to!

Zobaczmy ile jest u nas kobiet i mężczyzn.
    Jeśli jesteś mężczyzną daj moc.
    Jeśli jesteś kobietą daj lubię to!

    Zobaczmy ile jest u nas kobiet i mężczyzn.
    18 marca 2012, 20:32 przez wrobelw (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (16)
    TopGear – Jeśli lubisz tych panów to daj moc.



Okaże się ilu fanów TG tu mamy.
    Jeśli lubisz tych panów to daj moc.



    Okaże się ilu fanów TG tu mamy.
    26 marca 2012, 20:00 przez Stig100 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (12)
    Jeżeli kojarzysz, daj moc –
    21 lipca 2012, 19:01 przez Drifter (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (11)
    Ilu mamy fanów 4 kółek? –
    26 kwietnia 2012, 9:34 przez First8705 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (24)
    Prawo Jazdy czyli wymarzony dokument wszystkich którzy go nie mają!! – A ty masz prawko??
TAK :) "JEST MOC"
NIE :( "LUBIĘ TO"
    A ty masz prawko??
    TAK :) "JEST MOC"
    NIE :( "LUBIĘ TO"
    3 maja 2012, 12:56 przez lenardzik6 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Kocham To – Na zdjęciach są:
- Ford Mustang V
- Ford Mustang Shelby GT500
"Ford Mustang" jest produkowany od 1964 roku
    Na zdjęciach są:
    - Ford Mustang V
    - Ford Mustang Shelby GT500
    "Ford Mustang" jest produkowany od 1964 roku
    22 marca 2012, 20:50 przez PyrSon (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Pojedynek – Kto za Camaro - lubię to
Kto za Mustangiem - jest moc
    Kto za Camaro - lubię to
    Kto za Mustangiem - jest moc
    27 marca 2012, 14:32 przez camaro1000KM (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Mini Lamborghini – Ciekawe ile pełnoletnich osób jest na MotoKiller??
Poniżej 18 "Lubię To"
Powyżej 18 "Jest Moc"
    Ciekawe ile pełnoletnich osób jest na MotoKiller??
    Poniżej 18 "Lubię To"
    Powyżej 18 "Jest Moc"
    2 maja 2012, 20:25 przez lenardzik6 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Czym różni się kompresor od turbosprężarki? – Nie każdy wie, a na pewno wiedzieć by chciał!

Niektórzy producenci samochodów (np. Mercedes) upodobali sobie montowanie w swoich produktach kompresorów. Inni z kolei (np. Nissan, Toyota) skłaniają się ku turbosprężarkom. Dobrze byłoby zatem poznać różnice i podobieństwa obu tych systemów.

Podobieństwem jest cel dla jakiego montuj się w samochodach kompresory i turbosprężarki. Zwykle chodzi o zwiększenie mocy poprzez siłowe wepchnięcie jak największej ilości powietrza (a więc i tlenu) do komory spalania. Większa ilość tlenu zmieszana z większą ilością paliwa skutkuje większą mocą.

W celu wtłoczenia powietrza do silnika stosuje się wirnik sprężarki. Element ten znajdziemy zarówno w kompresorze jak i w turbosprężarce.


Coś jednak musi to śmigło napędzać i jest to właśnie główna różnica w budowie obu urządzeń. W przypadku turbo, śmigło napędzane jest gazami wylotowymi, czyli po prostu spalinami . W przypadku kompresora, śmigło napędzane jest paskiem podłączonym do wału korbowego. Tyle jeżeli chodzi o budowę. Co to jednak znaczy w praktyce?
 

Działanie kompresora i turbo z punktu widzenia kierowcy ma kilka zasadniczych różnic:

Ponieważ kompresor napędzany jest przez wał korbowy, część mocy silnika zużywana jest na napędzenie kompresora. W przypadku turbo, do napędzenia śmigła używa się spalin więc energii, która (w uproszczeniu) i tak jest marnowana.
Wzrost mocy jest w przypadku kompresora liniowy. Oznacza to, że kompresor wspomaga silnik już od najniższych obrotów. Działanie turbo zaczyna być odczuwalne dopiero przy pewnych obrotach silnika, gdy w układzie wytworzy się odpowiednio duże ciśnienie. Poniżej tych obrotów występuje tzw. turbo dziura (z ang. turbo lag).
Co jest zatem lepsze? To zależy… Przy pomocy turbo można uzyskiwać większe przyrosty mocy ponieważ jest ono w stanie generować większe ciśnienie doładowania, aniżeli kompresor. Dlatego turbo jest tak bardzo lubiane przez tuning. Z drugiej jednak strony, przy użyciu kompresora unika się turbo dziury i następującego po niej gwałtownego przyrostu mocy, który może być trudny do opanowania i kończyć się zerwaniem przyczepności (problem ten jest obecnie niwelowany przez zaawansowaną elektronikę i nie ma tak dużego znaczenia jak w latach ’80).

Jak Was zainteresuje, wstawię następną "wiedzę"
    Nie każdy wie, a na pewno wiedzieć by chciał!

    Niektórzy producenci samochodów (np. Mercedes) upodobali sobie montowanie w swoich produktach kompresorów. Inni z kolei (np. Nissan, Toyota) skłaniają się ku turbosprężarkom. Dobrze byłoby zatem poznać różnice i podobieństwa obu tych systemów.

    Podobieństwem jest cel dla jakiego montuj się w samochodach kompresory i turbosprężarki. Zwykle chodzi o zwiększenie mocy poprzez siłowe wepchnięcie jak największej ilości powietrza (a więc i tlenu) do komory spalania. Większa ilość tlenu zmieszana z większą ilością paliwa skutkuje większą mocą.

    W celu wtłoczenia powietrza do silnika stosuje się wirnik sprężarki. Element ten znajdziemy zarówno w kompresorze jak i w turbosprężarce.


    Coś jednak musi to śmigło napędzać i jest to właśnie główna różnica w budowie obu urządzeń. W przypadku turbo, śmigło napędzane jest gazami wylotowymi, czyli po prostu spalinami . W przypadku kompresora, śmigło napędzane jest paskiem podłączonym do wału korbowego. Tyle jeżeli chodzi o budowę. Co to jednak znaczy w praktyce?


    Działanie kompresora i turbo z punktu widzenia kierowcy ma kilka zasadniczych różnic:

    Ponieważ kompresor napędzany jest przez wał korbowy, część mocy silnika zużywana jest na napędzenie kompresora. W przypadku turbo, do napędzenia śmigła używa się spalin więc energii, która (w uproszczeniu) i tak jest marnowana.
    Wzrost mocy jest w przypadku kompresora liniowy. Oznacza to, że kompresor wspomaga silnik już od najniższych obrotów. Działanie turbo zaczyna być odczuwalne dopiero przy pewnych obrotach silnika, gdy w układzie wytworzy się odpowiednio duże ciśnienie. Poniżej tych obrotów występuje tzw. turbo dziura (z ang. turbo lag).
    Co jest zatem lepsze? To zależy… Przy pomocy turbo można uzyskiwać większe przyrosty mocy ponieważ jest ono w stanie generować większe ciśnienie doładowania, aniżeli kompresor. Dlatego turbo jest tak bardzo lubiane przez tuning. Z drugiej jednak strony, przy użyciu kompresora unika się turbo dziury i następującego po niej gwałtownego przyrostu mocy, który może być trudny do opanowania i kończyć się zerwaniem przyczepności (problem ten jest obecnie niwelowany przez zaawansowaną elektronikę i nie ma tak dużego znaczenia jak w latach ’80).

    Jak Was zainteresuje, wstawię następną "wiedzę"
    9 lutego 2013, 6:36 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (28)
    Jak policja zareagowała na jazdę bokiem? – Dzisiaj wraz z kolegami jeździliśmy na ręcznym po bardzo dużym parkingu pod kościołem na wsi. Podczas, gdy 4 samochody jeździły razem wpadła policja radiowozem oznakowanym. Widząc to zatrzymaliśmy się by uniknąć mandatu - oni zaś sami wjechali na środek parkingu i obrócili się na ręcznym. Następnie podjechali do nas i powiedzieli, że dobrze że robimy to na parkingu, wieczorem gdy jest pusty i nie ma żadnej mszy w kościele. Powiedzieli nam też, że jak chcemy to możemy tu jeździć, byle nie robić tak po ulicy. To się nazywa prawdziwa policja, a nie taka, która rozdaje mandaty! Pozdrawiamy Was - może akurat to czytacie.
    Dzisiaj wraz z kolegami jeździliśmy na ręcznym po bardzo dużym parkingu pod kościołem na wsi. Podczas, gdy 4 samochody jeździły razem wpadła policja radiowozem oznakowanym. Widząc to zatrzymaliśmy się by uniknąć mandatu - oni zaś sami wjechali na środek parkingu i obrócili się na ręcznym. Następnie podjechali do nas i powiedzieli, że dobrze że robimy to na parkingu, wieczorem gdy jest pusty i nie ma żadnej mszy w kościele. Powiedzieli nam też, że jak chcemy to możemy tu jeździć, byle nie robić tak po ulicy. To się nazywa prawdziwa policja, a nie taka, która rozdaje mandaty! Pozdrawiamy Was - może akurat to czytacie.
    23 stycznia 2014, 23:04 przez Neext (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (41)